اونس طلا2214.02
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بررسی قیمت دلار و نفت در سال آینده

کسانی که مدت زیادی است بازار داد و ستد را دنبال می کنند، خوب می دانند که اکثر بازارها با هم در ارتباط هستند و رویداد ها و فعالیت های صورت گرفته در یک بازار، قیمت های بازارهای دیگر را تحت تاثیر قرار می دهند. اولین بازار بیرونی مهم و تاثیرگذار را می توان نفت خام و دومین بازار را دلار آمریکا در بازار تبادل ارزهای خارجی دانست


6 دی 98

بررسی قیمت دلار و نفت در سال آینده

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو:کسانی که مدت زیادی است بازار داد و ستد را دنبال می کنند، خوب می دانند که اکثر بازارها با هم در ارتباط هستند و رویداد ها و فعالیت های صورت گرفته در یک بازار، قیمت های بازارهای دیگر را تحت تاثیر قرار می دهند. اولین بازار بیرونی مهم و تاثیرگذار را می توان نفت خام و دومین بازار را دلار آمریکا در بازار تبادل ارزهای خارجی دانست و در ادامه این گزارش به تصویر کشیده است. در ادامه موارد مهمی که می بایست در سال پیش رو در خصوص این دو بازار مدنظر قرار دهید، ارائه می شود.

نفت خام نیمکس (بازار بورس کالای نیویورک)

به نظر می رسد بازار نفت خام نیمکس سال 2019 را با بیشینه قیمت خود به پایان می رساند. جدول ذیل که به صورت پیوسته برای سهام های آتی تهیه شده است، نشان می دهد که بهای نفت خام، از افت سال 2016 فاصله گرفته و با اندکی تلاطم به سوی بالا در حال حرکت است. سهام های آتی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و در دراز مدت سطح ثابت 66.50 دلار شکسته خواهد شد و شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

با این حال، تصور بر این است که قیمت های نفت خان نیمکس در سال 2020 به 70 دلار در هر بشکه نخواهد رسید، و اگر هم برسد خیلی طولانی نخواهد بود. دلیل این امر مقاومت های تکنیکال کوتاه مدت و بلند مدت است که بالاتر از قیمت های کنونی قرار می گیرند. مهم تر از همه، تولید نفت خام آمریکا بیش از پیش بوده، در واقع آمریکا در سال جاری بزرگترین تولید کننده نفت خام جهان بوده است. ادامه روند افزایش قیمت نفت خام، نفت شل آمریکای شمالی را بیشتر به سوی معاملات خواهد کشاند و این سناریو بیانگر این است که قیمت ها، آنقدر از سطح کنونی خود فاصله نخواهند گرفت.

با توجه به این امر که نفت، پیشتاز کالاهای خام می باشد، افزایش اخیر قیمت آن به بالارفتن قیمت ها در بازار محصولات خام کمک کرده است. برای کسانی که بازار را دنبال می کنند، قیمت نفت خام بیش از هر کالای دیگری اهمیت دارد. وقتی قیمت نفت افزایش می یابد، توجه این افراد به سوی کالاهای دیگر نظیر فلزات، دانه ها، غذاهای بین المللی، الیاف و دام معطوف می شود، تا تغییرات و تاثیرات آنها را بررسی نمایند.

بررسی قیمت دلار و نفت در سال آینده

شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا در واقع مجموع شش ارز اصلی جهان است که با دلار مقایسه می شوند. جدول ذیل که به صورت پیوسته برای شاخص های آتی دلار تهیه شده است نشان می دهد که قیمت ها پس از کاهش در سال 2018، روند صعودی داشته اند.

افت قیمت نامحسوس در شاخص دلار در اواخر سال جاری، قادر نبوده است پیش بینی های تکنیکال دلار را در دراز مدت تغییر دهد.

در سال پیش رو، شاخص دلار تمایل به افزایش خواهد داشت و این سناریو نقشی در افت بازار محصولات خام نخواهد داشت. اکثر کالاهای اساسی که در بازارهای جهانی به فروش می رسند با دلار قیمت گذاری می شوند. این بدین معناست که اگر بهای دلار آمریکا افزایش یابد، می بایست در بازارهایی که با ارزهای دیگر داد و ستند صورت می گیرد، پول بیشتری برای خرید محصولات پرداخت.

طی چند ماه اخیر، از حیث مسائل جغرافیای سیاسی، اوضاع آرامتر دنبال می شود. ولی این آرامش همیشگی نخواهد بود. اگر اتفاقی جغرافیایی سیاسی به بازار ضربه وارد نماید، معامله گران دوباره به سوی دلار آمریکا حجوم خواهند برد.

بررسی قیمت دلار و نفت در سال آینده

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد