اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

امسال بهترین سال برای طلا از 2010 تا کنون

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ سال 2019 به باور تحلیل‌گران، در یک دهه گذشته بهترین سال برای طلا بوده است. طلا، به دنبال اصلاح نرخ فدرال رزرو و ادامه تنش در جهان روند صعودی داشته است.


14 دی 98

اصلاح نرخ‌ ها و بهترین سال برای طلا از 2010 تا کنون

یادداشت سردبیر: انتظار می‌رود سال 2020 به مانند سال‌های قبل، سالی سرشار از عدم اطمینان و تنش باشد. اما سوال این است که وقتی جنگ تجارت جهانی، برگزیت، تهدیدهای رکود اقتصادی سرانجام پایانیابند، چه دارایی هایی برنده محسوب خواهند شد. زمان، زمان رقابت پیشنهادات تجاری است. پس گزارش ویژه ما را در خصوص عوامل موثر بر تصمیمات سرمایه گذاری شما در سال 2020 از دست ندهید.

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ سال 2019 به باور تحلیل‌گران، در یک دهه گذشته بهترین سال برای طلا بوده است. طلا، به دنبال اصلاح نرخ فدرال رزرو و ادامه تنش در جهان روند صعودی داشته است.

فلزات 18درصد رشد داشتند، که بهترین عملکرد یک ساله‌ بعد از رشد 30 درصدی در 2010 به شمار می‌آید. طلا سال 2019 را با 1516.95 دلار در هر انس به پایان رساند.

به گفته فیل فلین، تحلیل‌گر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچر،مهم‌ترین عامل در رشد طلا، با سه بار کاهش نرخ بهره توسط مقامات رسمی،بازگشت سیاست‌های پولی فدرال رزرو است.

فلین افزود: "در ابتدای سال فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره صحبت می‌کرد و این امر باعث تقویت دلار و کاهش قیمت طلا در ابتدای سال شد. ولی بعد، هنگامی که فدرال رزرو سیاست‌هایش را تغییر داد، شاهد افزایش قیمت طلا بودیم."

کمیته فدرال بازار باز نرخ بهره را 0.25 درصد در ماه ژانویه، سپتامبر و اکتبر کاهش داد. با این حال، فعالین بازار احتمال می‌دهند که اگر تغییر دیگری در سیاست‌های بازار باشد، آن تغییر احتمالا کاهشی خواهد بود نه افزایشی. نرخ بهره فدرال سال را در محدوده 1.5 درصد تا 1.175 درصد به پایان برد.

به گفته کوین گروی، مدیر قراردادهای آتی و آپشن فونیکس«وضعیت نرخ بهره پایین برای طلا بهتر است» او اشاره کرد در کنار اصلاحات فدرال رزرو، تریلیون‌ها اوراق قرضه منفی در سراسر جهان وجود دارد.

نرخ‌های پایین این فلز ارزشمند را به طرق مختلفی یاری می‌دهند. این امر به اصطلاح «هزینه فرصت» را کاهش می‌دهد که در حقیقیت سودی است که با نگه داشتن دارایی به جای انجام سرمایه‌گذاری‌های سودده از دست می‌دهیم. نرخ‌های پایین‌تر هم‌چنین به دلار آسیب می‌زنند، که مجددا به خاطر رابطه معکوس تاریخی این طلا و دلار برای طلا خوب است.

گروی اضافه کرد «وقتی تنش‌های تجاری و برگزیت را کنار هم قرار دهیم، دلایل جغرافیای سیاسی وجود دارد که چرا افراد به خرید طلا روی آورده‌اند. ولی برای من، بزرگ‌ترین دلیل، نرخ‌های پایین بهره است»

جان ویر، مدیر تامین تجاری در کارگزاری والش، به خرید‌های پوششی توسط سرمایه‌گذران برای تامین امنیت در شرایط اصلاح بازار سرمایه اشاره کرد. ویر گفت «شاهد بازی با کیفیتی بودیم، تا حدی که در شرایط اصلاح بازار، که البته هنوز پیش نیامده است، به سرمایه‌گذاری ادامه دهیم»

جرج گرو، مدیر بخش مدیریت ثروت در RBC، به سرتیترهای سیاسی، بخصوص در امریکا، و گزارش‌هایی درباره تنش در خاورمیانه اشاره کرد.

تیترهای کلیدی در امریکا آنهایی بودند که باعث احضار رئیس جمهور، دونالد ترامپ شدند و بازار را در حالتی تدافعی نسبت به برخی کاندیداها قرار دادند. در حالی‌که طلا و دیگر بازارها جنگ تجاری امریکا و چین را دنبال می‌کردند.

گرو افزود: "ماهیت متداوم خبرها درباره جنگ تجاری امریکا و چین سرمایه‌گذاران زیادی را نسبت به ایجاد پوشش با طلا تشویق کرد."

به گفته گرو، وقتی فاز اول توافقات تجاری‌ را اعلام کردند، نشانه‌هایی از پیشرفت به چشم می‌خورد، ولی تعلیق آن در باقی سال سرمایه‌گذاران را نسبت به وقوع جنگ تجاری دیگری که باعث ضربه به اقتصاد جهانی شود نگران کرد.

فلین افزود که وقایع خاورمیانه مشوقی برای خرید طلا بوده است.

او با اشاره به تنش‌های ونزوئلا، این عضو امریکای جنوبی اپک اذعان داشت: "ما تنش زیادی را از حمله به مناطق نفتی عربستان تجربه کردیم. و در سوریه هم تنش‌هایی داشته ایم"

فلینافزود: "نگرانی زیادی درباره بدهی وجود دارد. دولت‌ها پول زیادی منتشر کرده‌اند و این نگرانی وجود دارد که عواقبش گریبان گیرمان شود"

طلا همچنین سقوط‌هایی را هم از زمان رشدش تجربه کرده است.

ترند طلا مثبت است، و متقاضیان زیادی به آن ورود می‌کنند.

او اشاره کرد که سه شنبه، فرصت‌های باز در پایان روز 782422 قراردداد آتی بوده است. که به گفته گریوی بسیار زیاد است

در همین حال، نه فقط سرمایه گذاران که بانک های مرکزی هم در 2019 طلا خریداری کردند.

بنا بر اطلاعات شورای جهانی طلا، طی 10 ماه اول سال 2019، میزان میانگین خریدهای بخش رسمی به 562 تن رسید که بیشترین میزان طی 50 سال گذشته می باشد. زمانی که بانک های مرکزی 656 تن طلا ذخیره سازی کردند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد