اونس طلا2213.41
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پوند در کمترین سطح سه هفته اخیر

احتمال خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا باعث ریزش ارز انگلیسی شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در معاملات روز سه شنبه بازارهای ارز، پوند بار دیگر تحت تاثیر وقایع برگزیت قرار گرفت و به کمترین سطح خود در طول سه هفته اخیر رسید. پوند که پیش از این نیز حدود دو درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده بود امروز بار دیگر ۰.۶ درصد از ارزش خود را از دست داد و به ۱.۲۹۴۲ دلار رسید تا بیش از پیش از کانال ۱.۳۲ دلاری که در ابتدای هفته گذشته بدان دست یافته بود فاصله گیرد.

ارزش پوند پس از آن با ریزش متوالی مواجه شده است که برخی از خبرگزاری‌ها و نشریه های انگلیسی به نقل از منابع آگاه از دولت گزارش داده اند که بوریس جانسون، نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار به دنبال پیروزی قاطع خود در برابر حزب کارگر می‌خواهد موضع سرسختانه تری در قبال اتحادیه اروپا اتخاذ کند و این مساله باعث نگرانی از احتمال خروج سخت انگلیس از اتحادیه ازروپا شده است.

پیش‌تر مجلس انگلیس با اکثریت آرا به خروج از اتحادیه اروپا تا سی و یکم ژانویه سال‌اینده ( ۳۷ روز دیگر) رای داده بود. پیش از آن دولت سه مرتبه با مخالفت مجلس در کسب رای موافق با توافق خروج مواجه شده بود. از سوی دیگر مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی انگلیس نیز پست خود را ترک کرده و آن را به یکی از معاونین سابق خود سپرده است. کارنی یکی از مخالفین سرسخت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود و رفتنش از بانک مرکزی نگرانی معامله گران نسبت به احتمال خروج بدون توافق یا همراه با دوره گذار طولانی را بیشتر کرده است.

استفان گالو، استراتژیست ارزی در موسسه " بی ام او مارکتس" گفت: مسیر صعودی هفته گذشته با اخبار جدید کاملا معکوس شده است و معامله گران کاملا نسبت به نتایج مذاکرات با اتحادیه اروپا نگرانند.

در برابر سایر ارزهای مهم جهانی نرخ برابری هر پوند معادل ۱.۱۶۷۲ یورو، ۱.۷۰۲۷ دلار کانادا، ۱.۲۷۱۳ فرانک سوئیس و ۱۴۱.۵۸۵۸ ین ژاپن اعلام شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد