اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آنالیز بازارها در دومین هفته دی ماه / تقارن سال نو میلادی با بازارهای مالی چه کرد؟

شروع سال نو میلادی برای بازار‌های مالی کشور، بی اهمیت نبوده و نیست و این امر بر معاملات هفته گذشته بازار‌های ایران نیز تاثیر گذاشت.در دومین هفته از دی ماه امسال، اکثر بازارهای مالی صعودی ظاهر شدند و با تغییر قیمت بیش از یک درصدی همراه شدند. در بین بازارها، بورس بیشترین بازدهی مثبتی را داشت.

بورس در صدر بازدهی هفتگی قرار گرفت و دلار ثابت ماند

به گزارش سایت طلا ، معاملات هفته دوم دی به علت تقارن با سال نو میلادی بیشتر رنگ و بوی نرخ های بین المللی را به خود گرفته است. آغاز سال نو میلادی عاملی شد تا ارزها، طلا و بازارهای مالی و سرمایه ای ایران بیش از هر چیزی طعم کریسمس را حس کنند.

اما این از سال نو، به معنای جهش های عجیب و یا ریزش های سقوط گونه بازارهای مالی نبود بلکه به نظر می رسد این بازارها به علت اهمیت تغییر سال نو میلادی لباس رسمی و واقعی را بر تن کردند.

به گونه‌ای که نرخ هر اونس طلای جهانی از ابتدای هفته گذشته با نرخ ۱۵۰۹ دلار آغاز و با نرخ ۱۵۱۸ دلار پرونده معاملات خود را بست. اما این تساعد طبیعی قیمت متاسفانه بازار سکه و طلای ایران را به نوعی دیگر متحول کرد و منجر به افزایش نرخ سکه تمام بهار آزادی و طلا شد.

در دومین هفته از دی ماه امسال، اکثر بازارهای مالی صعودی ظاهر شدند و با تغییر قیمت بیش از یک درصدی همراه شدند. در بین بازارهای مالی تنها دلار با کاهش نامحسوس قیمت مواجه شد.

در بین بازارها، بورس بیشترین بازدهی مثبتی را داشت.

بازار سهام که هفته گذشته با رشد سه درصدی شاخص همراه شده بود، در هفته جاری نیز طبق پیش بینی های صورت گرفته، روندی صعودی به خود گرفت. در همین راستا، شاخص کل در هفته جاری، توانست ۶٫۳ درصد بازدهی را کسب کند و با رشدی ۲۳ هزار و ۱۱ واحدی، در کانال ۳۸۴ هزار واحدی قرار بگیرد.

قیمت دلار صرافی ملی نیز که هفته حدود یک درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود، در هفته جاری با ثبات ظاهر شد و در نهایت با کاهش ۲۶ تومانی در سطح ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان در پایان هفته قرار گرفت.

در معاملات هفته جاری قیمت دلار کم نوسان ظاهر شد.

فلزات طلایی که هفته گذشته بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داده بودند در دومین هفته دی نیز صعودی ظاهر شدند.

براساس داده‌های اقتباس شده سکه و ارز تهران، در هفته مذکور هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد با رشد ۱٫۶۷ درصدی از ۴۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان در ابتدای هفته به ۴۷۸ هزار و ۴۰۰ تومان در پایان هفته رسید.

همچنین قیمت هر سکه بهار آزادی نیز با رشد ۱٫۱ درصدی همراه شد، به طوری که قیمت آن از چهار میلیون و ۵۸۹ هزار تومان در ابتدای هفته به چهار میلیون و ۶۴۰ هزار تومان در پایان هفته رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد