اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلای 1500 دلاری در آستانه کریسمس: افق روشن بازار طلا در سال 2020

قیمت طلا پیش از آغاز تعطیلات کریسمس در بازارهای جهانی با افزایش چشمگیری روبرو شد و بار دیگر به بالاتر از 1500 دلار در هر اونس رسیده است.

به گزارش مارکت واچ، در حالی که تعطیلات کریسمس امروز چهارشنبه آغاز می شود، قیمت طلا در پایان مبادلات شب گذشته برای نخستین بار در 7 هفته اخیر به بالاتر از 1500 دلار در هر اونس رسید.

بر اساس این گزارش تحلیلگران بازار بر این باورند که رشد فزاینده تقاضا ، عامل اصلی افزایش چشمگیر قیمت طلا در آستانه کریسمس بوده است.

این مساله موجب شد تا قیمت طلا از ابتدای سال 2019 تاکنون با رشد 17.4 درصدی روبرو شود. رشد قیمت جهانی طلا در شرایطی است که شاخص سهام در بازار آمریکا نیز به رکوردهای جدیدی دست یافته است. این مساله موجب نگرانی شدید در بین سرمایه گذاران بازار بورس شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی به دنبال خرید طلا هستند تا ریسک سرمایه گذاری در بازارهای مالی و بورس را در سال 2020 کاهش دهند.

قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه فوریه با 16.10 دلار افزایش روبرو شده و به بیش از 1504 دلار رسیده است. این بالاترین رکورد قیمت طلا از 4 نوامبر به شمار می رود.

قیمت هر اونس نقره نیز با 35 سنت افزایش معادل 2 درصد رشد به بیش از 17.85 دلار رسیده است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد