اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تشدید تنش در خاورمیانه بازار طلا را داغ کرد: اونس در مرز 1590 دلار

در پی تشدید تنش ها در خاورمیانه قیمت طلا به بالاترین سطح خود در 6 سال اخیر رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، افزایش تنش ها در خاورمیانه موجب رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده و قیمت این فلز گرانبها را به بالاترین سطح خود از سال 2013 میلادی رسانده است.

بر اساس این گزارش قیمت پالادیوم نیز به رکورد جدیدی رسیده است. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که دیگر هیچ محدودیتی را در خصوص برنامه غنی سازی اورانیوم در نظر نخواهد گرفت. پارلمان عراق نیز به طرح اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور رای مثبت داده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفته است که در حمله هوایی تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از همرزمانش به شهادت رسیدند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده روز یکشنبه به نمایندگان آمریکایی گفته است که آماده حمله به ایران است اگر تهران بخواهد به اهداف آمریکا حمله کند.

قیمت طلا پس از افزایش چشمگیر و بی سابقه در ده سال گذشته طی 2019 میلادی از ابتدای سال جدید نیز روند صعودی را ادامه داده است. کاهش ارزش دلار پایین بودن نرخ بهره واقعی و جنگ تجاری آمریکا و چین و نگرانی نسبت به رشد اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

نگرانی ها نسبت به تشدید تنش در خاورمیانه موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

گاوین وندت تحلیلگر ارشد موسسه MineLife Pty در سیدنی در این باره گفت: طلا با قدرت وارد سال 2020 شده است. با توجه به ادامه نااطمینانی و نگرانی درباره گفتگوهای آمریکا و چین و افزایش تنش های امنیتی بین آمریکا و ایران، طلا واقعا مسیری صعودی خواهد داشت.

قیمت هر اونس طلا با 2.3 درصد افزایش به بیش از 1588 دلار رسیده است که بالاترین رکورد از آوریل 2013 میلادی است. قیمت پالادیوم نیز با 1.2 درصد افزایش به 2013 دلار رسیده که یک رکورد جدید به شمار می رود.

استفن اینس تحلیلگر و استراتژیست ارشد موسسه AxiTrader گفت: پس از اقدام آمریکا، نگرانی های زیادی درباره اقدامات دو طرف که می تواند موجب تشدید تنش ها شود، وجود دارد.

وی افزود: در شرایطی که شاخص اس اند پی 500 بورس وال استریت به اوج خود رسیده است، طلا می تواند یک سرمایه گذاری مطمئن برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه باشد و سرمایه گذاران و خریداران زیادی را جذب کند.

البته عوامل دیگری نیز در امیدواری تحلیلگران نسبت به افزایش قیمت طلا موثر است. فدرال رزرو آمریکا بعید است نرخ بهره را طی شش ماه آینده افزایش دهد و این مساله می تواند فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده و در نهایت به نفع قیمت طلا باشد.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد