اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مداخله سنگین بانک مرکزی ترکیه در بازار ارز

بانک مرکزی ترکیه برای جلوگیری از ریزش بیشتر لیر بین یک تا ۱.۵ میلیارد دلار به بازار ارز این کشور تزریق کرد.

به گزارش سایتطلا، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از سه منبع آگاه گزارش داده است که پس از ریزش لیر در معاملات روز گذشته و به منظور غلبه بر جو افزایشی دلار در بازارهای ارز ترکیه، بانک مرکزی این کشور دست به مداخله سنگین زده و بین یک تا ۱.۵ میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود را به بازار تزریق کرده است. لیر ترکیه در معاملات دیروز ۰.۴ درصد ریزش کرد تا هر دلار با رسیدن به ۵.۹۷۸۱ لیر به بالاترین سطح خود در طول چهار ماه اخیر برسد اما پس از مداخله بانک مرکزی در بازار، ارزش لیر مجددا کمی بهبود یافت و هر دلار به ۵.۹۷۲۵ لیر کاهش یافت.

پس از آرامش هفته‌های اخیر در روابط واشنگتن و آنکارا، روابط دو کشور اکنون بار دیگر و این بار بر سر مساله لیبی دچار تنش جدیدی شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور ترکیه روز گذشته به ترکیه هشدار داد که برنامه این کشور برای اعزام نیروی نظامی به لیبی ممکن است با واکنش واشنگتن مواجه شود. مجلس ترکیه با لایحه پیشنهادی دولت برای ارسال نیروی نظامی به لیبی در حمایت از دولت در برابر ارتش موافقت کرده است. ترکیه هم‌چنین از ارسال دو ناو نظامی خود به آب های مدیترانه در شمال آفریقا خبر داده است.

به عقیده معامله گران اطمینان فعالان تجاری و اقتصادی در نتیجه افزایش تورم در ماه دسامبر و ریسک های ژئوپلتیکی کاهش پیدا کرده است. نرخ برابری شش لیر در حال حاضر مرز روانی مهمی محسوب می‌شود و بانک مرکزی تلاش دارد تا از شکسته شدن آن جلوگیری کند. با این حال مداخله بانک مرکزی باعث شده است تا تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری های جدید در لیر کاهش پیدا کند.

رکورد مداخله دولت در بازار ارز به ماه مارس سال گذشته برمی گردد که طی آن بانک های دولتی ترکیه ۱۵ میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود را برای حمایت از لیر به بازار تزریق کردند.

در برابر دیگر ارزهای مهم جهانی، نرخ برابری هر یورو معادل ۶.۶۶۴۴ یور و نرخ برابری هر پوند معادل ۷.۸۱۳۴ لیر اعلام شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد