اونس طلا2208.79
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

هشدار تهران به مقامات آمریکایی در پی ایراد اتهامات واهی به ایران در تحولات عراق

سخنگوی وزارت خارجه ضمن تکذیب اتهامات واهی مقامات آمریکایی علیه ایران درباره تحولات عراق، نسبت به هرگونه واکنش نسنجیده و اشتباه در محاسبه از سوی مقامات آمریکایی هشدار داد.

به گزارش سایت طلا ، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اتهامات واهی مقامات آمریکایی به کشورمان در خصوص تحولات عراق اظهار داشت: وقاحت اعجاب آور مقامات آمریکایی در حدی است که پس از به خاک و خون کشیدن حداقل ۲۵ نفر و تعداد زیادی مجروح از مردم عراق، وارد ساختن خسارات مادی و نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی آن کشور اینک در یک فرافکنی آشکار و سبُک، اعتراض مردم عراق به این اقدامات سبعانه خود را به جمهوری اسلامی ایران منتسب می کنند.

موسوی ادعای آمریکا را توهین به مردم عراق برشمرد و افزود: چگونه و بر پایه چه منطقی انتظار دارید ملت عراق در مقابل این همه جنایت سکوت پیشه کند؟!

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: آمریکایی ها از یکسو آزاد منشی و استقلال طلبی ملت عراق را نادیده گرفته و از سوی دیگر نقش خود در حمایت از صدام و خلق داعش و به دنبال آن قتل و غارت مردم عراق را فراموش کرده و گویا از یاد برده اند که هنوز توسط مردم عراق «اشغالگر » شناخته می شوند.

موسوی در خاتمه با تکذیب اتهامات مقامات آمریکایی علیه کشورمان نسبت به هرگونه واکنش نسنجیده و اشتباه در محاسبه از سوی مقامات آمریکایی هشدار داده و کاخ سفید را به تجدیدنظر در سیاست های مخرب خود در منطقه فراخواند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر مردم عراق را به اقدام علیه ایران فراخواند.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «خطاب به میلیون‌ها نفری که در عراق دنبال آزادی هستند و نمی‌خواهند تحت سلطه و کنترل ایران باشند، اکنون وقت شماست!»

رئیس جمهور آمریکا عصر سه‌شنبه نیز در واکنش به تظاهرات گسترده مردم عراق در مقابل سفارت این کشور در بغداد در حساب توئیتری خود نوشت: «ایران پیمانکار آمریکایی در عراق را کشت و چندین نفر را مجروح کرد. ما قویا پاسخ دادیم و همیشه خواهیم داد. اکنون ایران یک حمله به سفارت واشنگتن در عراق را هماهنگ کرده است. آنها کاملا مسئول آن هستند. علاوه بر آن، ما انتظار داریم عراق از نیروی نظامی خود برای محافظت از سفارتمان در بغداد استفاده کند و همینطور هم به آنها گفته شده است.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد