اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

گفتگوی تلفنی پامپئو و همتای انگلیسی درباره ترور سردار سلیمانی

وزرای امور خارجه آمریکا و انگلیس به‌صورت تلفنی در خصوص ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفتگو کردند.

به گزارش سایت طلا «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در پیامی توئیتری اعلام کرد که به‌صورت تلفنی با همتای انگلیسی خود «دومینیک راب» در خصوص ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی در بغداد گفتگو کرده است.

پامپئو در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «با دومینیک راب درباره تصمیم اخیر برای انجام اقدام دفاعی برای حذف فیزیکی قاسم سلیمانی صحبت کردیم. متشکرم که متحدان ما تهدیدهای خشونت‌آمیز مستمر نیروی قدس سپاه ایران را درک می‌کنند. آمریکا همچنان به تنش‌زدایی متعهد می‌ماند.»

سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد الشعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان بامداد جمعه در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داده است که بریتانیا بعد از این اتفاق، تدابیر امنیتی و میزان آمادگی در پایگاه‌های نظامی خودش در خاورمیانه را تشدید کرده است. انگلیس نزدیک به 400 پرسنل نظامی در عراق دارد. اکثر این نیروها در پایگاه تاجی در شمال بغداد مستقر هستند. دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس نیز گفته است جنگ با ایران در راستای منافع هیچ طرفی نیست.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «ایمنی و امنیت پرسنل، حائز اهمیت وافر است و ما تدابیر لازم برای محافظت از نیروها را دائماً مورد بازبینی قرار می‌دهیم. درباره تدابیر خاص محافظت از نیروها اظهارنظر نمی‌کنیم.»

همچنین هلند از اتباع خود در عراق خواسته هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد