اونس طلا2214.53
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

افزایش بهای نفت در میان الزام کاهش تولید

رویترز گزارش داده است که روز سه شنبه، تنها یک روز قبل از کریسمس و در پی ادامه همکاری روسیه با اپک برای کاهش تولیدات نفتی و همچنین امیدواری برای پایان یافتن مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین، قیمت نفت افزایش یافت.


5 دی 98

افزایش بهای نفت در میان الزام کاهش تولید، بازگشت آهسته میدان نفتی حوزه خلیج فارس

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو: رویترز گزارش داده است که روز سه شنبه، تنها یک روز قبل از کریسمس و در پی ادامه همکاری روسیه با اپک برای کاهش تولیدات نفتی و همچنین امیدواری برای پایان یافتن مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین، قیمت نفت افزایش یافت.

پس از یک جلسه کوتاه قبل از تعطیلات کریسمس، که در آن شرکت آمریکایی West Texas Intermediate CLc1 رشد 59 سنتی و یا 0.97 درصدی و برای هر بشکه مبلغ 61.11 دلار را تایید کرد، نفت خام برنت با 81 سنت یا 1.22 درصد افزایش به مبلغ هر بشکه 67.20 دلار رسید.

به گفته وزیر انرژی روسیه، تا زمانی که همکاری میان روسیه و اپک نتایج سازنده ای داشته باشد، به این روند ادامه خواهند داد.

اپک و متحدانش در ماه نوامبر توافق کردند که محدودیت های وضع شده در سال 2017 را تمدید نمایند. محدودیت تولید کنونی، که تا سقف 2.1 میلیون بشکه در روز را شامل می شود، در واقع 2 درصد تقاضای جهانی را در بر می گیرد.

بیورنار تونهاوگن، سرپرست تحقیقات بازار نفت شرکت ریستاد انرژی طی یادداشتی اعلام کرد که اپک هنوز نیازمند انجام فعالیت های بیشتری برای متعادل سازی و به ثبات رساندن بازار است. "سیاست های محدود سازی از سوی اپک به طور کامل نتوانسته اند مشکل را حل کنند، بلکه بازار را تنها تا سه ماهه اول سال 2020 آرام نگه می دارند."

افزایش بهای نفت در میان الزام کاهش تولید

همچنین پس از ادعای رئیس جمهور آمریکا در روز سه شنبه مبنی بر اینکه او و همتای چینی وی، طی مراسمی فاز اول قرارداد دوجانبه مابین دو کشور را امضاء می کنند، بازار روند صعودی را پیش گرفت. تنش های مابین این دو کشور بر بازار نفت سایه افکنده چرا که ممکن است کاهش رشد تقاضا را به همراه داشته باشد.

با این وجود، با توجه به میزان سطح تامین، بازار روند صعودی دارد.

روز سه شنبه معاهده ای ما بین کویت و عربستان در خصوص منطقه ای مشترک میان دو کشور به امضاء رسید که میزان تامین نفت در سال آینده را افزایش خواهد داد. این عهدنامه با هدف پایان بخشیدن به اختلافات میان اعضای اپک، به دنبال بازگشایی میادین نفتی می باشد که قادرند تا نیم میلیون بشکه در روز و یا 0.5 درصد از نفت جهان را تامین کنند.

شرکت نفتی بزرگ آمریکایی تحت عنوان چورون، که بر فعالیت و راه اندازی میادین نفتی تمرکز دارد اعلام کرد که تولید حداکثری میادین نفتی مورد نظر پس از 12 ماه میسر خواهد بود.

در حالی که سازمان کشورهای صادرکننده فراورده های نفتی میزان تولید را کاهش داده است، تولید کنندگان آمریکایی این خلاء را پر کرده اند و حتی نفت خام بیشتری وارد بازار می کنند، تا جایی که رکورد 13 میلیون بشکه در روز را نیز در ماه نوامبر شکستند و این امر به حفظ ذخایر نفتی آمریکا کمک می کند.

طبق نظر سنجی رویترز سهام نفت خام در دومین هفته پیاپی، در هفته گذشته تا 1.8 میلیون بشکه کاهش داشته است.

گزارش هفتگی دولت از ذخایرش بخاطر تعطیلات کریسمس، دو روز به تعویق افتاده است. این گزارش عموما چهارشنبه ها ساعت 10:30 صبح منتشر می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد