اونس طلا2389.89
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

الماس، زیر سایه بحران تکنولوژی

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ یک ماه پیش، پاول زیمینسکی، تحلیلگر و مشاور مستقل در زمینه الماس، طی مصاحبه ای با خبرگزاری کیتکو اعلام کرد که تعطیل شدن معدن آرگایل استرالیا، بازار بحران زده الماس را از این حال خارج خواهد کرد.


8 دی 98

الماس، زیر سایه بحرانی بزرگ

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ یک ماه پیش، پاول زیمینسکی، تحلیلگر و مشاور مستقل در زمینه الماس، طی مصاحبه ای با خبرگزاری کیتکو اعلام کرد که تعطیل شدن معدن آرگایل استرالیا، بازار بحران زده الماس را از این حال خارج خواهد کرد.

ماه گذشته نیز، ریو تینو، گزارش خود را در خصوص معدن آرگایل در ماه نوامبر منتشر کرد. این معدن 90 درصد الماس صورتی جهان را تولید می کند که گران قیمت ترین جواهر بازار می باشد. معدن آرگایل همچنین بزرگترین تولید کننده الماس جهان از حیق میزان تولید می باشد، که این امر شامل الماس های ارزان قیمت هم می شود.

زیمینسکی افزود: " به نظر من تا کنون، معدن آرگایل بزرگترین تامین کننده بازار در این صنعت بوده است."

تولید بیش از نیاز الماس در سال 2019 به بازار ضربه وارد کرد. گزارش ها حاکی از کاهش 26 درصدی درآمد بود و شرکت تولید الماس کبک به نام استورنوی مجبور شد در خصوص حفظ اعتبار و سرمایه اش به تکاپو بیافتد.

بنا بر پیش بینی زیمینسکی، با تعطیل شدن معدن آرگایل و دیگر معادن کوچک، الماس به سختی می تواند به قیمت های بالاتر برسد.

الماس، زیر سایه بحران تکنولوژی

زیمینسکی گفت: "به نظرم قیمت الماس طی ده سال گذشته ناامید کننده بوده است و اکنون زمان تغییر فرا رسیده است. بنظرم با توجه به سطح کنونی تامین بازار، اوضاع خوبی پیش رو داریم."

وی اعلام کرد که پیش بینی میزان تقاضای بازار دشوار است. با توجه به تغییر معیارهای جامعه، میزان ازدواج به قیمت الماس جهت نمی دهد. گزارشی در سال جاری منتشر شد که نشان می داد با توجه به کاهش آمار ازدواج، کسانی که با هم زندگی می کنند همچنان به سوی خرید الماس می روند.

به عقیده زیمینسکی، رشد جمعیت، واحد اندازه گیری مناسب تری برای میزان تقاضای الماس می باشد. و با توجه به افزایش قشر متوسط در آسیا، شاهد رشد بسیار آهسته ولی پیوسته تقاضا برای خرید المالس خواهیم بود.

رسیدن به بلاکچین

ردیابی اصالت و منشا الماس با بکارگیری تکنولوژی بلاکچین صورت می پذیرد. ایرا توماس از شرکت الماس لوکارا، از تکنولوژی بلاکچین تحت عنوان کلارا برای حصول اطمینان از اصالت، یکپارچگی و شفافیت الماس استفاده می کند. اوایل این ماه، شرکت معدن الماس روسیه با نام آلروسا، اعلام کرد که با شرکت بزرگ اینترنتی چینی تحت عنوان تنسنت ادغام می شود و WeChat Mini Program e-commerce solution را که راه حل بلاکچین دیگری برای کمک به خرده فروشان چینی برای خرید با شفافیت کاملی از اصالت الماس، مشخصات و تاریخچه آن است، راه اندازی می کند. این تکنولوژی ها به پایان یافتن مناقشات در این صنعت پایان خواهند داد.

به عقیده زیمینسکی، چه از طریق وب و چه از طریق بلاکچین، با بکارگیری تکنولوژی به سوی شفافیت در معاملات خواهیم رفت.

مشکل پیش رو

با وجود توازن عرضه و تقاضا، استخراج کنندگان معادن الماس همچنان باید نگران باشند و یک سیستم بلاکچین می تواند کلید آن باشد. زیمینسکی ادامه داد: "فکر می کنم بزرگترین تهدید، الماس های آزمایشگاهی باشند که به عنوان جایگزینی برای الماس های طبیعی وارد بازار می شوند. اگر الماس های مصنوعی نزدیک به الماس های طبیعی قیمت گذاری شوند، به نظرم تهدید بسیار جدی پیش روی صنعت الماس طبیعی خواهد بود."

طبق این تحقیق و به عقیده زیمینسکی، میزان تخفیف فروش بین این دو الماس در حال گسترش است.

تکنولوژی و امکانات به سرعت در حال افزایش هستند که موجب عرضه نامحدود الماس مصنوعی خواهد شد، در مقابل، عرضه الماس طبیعی محدود به فعالیت های زمین شناسی می باشد. اما این محدودیت منابع و طبع درحال تغییر انسان ها است که می تواند اکتشاف و استخراج الماس از معادن را تداوم بخشد.

الماس، زیر سایه بحران تکنولوژی

الماس های طبیعی در ازدواج نشانگر تعهد یک انسان به انسان دیگر می باشند. قربانی نمودن سود مالی، می تواند یکی از راه های نشان دادن این تعهد باشد. به هنگام ازدواج، با پرداخت هزاران دلار برای این سنگ با ارزش، جدیت خود را به طرف مقابل نشان می دهید و این سنتی است که رونق یافته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد