اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا؛ شروع طوفانی در سال نو میلادی

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ قیمت طلا این هفته بار دیگر موفق شد با افزایش چشم گیر خود معامله گران را غافلگیر نماید. تحلیل گران پیش بینی کرده اند که این افزایش تا هفته اول سال 2020 نیز ادامه یابد. شب کریسمس قیمت هر انس طلا به بالای 1.500 دلار رسید و طلای جهانی با 2.4 درصد سود طی یک هفته با 1.516.10 دلار معامله شد.


8 دی 98

طلا؛ شروع طوفانی در سال نو میلادی

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ قیمت طلا این هفته بار دیگر موفق شد با افزایش چشم گیر خود معامله گران را غافلگیر نماید. تحلیل گران پیش بینی کرده اند که این افزایش تا هفته اول سال 2020 نیز ادامه یابد.

طلا؛ شروع طوفانی در سال نو میلادی

شب کریسمس قیمت هر انس طلا به بالای 1.500 دلار رسید و طلا جهانی با 2.4 درصد سود طی یک هفته با 1.516.10 دلار معامله شد.

از ماه آوریل تا کنون شاهد بهترین عملکرد طلا در بازار بودیم و تا این لحظه از سال، بهای طلا 18 درصد افزایش داشته است.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار شرکت RJO بر این عقیده است که با وجود افزایش همیشگی بهای طلا در اواخر یک سال و اوایل سال جدید، ماه دسامبر 2019 در تاریخ معاملات طلا، فراموش نشدنی خواهد بود و طی هفته آتی، طلا پتانسیل افزایش بیشتری را نیز خواهد داشت.

استرایبل در روز جمعه طی مصاحبه ای با خبرگزاری کیتکو افزود: "نهایتا حباب شکست و شاهد افزایش قیمت ها هستیم. بر اساس تحلیل های فصلی، افزایش بهای طلا معمولا از کریسمس آغاز شده و تا چندین هفته در ماه ژانویه ادامه می یابد. هفته آتی طلا قادر است بیش از این نیز افزایش یابد. به نظر می رسد حباب کنوی با نرخ 1.525.50 دلار نیز شکسته شود."

در آستانه آغاز سال نو میلادی، معامله گران به دقت تیترهای سیاسی و اقتصادی اخبار روز را دنبال می کنند و امیدوارند که در سال 2020، نگرانی ها در خصوص مسائل مهمی نظیر روابط تجاری آمریکا و چین، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و رشد جهانی، برطرف شوند.

جیم ویکوف، تحلیلگر فنی ارشد خبرگزاری کیتکو بر این باور است که در کوتاه مدت، سرمایه گذاران نسبت به مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین، خوش بین هستند و وقتی صحبت از طلا در سال 2020 در میان است، توجه آنها به احساس مشتریان معطوف می شود.

وی ادامه می دهد: "در حالی که آمریکا و چین تا حدی بر سر مسائل تجاری به توافق رسیده اند، به نظر می رسد معامله کنندگان فلز، بیشتر بر افزایش تقاضای مشتریان برای طلا در سال جدید متمرکز هستند و تقاضای بهتر از سوی مصرف کنندگان، بر رشد سهام اثر منفی خواهد گذاشت و سرمایه ها را از فلزات با ارزش دور خواهد کرد."

ویکوف عقیده دارد که بر اساس تحلیل های تکنیکال، طلا همچنان جای پیشرفت دارد. "طی دو هفته گذشته طلا طبق تحلیل های تکنیکال در کوتاه مدت شاهد افزایش بوده است. این بازه زمانی کوتاه مدت، اکنون آغاز شده است و در اوایل ماه ژانویه مجددا شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود."

چرا قیمت طلا همگام با سهام درحال افزایش است

گئورگ گرو، مدیرعامل شرکت مدیریت رفاهی RBC به خبرگزاری کیتکو گفت: "درحالی که سرمایه گذاران سعی دارند از ریسک های بالقوه سال 2020 در امان بمانند، طلا جایگاه مثبتی را بدست آورده است."

گئورگ گرو ادامه داد: "نرخ های بهره را به آرامی تغییر کرده اند، و شاخص دلار و رکورد بازارهای سهام نزدیک 97 می باشد. وقتی طلا به جریان حاضر در بازار واکنشی نشان نمی دهد، این نشانه مثبتی برای قیمت طلا می باشد. در مقابل خبرهای منفی احتمالی در آینده، طلا ضامن امنیت سرمایه خواهد بود. با نادیده گرفتن بعدهای منفی تحلیل ها، طلا جایگاه مثبتی را بدست آورده است."

در حال حاضر، دلایل زیادی برای خرید طلا توسط سرمایه گذاران وجود دارد.

طلا در بازه جدید قیمتی خود همچنان در حال افزایش است. این افزایش در میان تیترهای خبری در خصوص تعرفه ها، وضعیت اقتصادی و سیاسی سال آتی توسط سرمایه گذاران پیشتیبانی می شود. از دلایل اصلی برای خرید طلا توسط سرمایه گذاران آمریکا جنوبی، خاورمیانه، اروپا و آمریکا، می توان به استیضاح دونالد ترامپ و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد.

با افزایش سود سهام، طبیعی است که سرمایه گذاران تمایل داشته باشند بخشی از سرمایه خود را از ریسک های پیش رو دور کنند و به سمت طلا ببرند.

مراقب زمان سودآوری باشید

روهیت ساوانت، مدیر تحقیقات گروه CPM به خبرگزاری کیتکو گفت که با وجود اینکه اکنون زمان خرید طلا می باشد، بازار این فلز ارزشمند می تواند وارد فاز سودآوری شود، به ویژه اگر وارد حباب قیمتی بعدی شود. "تقریبا ارزش تمام دارایی ها در حال افزایش است و حتی ممکن است در بازه ای، قیمت ها بالاتر هم بروند. من سطح مقاومت بعدی را بین بازه 1.520-1.525 دلار پیش بینی می کنم. پس شاهد سودآوری خواهید بود. اما نمی توان مطمئن بود که این مرحله، هفته دیگر روی دهد.

گئورگ گرو خاطر نشان کرد که شب گذشته فلزها شاهد به پایان رسیدن قرارداد های قبلی خود بودند و این امر ممکن است میزان خرید در هفته آتی را افزایش دهد. "ممکن است شاهد فروش بخشی از قراردادهای به اتمام رسیده ای باشید که امروز صبح تبدیل به قرارداد های جدید شدند."

داده های هفته آتی

به دلیل جشن سال نو، داده های هفته آتی با محدودیت رو برو هستند. بزرگترین خبر هفته، حضور کمیته بازار آزاد فدرال در نشست ماه دسامبر خواهد بود.

سرمایه گذاران پس از مشخص شدن شاخص قیمت خانه، شاخص اعتماد مشتریان، میزان بیکاری و شاخص PMI، در روز سه شنبه،برای تحلیل فروش املاک آمریکا اقدام خواهند کرد. این هفته با رائه ارقام مربوط به PMI توسط سازمان مدیریت منابع پایان خواهد یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد