اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خوراکی‌هایی که بمب چربی‌سوزی هستند/ماسک‌هایی که صورت شما را مانند قرص ماه سفید و درخشان می‌کنند

متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی مواد غذایی، روند چربی‌سوزی و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.طبق تحقیقات انجام شده بسیاری از بانوان به زیبایی ودرخشان بودن پوست خود علاقه دارند به همین علت بهتر است از ماسک‌های خانگی استفاده کنند.

فرزانه خدا قلی زاده متخصص تغذیه ، درباره روندسوخت و ساز بدن اظهار کرد: متابولیسم یا سوخت وساز بدن، مقدار سرعتی است که بدن کالری می سوزاند و کاهش یا افزایش آن بر بدن تاثیراتی دارد، برای مثال کاهش متابولیسم بدن عوارضی مانند افزایش وزن،خستگی، تغییر خلق و خو، مقاومت به رژیم، کاهش وزن، دشواری در کاهش وزن به همراه دارد، متابولیسم تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند زیره، چای سبز،فلفل تند، ادویه جات ،آب، ساعت خواب، ورزش، خوردن صبحانه، قهوه و نوشیدنی های کافئینی، محدودیت کالری و امگا۳ است.

تاثیرات انواع مواد غذایی بر سوخت و ساز بدن

او گفت: مطالعات نشان داده اند افرادی که روزانه حداقل ۸ لیوان آب می نوشند به خصوص قبل از وعده های غذایی، متابولیسم بدنشان افزایش پیدا کرده است،کم آبی یکی از مهم ترین دلایل افت متابولیسم بدن است. افراد باید در خوردن آب در طول روز کوتاهی نکنند.

خداقلی زاده افزود: دریافت کالری کم تر از ۸۰۰ در خانم ها و ۱۲۰۰ در آقایان باعث کاهش متابولیسم بدن می شود. در این شرایط بدن احساس ضعف و قحطی می کند و تلاش خواهد کرد تا متابولیسم خود را از طریق دریافت کالری جبران کند. با وجود چنین شرایطی اگر متابولیسم بدن کاهش یابد فرد حتی آب هم بخورد چاق خواهد شد.

متخصص تغذیه بیان کرد: قهوه و نوشیدنی های کافئینی به دلیل داشتن کافئین موجود در خود باعث افزایش سوخت و ساز بدن و افزایش سطح انرژی مخصوصا قبل از ورزش می‌شوند. نوشیدن روزانه ۳ لیوان چای سبز علاوه بر تقویت متابولیسم، منبع غنی از آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است. غذاهای تند دارای ترکیباتی هستند که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند. این ترکیبات کپسایسین نام دارد. کپسایسین موجود در فلفل تند اثر گرمازایی داشته است و خوردن آن موجب بالارفتن متابولیسم بدن می شود.

او افزود: افراد بهتر است در برنامه زندگی خود ورزش را قرار دهند. زیرا موجب بالا رفتن متابولیسم می شود. ورزش کردن و مخصوصا پیاده روی تند باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. افراد باید روزانه حداقل ۳ دقیقه پیاده روی را در برنامه خود بگنجانند. خوردن مواد غذایی که حاوی امگا ۳ یا مکمل آن هستند از ضرورت های برنامه غذایی افراد است. مواد غذایی مثل ماهی، تخم کتان، روغن کنولا یا کلزا، گردو دارای امگا 3 هستند. امگا۳ قند خون را متعادل و همچنین به تنظیم سوخت و ساز بدن کمک می‌کند، مقاومت بدن را به هورمون لپتین کاهش می دهد.

متخصص تغذیه یادآوری کرد: یک از ضرورت های برنامه غذایی خوردن صبحانه است زیرا باعث ثابت ماندن قند خون و جلوگیری از افزایش وزن می‌شود. افراد بهتر است صبحانه کامل و مقوی بخورند. همچنین صبحانه خوردن باعث تنظیم متابولیسم بدن آنها می‌شود و می توانند به خوبی در طول روز به کار های خود برسند. زیره برای کاهش وزن و افزایش متابولیسم بدن مناسب است. افراد می توانند زیره را با ماست مخلوط کرده و هر روز به عنوان میان‌وعده مصرف کنند. مصرف دارچین سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. دارچین به بدن کمک می‌کند تا قند ذخیره شده را بهتر و کارآمدتر بسوزاند و سطوح انرژی، میل به غذا و سیگنال‌های گرسنگی را تنظیم کند. پس افراد حتما زیره و دارچین را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

به گزارش سایت طلا ، بسیاری از بانوان به سلامت، زیبایی، درخشانی و صاف بودن پوست خود اهمیت می‌دهند و علاقه دارند که در مواقع مهم مانند مهمانی‌ها جشن‌ها و یا شب‌های خاص پوستی بدون جوش، بدون آکنه یا همان پوست زیبا را داشته باشند.

ماسک های طبیعی و خانگی برای زیبایی پوست

در ادامه این مطلب شما را با ماسک های طبیعی و خانگی آشنا می‌کنیم که این ویژگی‌ها را برای شما به ارمغان بیاورد.

شکر

یکی از لایه بردارهای طبیعی موجود در خانه‌‌ها برای درمان پوست‌های ملتهب و باز شدن منافذ بسته پوست استفاده از شکر است.

برای استفاده از ماسک شکر باید ۲ قاشق غذا خوری شکر را با یک عدد لیمو (نوع لیمو فرقی ندارد) و مقداری آب ترکیب کنید تا خمیر غلیظ به دست بیاید، سپس ماسک خمیری آماده شده را به صورت دورانی بر روی صورت خود قرار و ماساژ دهید. پس از ۳۰ دقیقه ماسک خمیری شکر را با آب سرد از صورت خود بشویید و بعد از آن از کرم‌های مرطوب کننده استفاده و مصرف کنید.

شیر

از لبنیاتی که معمولا در هر خانه ایی وجود دارد می‌توان به شیر ساده اشاره کرد.

طبیبان سنتی کره بر این باورند که شیر باعث نرمی و لطافت پوست انسان می‌شود و برای پاک کردن مواد آرایش از روی صورت بسیار مفید است.

شما در ابتدا باید مقداری شیر را در لیوان یا کاسه بریزید و سپس به کمک پنبه یا براش بر روی پوست خود بزنید و ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا شیر خشک شود و پس از آن صورت و پوست خود را با آب سرد بشورید و بعد از آبکشی به پوست خود مرطوب کننده بزنید.

آب پیاز

تحقیقات نشان می‌دهد مواد ضد عفونی کننده، گوگرددار و اسیدهای مفید موجود در پیاز می‌توانند جوش‌های معمولی پوست صورت و جوش‌های سرسیاه نوک بینی را از بین ببرند و طراوت و شادابی را به پوست شما هدیه دهند. همچنین آب پیاز سرشار از ویتامین ث است که به نابودی چین و چروک صورت کمک بسیاری می‌کند

برای درست شدن این ماسک باید یک عدد پیاز متوسط را رنده کرده و سپس از صافی عبور دهید. مایع به دست آمده را در کاسه‌ایی بریزید و سپس با پارچه‌ایی تمیز یا تکه‌ای پنبه بر صورت خود ماساژ دهید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه (بستگی به صبر و تحمل افراد دارد) رو پوست خود بگذارید.

روغن زیتون

آزمایش‌ها نشان میدهد روغن زیتون و ماسک آن به دلیل آنتی‌اکسیدان‌هایی که در خود دارد باعث کاهش لکه‌های قهوایی پوست دست‌ها و از بین بردن چین و چروک صورت و کاهش جوش‌های صورت می‌شود.

برای تهیه این ماسک خانگی و طبیعی باید ابتدا دست و صورت خود را بشویید و پس از آن روغن زیتون را روی پوست خود بمالید و با مقداری شکر بر روغن روی صورت ماساژ دهید این امر موجب نابودی سلول‌های مرده و در نتیجه باعث درخشش طبیعی پوست شما می‌شود.

دارچین و عسل

دارچین سرشار از خاصیت‌های ضد میکروبی است که باعث کاهش عفونت‌های باکتریایی پوست صورت می‌شود همچنین عسل خالص به دلیل خواص ضد باکتری خود در بهبود و درمان جوش‌های صورت و آکنه بسیار تاثیرگذار است.

برای آماده کردن این ماسک باید ۱ قاشق چای‌خوری عسل خالص، ۱ قاشق چای‌خوری آب‌لیمو، نصف قاشق چای‌خوری دارچین و نصف قاشق چای‌خوری جوز هندی را باهم مخلوط کنید و هنگامی خمیر آماده شد بر روی پوست خود به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید و سپس کرم‌های مرطوب کننده سطح پوست خود بزنید. ممکن است برخی از خانم‌ها پوست بسیار حساسی داشته باشند به همین علت احساس سوزش بر روی نواحی ایی که ماسک قرار دارد کنند. این افراد باید مدت زمان ماسک گذاشتن بر روی پوست صورت خود را به مدت ۱۰ دقیقه کاهش دهند.

پرتقال

یکی از میوه‌های پر طرفدار زمستانی پرتقال است. این میوه سرشار از ویتامین ث است. همچنین اسیدهای موجود در میوه پرتقال موجب جلوگیری از اسیب‌های نور خورشید می‌شود. به علاوه ماسک این میوه باعث سفیدی پوست نیز می‌شود.

در آغاز پرتقال را پوست بکنید و پوست این میوه را پودر کنید؛ ماسک به دست آمده را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست دست و صورت خود بگذارید و پس از آن پوست خود را با آب ولرم بشویید و بعد از آن پوست بدن خود کرم مرطوب کننده بزنید. این کار را حداقل ۲ بار در هفته انجام دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد