اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این خوراکی شکمتان را چاق می کند/ فرمول پزشکان تغذیه برای لاغری/میوه ای که با خوردن آن سرما نمی خورید

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره چاقی شکمی و راهکارهای پیشگیری از آن توضیح داد.از طرفی طبق تحقیقات خواص باورنکردنی یک میوه در پیشگیری از سرماخوردگی باوردنکردنی است همچنین این خوراکی به تقویت بینایی هم کمک می کند.

به گزارش سایت طلا ، کیوی در گروه میوه‌های قلیایی قرار دارد و به این معناست که سطح خوبی از مواد معدنی را برای کاهش سطح اسیدی مواد دارد.

خواص کیوی را بشناسید

تعادل خوب اسید و باز در بدن مزایایی چون پوست شاداب و جوان، خواب عمیق‌تر، انرژی فیزیکی فراوان، سرماخوردگی کمتر، آرتروز و پوکی استخوان کمتر را به همراه دارد.

کاهش غلظت خون

كيوی مانند قرص آسپرین موجب رقيق شدن خون می شود و از ايجاد پلاكت در خون جلوگيری می كند. اين ميوه به دليل خاصيت کاهندگی كه بر سطح تری گليسيريد دارد می تواند موجب کاهش غلظت خون و خطر بروز انواع سكته ها شود.

جالب است بدانيد كه ويتامين C در كاهش علائم بيماری آسم بسيار موثر است و کودکانی كه در هفته ۷ تا ۵ عدد کیوی مصرف می كنند دارای علائم تنفسی كمتری نسبت به کودکانی هستند كه در هفته فقط یک عدد ميل می كنند.

خواب راحت با کیوی

بخش عمده غلظت خون، در پوست کیوی موجود است، بنابراین توصیه می‌شود که اگر به این میوه یا پوست آن حساسیت ندارید، آن را به خوبی بشویید و با پوست مصرف کنید. افرادی که دچار بد خوابی هستند می‌توانند از کیوی برای درمان اختلالاتشان بهره ببرند. این میوه حاوی مواد مغذی پزشکی مانند آنتی اکسیدان‌ها و سروتونین است که می‌تواند در درمان اختلالات خواب سودمند باشد. کیوی باعث خواب راحت، افزایش طول مدت و کیفیت خواب می‌شود. برای لذت بردن از یک خواب راحت کافی است یک ساعت پیش از خواب دو عدد کیوی میل کنید.

تقویت بینایی با کیوی

این نوع میوه برای چشم ها بسیار مفید بوده زیرا حاوی ترکیبات بینایی شناخته شده به نام لوتین و زاکسانتین است. لوتین به افزایش تراکم رنگدانه یعنی نقطه زرد بیضی شکل در نزدیکی مرکز شبکیه کمک خواهد کرد و زاکسانتین از چشم در برابر نور مضر فرابنفش محافظت می کند، همچنین کیوی سرشار از ویتامین C است که از آب مروارید جلوگیری می کند. علاوه بر این مقدار زیاد ویتامین A در کیوی موجب محافظت از قرنیه چشم می شود.

جلوگیری از ریزش مو

البته باید بدانید کیوی غنی از ویتامین‌های C و E است و می‌تواند در جلوگیری از ریزش مو و افزاشی رشد مفید باشد، همچنین کیوی دارای منیزیم، روی و فسفر است که باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود. اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در دانه‌های کیوی برای درمان مو‌های خشک و آسیب دیده و درمان شوره سر مفید هستند. این نوع میوه فواید دارویی و درمانی زیادی برای سلامت بدن دارد.

کیوی حاوی مقادیر بالایی ویتامین C و آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این نوع میوه برای پیشگیری، درمان سرماخوردگی و آنفلونزا و درمان گلودرد و سرفه مفید است.

عوارض کیوی برای سلامت بدن

این میوه عوارضی هم دارد، آلرژی به میوه کیوی بسیار شایع است و می‌تواند باعث تورم، خارش چشم، آبریزش بینی و حتی شوک آنافیلاکسی شود. زیاده روی در مصرف کیوی به دلیل میزان پتاسیم و اگزالات بالا برای بیماران کلیوی مضر است و می‌تواند باعث تشکیل سنگ کلیه شود. کیوی به دلیل محتوای بالای پتاسیم می‌تواند با دارو‌های بتا بلوکر تداخل دارویی ایجاد کند البته مصرف بیش از حد کیوی به دلیل فیبر بالا می‌تواند باعث اسهال شود.

محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: اکثر ایرانی‌ها دچار چاقی شکم هستند و دلیل آن هم خوردن غذا‌های هجیم است.

چرا اکثر ایرانی‌ها چاق هستند؟

او تصریح کرد: سرانه مصرف کربوهیدرات مردم ایران بسیار بالاست که این خود باعث چاقی افراد می‌شود؛ همچنین استفاده بیش از حد از غذا‌های سرخ کردنی خود عاملی است برای افزایش وزن و چاقی شکم که با کم کردن مصرف شکر، قند، روغن زیاد می‌توان تا حدی جلوی چاقی شکم را گرفت.

او ادامه داد:ایرانیان بیشترین مصرف نوشانه و روغن را در دنیا دارند که این خود از دلایل اصلی چاقی شکم افراد است همچنین مصرف غذا آن هم در حجم زیاد می‌تواند باعث افزایش وزن افراد می شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:عامل دیگری که در چاقی افراد دخیل است کم تحرکی آنان است؛ اینکه سرانه ورزش مردم در این دوره بسیار پایین آمده است و مردم به دلیل مشغله‌های کاری که دارند کمتر سراغ ورزش می‌روند که با فرهنگسازی درست باید مردم را به سمت ورزش و تحرک کافی سوق داد.

انوشه افزود: تجمع چربی در اطراف شکم مختص افراد چاق نیست و افراد لاغر نیز از این عارضه رنج می‌برند؛ دلیل آن هم نخوردن صبحانه کافی و مفید، مصرف زیاد برنج ایرانی، غذاهای سرخ کردنی،نوشابه، شکر، روغن و نداشتن تحرک کافی است.

او بیان کرد: تجمع چربی در ناحیه شکم میان افراد چاق و لاغر می‌تواند ژنتیکی هم باشد، اما در هر صورت این افراد هم ملزم به رعایت رژیم غذایی سالم هستند که درست‌ترین آن مصرف نکردن غذا‌های با کالری بالا است.

راهکار کاهش وزن بدون مراجعه به پزشک

او گفت: افراد برای اینکه بتوانند از چاقی شکم خلاص شوند باید رژیم غذایی سالمی برای خود انتخاب کنند؛ این افراد باید در سبد غذایی خود مصرف سبزیجات و میوه را زیاد و مصرف کربوهیدرات را به حداقل برسانند همچنین در کنار رژیم غذایی مناسب باید روزانه حداقل نیم ساعت ورزش کنند زیرا بدون ورزش قطعا به نتیجه دلخواهشان نخواهند رسید.

انوشه افزود: تند خوردن غذا نیز سبب افزایش دریافت کالری به بدن است و باعث می‌شود مغز پیام سیری را دیر دریافت کند که این خود عاملی برای خوردن زیاد غذا و چاقی افراد است، علاوه بر آن فرد دچار ناراحتی‌های گوارشی نیز می‌شود.

او توصیه کرد: افرادی که وزنشان بالاست، از مصرف الکل بپرهیزند؛ زیرا مصرف الکل باعث چاقی شکم می‌شود؛ همچنین افراد هنگام مصرف غذا از ظروف کوچک استفاده کنند، زیرا این کار باعث کم خوردن غذا می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد