اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا جهانی در انتظار جهش قیمت !

تنها یازده روز از سال 2019 باقی است. حجم معاملات رو به کاهش است و طلا در برابر ریسک پذیری بالا و ازدحام بازارهای سهام از خود انعطاف نشان می دهد !

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری کیتکو تنها یازده روز از سال 2019 باقی است. حجم معاملات رو به کاهش است و طلا در برابر ریسک پذیری بالا و ازدحام بازارهای سهام از خود انعطاف نشان می دهد.

در حالیکه در روز جمعه، بازارها در خصوص مرحله اول قرارداد تجاری مابین آمریکا و چین، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و چشم انداز جامع جغرافیای سیاسی در سال 2020 خوش بین بودند، شاخص S&P 500 ،نزدک و داو جونز همگی رو به افزایش یافتند.

در بعد از ظهر روز چهارشنبه واکنش بازار به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، با ادعای تحلیل گران مبنی بر اینکه این مسئله اهمیت چشم گیری بر فعالیت سرمایه گذاران نخواهد داشت، خنثی شد.

لوکمان اوتونوگا، تحلیل گر ارشد معاملات فارکس می گوید:"میزان ریسک پذیری جهانی با مسئله استیضاح دونالد ترامپ همچنان بی ثبات مانده است، چرا که انتظار می­رود، مجلس سنای آمریکا که با اکثریت جمهوری خواهان اداره می­شود، بر برکناری او رای دهد."

روز جمعه، بازارها مشغول تجزیه و تحلیل داده های بدون شرح تولید ناخالص ملی آمریکا و هزینه پردازی بالاتر برای مصرف کنندگان بودند. اما مهم ترین خبر روز به نظر می­رسد توییت دونالد ترامپ بود: "گفتگوی خیلی خوبی با رییس جمهور شی جین داشتم." که قیمت های طلا را کمی کاهش داد.

ترامپ در اکانت توییتر خود نوشت: گفتگوی خیلی خوبی در خصوص معاهده تجاری بزرگمان با رییس جمهور شی جین داشتم. چین خرید انبوه محصولات کشاورزی و دیگر محصولات را آغاز کرده است. زمان عقد رسمی این توافق نامه مشخص شده است. همچنین در خصوص کره شمالی صحبت کردیم که همراه با چین و هنگ کنگ مشغول بررسی آن هستیم."

قیمت طلا با وجود شرایط ریسک پذیر کنونی میزان 1.480 دلار را حفظ کرده است.

فبروری گلد فیوچرز آخرین بار با 1.480.30 دلار معامله شدند که 0.01 درصد کاهش را نشان می­دهد. در مقیاس هفتگی، طلا ثابت بود و با کاهشی 0.07 درصدی روبرو بود.

روز جمعه، بارت ملک، رییس استراتژی جهانی تی دی سکوریتیز به خبرگزاری کیتکو گفت: "علیرغم میزان ریسک موجود، طلا دارد خوب عمل می­کند."

قدرت کنونی فلز زرد تا حدی مبتنی بر انتظرات فدرال رزرو از سال 2020 می باشد. مالک ادامه داد: "احتمال هرگونه افزایش از سوی فدرال رزرو بسیار ناچیز است. و همچنان ریسک چشم گیری در وضعیت جهانی وجود دارد و بسته به آنچه اینجا روی می­دهد، بانک مرکزی نرخ ها را کاهش می دهد."

ملک استراتژی کشف معاملات سهام از طریق کانال های قیمت را تا پایان سال طرح ریزی می کند. "احتمالا روی قیمت کنونی یعنی بین 1.446 و 1.480 دلار بمانیم.... طی 11 روز پیش رو انتظار اتفاقی خارق العاده را ندارم. بنظر می رسد طلا در ثبات کاملی به سر می­برد، حتی بیشتر از آنچه خیلی ها با توجه به ریسک موجود و افزایش ارزش دلار فکر می­کردند."

تحلیل گر میتسوبیشی، جاتان باتلر می­گوید: "حتی تا حدی فروش با قیمت پایین تر، یعنی 1.450 دلار نیز با توجه به چرخه هایی که به دنبال کسب سود طی روزهای پایانی 2019 هستند مشکلی ایجاد نمی کند."

وی ادامه داد: "در پایان سال شاهد معاملات گسترده­ای هستیم، شاید برخی با فروش سهام به منظور کسب سود،قیمت ها را تا 1.450 دلار کاهش دهند ولی در عین حال خریداران جدید قیمت ها را به 1.500 دلار افزایش خواهند داد. در واقع همانطوری که سرمایه گذاران به دنبال سود مورد نظر خود در سال جاری بودند، احتمالا طی چند روز پیش رو شاهد فعالیت هایی در راستای کاهش قیمت باشیم."

سوکی کوپر، تحلیل گر فلزات گران بها استاندارد چارترد گفت: "سرمایه گذاران مهم تمایل دارند، تا پایان سال، تاثیر طلا را قبل از تثبیت مجدد موقعیت ها در سال جدید کاهش دهند."

کوپر با اشاره به قدرت فلزات گران بها در میان ریسک های جغرافیای سیاسی جهان تاکید کرد: "ولی چشم انداز جامع طلا مثبت می­ماند."

وی ادامه داد: "تمایل به طلا، علیرغم فاز اول توافق نامه تجاری آمریکا و چین همچنان سازنده است. کمیته بازار آزاد فدرال کاملا با طبق انتظارات عمل می کند. و انتخابات بریتانیا که به نفع اکثریت محافظه کار به پایان رسید، نویدی بر خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تا پایان ژانویه 2020 است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد