اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

10 دوربینی که در سال 2019 ما را شگفت زده کردند+قیمت

عکاسی مدام در حال تغییر، توسعه و تکامل است. تصور ما از اینکه از دوبین ها چه کارهایی ساخته است و ما چه کارهایی می توانیم با آنها انجام دهیم، با سرعت زیادی دستخوش تغییر می شود. لیست پیش رو از 10 دوربین عکاسی جذاب در سال 2019، لیست ساده ای از 10 دوربین برتر سال نیست، بلکه دوربین هایی را شامل می شود که دیدگاه ما را در خصوص اینکه دوربین های عکاسی باید چگونه باشند و ما بتوانیم چه کارهایی را با آنها انجام دهیم تغییر دادند.


11 دی 98

10 دوربینی که در سال 2019 ما را شگفت زده کردند

سال 2019 سالی بسیار عالی برای دوربین های جدید عکاسی بود. در ادامه 10 مدلی که واقعا توجه ما را به خود جلب کردند معرفی می نماییم.

عکاسی مدام در حال تغییر، توسعه و تکامل است. تصور ما از اینکه از دوبین ها چه کارهایی ساخته است و ما چه کارهایی می توانیم با آنها انجام دهیم، با سرعت زیادی دستخوش تغییر می شود. لیست پیش رو از 10 دوربین عکاسی جذاب در سال 2019، لیست ساده ای از 10 دوربین برتر سال نیست، بلکه دوربین هایی را شامل می شود که دیدگاه ما را در خصوص اینکه دوربین های عکاسی باید چگونه باشند و ما بتوانیم چه کارهایی را با آنها انجام دهیم تغییر دادند.

این دوربین ها مورد پسند همه نخواهند بود، اما هر کدام از آنها شاخصه و نوآوری خاصی را به نمایش گذاشتند که تصور ما از طراحی دوربین را به کلی تغییر دادند و به ما یادآوری کردند که ایده های بی نظیر به اندازه تعداد پیکسل ها و آپشن های خاص دوربین ها اهمیت دارد.

در ادامه به ترتیب ده دوربینی که در سال 2019 ما را تحت تاثیر قراردادند معرفی می نماییم.

DJI Osmo Action

1 . DJI Osmo Action

اینکه دیجی بیشتر وارد بازار دوربین های اکشن شده است بسیار عالیست. با اینکه گوپرو با دوربین Hero8 Black خود همچنان بازار این نوع دوربین ها را در دست دارد، DJI Osmo Action از ویژگی منحصر به فردی برخوردار است، یک صفحه نمایش در قسمت جلوی دوربین. شاید در نگاه اول تصور شود که این دوربین مخصوص سلفی گرفتن ساخته شده است اما در واقع باید گفت که بازار عوض شده است. طرفداران این نوع دوربین ها و کسانی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند و از ماجراجویی های خود فیلم و عکس تهیه می کنند، هرازگاهی می بایست دوربین را بچرخانند و مستقیما با مخاطبین خود صحبت کنند، و در اینجاست که طراحی دیجی هوشمندانه به نظر می رسد. آنچه باعث شگفتی ما شد، طراحی صفحه نمایش برای ویدئو بلاگرها می باشد.

بهای این دوربین در سایت آمازون معادل 245.96 دلار آمریکا می باشد.

Fuijifilm GFX 100

2 . Fuijifilm GFX 100

در خصوص این دوربین کمپانی فوجی فیلم چه می توان گفت؟ در مقایسه با برترین دوربین های فول فریم دنیا قیمت بالایی دارد، اما در عین حال به عنوان دوربین رده متوسط به ویژه دوربینی با 100 میلیون پیکسل، تا حدی ارزان است. و نه فقط از حیث تعداد پیکسل ها، بلکه باید گفت به صورت 4k فیلم برداری می کند، دارای سیستم تشخیص فاز خودکار است و از سیستم لرزه گیر داخلی نیز برخوردار می باشد. یک دوربین واقعا حیرت آور از حیث دستاوردهای فنی. دوربینی که کمی نگاه ها را از بازار دوربین های فول فریم به سوی خود جلب می کند. آیا این دوربین رده متوسط جای دوربین های فول فریم را می گیرد؟ دلیل شگفتی ما تعداد پیکسل های این دوربین است، 100.000 پیکسل برای دوربینی که می توانید آن را برداشته و به راحتی از آن استفاده نمایید.

قیمت دوربین Fuijifilm GFX 100 در سایت آمازون برابر 9999 دلار می باشد.

iPhone 11 Pro

3. iPhone 11 Pro

دوربین های تلفن های هوشمند با پیشرفت و به سرعت وارد بازار می شوند و هرکدام پیکسل های بیشتری را در بر می گیرند. هر تلفن و هر دوربین نسبت به مدل های قبلی امکانات و قابلیت های بیشتری ارائه می دهد. در میان شرکت هایی نظیر هواوی، گوگل، سونی و ... وقتی شرکت اپل گوشی iPhone 11 Pro را معرفی کرد، در نگاه اول مدلی کاملا مشابه گوشی های قبلی این کمپانی بود و کمی ناامید کننده به نظر می رسید. اما هر چه این گوشی فاقد زرق و برق های متداول است، برعکس از حیث کیفیت حرف های بسیاری برای گفتن دارد. بله دوربین این تلفن هوشمند تنها 12 مگاپیکسل دارد اما عکس هایی که رقبای این دوربین می گیرند یا همان 12 مگاپیکسل است و یا پس از گرفتن عکس با پیکسل های به مراتب بیشتر، آن را به 12 مگاپیکسل تغییر می دهند تا کیفیت عکس حفظ شود. لنز آلترا واید iPhone 11 Pro پیشرفت بزرگی به حساب می آید و جدای از این، در میان هر سه دوربین آن، رنگ ها، اکسپوژر و نمای ظاهری عکس بسیار خوب، طبیعی و یک دست جلوه می کند. iPhone 11 Pro دوربینی دارد که برای فعالیت های خاص عکاسی می توانید از آن استفاده نمایید. دلیل علاقه ما به این دوربین را می توان در ثبات، کیفیت و سادگی آن دانست.

قیمت iPhone 11 Pro در سایت آمازون برابر 1044 دلار می باشد.

Canon EOS 90D

4. Canon EOS 90D

پس عمر DSLR ها به سر آمده و دوران دوربین های بدون آینه آغاز شده است؟ خب یک نفر باید این را به کانن بگوید. چرا که دوربین DSLR جدیدی را ارئه کرده است که شامل ویژگی های زیر است: بالاتری رزولوشن در رده دوربین های با سنسور APS-C ،فیلم برداری 4k بدون برش، فوکوس اتوماتیک CMOS با پیکسل دوگانه، صفحه لمسی قابل چرخش، عکاسی تا 10 فریم بر ثانیه و آنچه ما را بیش از همه تحت تاثیر قرارداد، بدنه به اندازه کافی بزرگ که به راحتی می توان آن را در دست نگه داشت و با لنزهای بزرگتر تعادل آن برهم نخواهد خورد. همچنین طراحی مناسب دکمه ها و کنترل های روی بدنه که حاکی از این بودند که با رفتن DSLR ها از بازار، چقدر جای خالیشان احساس خواهد شد.

قیمت Canon EOS 90D در سایت آمازون برابر 1149 دلار می باشد.

Blackmagic Pocket Cinema Camera 6k

5. Blackmagic Pocket Cinema Camera 6k

درحالی که تولیدکنندگان دوربین های بدون آینه در تلاشند تا میزان فریم های فیلم برداری، فاکتور برش و عمق رنگ را در این دوربین ها افزایش دهند، بلک مجیک دوربینی را ارائه کرد که همه رقبا را کنار زد. این دوربین برای همه طراحی نشده است. حالت های فوکوس خودکارو صفحه نمایش قابل تنظیم و چرخشی نظیر رقبای خود ندارد. اما این دوربینی است که می تواند به صورت 6k فیلم بگیرد. اگر بلک مجیک با این قیمت توانسته چنین محصولی ارائه نماید، پس دیگر شرکت ها برای چه در حال تلاش هستند! آنچه باعث علاقه ما به این دوربین شد فیلم برداری 6k این دوربین با قیمت مناسبش بود.

قیمت دوربین Blackmagic Pocket Cinema Camera 6k در سایت آمازون برابر 2.490.01 دلار می باشد.

Sony A7R Mark IV

6. Sony A7R Mark IV

سال گذشته دوربین هایی که بیش از 40 مگاپیکسل بودند باعث افزایش ارزیابی دوربین های فول فریم شدند.اما این دوربین شرکت سونی مجدد آمار را در نمودارها بالا برد. آیا به نقطه ای رسیدیم که دیگر نمی توان بازگشت؟ آیا مگاپیکسل های بیشتر واقعا در ایجاد تغییر موثرند؟ همینطور می باشد و جنگ پیکسل ها هنوز پایان نیافته است. هنور نمی دانیم حداکثر رزولوشن مفید در دوربین های فول فریم چه اندازه خواهد بود، اما به نظر می رسد هنوز به آن نقطه نرسیده ایم. آنچه باعث شگفتی ما در خصوص این دوربین شد، سنسور 61 مگاپیکسلی، قابل حمل بودن و کارایی همه جانبه آن با توجه به قیمت مناسبش بود.

قیمت دوربین Sony A7R Mark IV در سایت آمازون برابر 3498 دلار می باشد.

Olympus OM-D E-M5 Mark III

7. Olympus OM-D E-M5 Mark III

الیمپوس تحت شرایط مختلف، همچنان دوربین های میکرو سه چهارم را تولید می کند. منتقدان از این امر گلایه دارند که سنسورهای میکرو سه چهارم نصف سنسورهای APS-C می باشند و این می بایست بر کیفیت تصویر تاثیر بگذارد. اما اینگونه نیست مگر اینکه میزان ایزو را افزایش دهید. آنچه در دوربین های رده میکرو سه چهارم جلب توجه می کند اندازه مناسب دوربین و لنز می باشد که کوچکتر و سبک تر هستند. در این دوربین، الیمپوس سعی کرده است تا رابط کاربری، لرزه گیر تصویر، سرعت عکس گرفتن، حالت های اکسپوژر و دیگر موارد را ارتقا بخشد تا دوربین بدون آینه ای با ظرافت، کارایی و قدرت حیرت آور تولید نماید. آنچه باعث علاقه ما به این دوربین شد، ترکیب قدرت، عمکرد و اندازه مناسب آن بود.

قیمت Olympus OM-D E-M5 Mark III در سایت آمازون برابر 1199 دلار می باشد.

Nikon Z 50

8. Nikon Z 50

وقتی نیکون دوربین های Z6 و Z7 را روانه بازار کرد، بلافاصله مورد پسند همگان واقع شدند. این اتفاق با دوربین Z50 نیز تکرار شد. دوربینی کوچک که در عین حال به قدری بزرگ می باشد که به خوبی در دست قرار گیرد و دسترسی به کنترل ها دشوار نباشد. در حال حاضر تنها با دو لنز سازگار می باشد که یکی از آن ها لنز 16-50 میلی متر می باشد. چرا همه دوربین ها نمی توانند به اندازه این دوربین کوچک باشند؟ اما به واسطه اتصال z، نیکون این قابلیت را ایجاد کرده که این دوربین با تمامی لنزهای دوربین های DSLR کمپانی خود از طریق آداپتور FTZ سازگار شود. با این همه آنچه از همه بیشتر جالب است، قیمت این دوربین می باشد، به خصوص قیمت کیت دو لنزی این دوربین. دلیل علاقه ما به این دوربین را می توان ابعاد کوچک، قیمت مناسب، کارایی خوب دانست.

قیمت Nikon Z 50 در سایت آمازون برابر 856.95 دلار می باشد.

GoPro Max

9. GoPro Max

دوربین 360 درجه قبلی گوپرو با نام Fusion به سرعت با گجت هایی نظیر Insta360 One X کنار زده شد. اما اکنون گوپرو با دست پر باز گشته و همه رقبای خود را کنار زده است. دوربین GoPro Max ضبط تصاویر 360 درجه را بسیار آسان می نماید و در راستای کیفیت تصویر و ضبط صدا گام بزرگی برداشته است که البته بایستی به آن قابلیت استفاده برای ویدئو بلاگر ها را نیز اضافه کرد. آنچه باعث علاقه ما به این دوربین شد، بازگشت گوپرو به رده اول دوربین های 360 می باشد. قدم بزرگ بعدی آنها چه خواهد بود؟

قیمت GoPro Max در سایت آمازون برابر 499 دلار آمریکا می باشد.

Leica SL2

10. Leica SL2

البته که این دوربین گران است. اساسا از دوربین Panasonic S1R نیز گران تر است، اما این دوربین دو ویژگی را در بر می گیرد: توجه لایکا به طراحی بدنه و نه صرفه جویی در قیمت و توجهش به رابط کاربری دوربین و تجربه کاربر در کار کردن با آن. استفاده از این دوربین بسیار عالی می باشد و برای آماتورهای مصمم و عکاسان حرفه ای کارایی خوبی خواهد داشت. اما آنچه باعث شگفتی ما شد کیفیت رابط کاربری و سیستم کنترل این دوربین بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد