اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

حزب محافظه‌کار پیروز انتخابات سراسری انگلیس شد

حزب محافظه‌کار انگلیس با به دست آوردن اکثریت قاطع پارلمان این کشور، پیروز انتخابات سراسری انگلیس شد.

نتایج اولیه و برآوردها از انتخابات پارلمانی انگلیس حاکی از پیروزی قاطع محافظه‌کاران به رهبری بوریس جانسون است؛ پیروزیی که گفته می‌شود در 40 سال گذشته این حزب بی‌سابقه بوده و سرنوشت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را به سرعت مشخص می‌کند.

به گزارش سایت طلا ، شعبه‌های رای‌گیری انتخابات پارلمانی زودهنگام انگلیس، ساعت ٧ صبح پنجشنبه به وقت محلی باز شدند و ساعت ١٠ شب به وقت لندن، کار اخذ رای در انتخابات پارلمانی بریتانیا به پایان رسید.

در این انتخابات حزب محافظه‌کار توانسته اکثریت مطلق کرسی‌ها در پارلمان را به دست آورد. بر این اساس و در حالی که هنوز نتایج همه کرسی‌های مجلس عوام اعلام نشده، حزب محافظه‌کار دست کم ۳۲۶، یعنی نصف به اضافه یک کرسی‌ها را به دست آورده است.

حزب محافظه‌کار موفق شده است که در حوزه‌های انتخابی انگلستان که دهه‌ها به حزب کارگر رای می‌دادند برنده شود. این حوزه‌ها در همه‌پرسی سه سال پیش به خروج از اتحادیه اروپا رای داده بودند.

در اسکاتلند هم حزب ملی اسکاتلند توانسته اکثریت بزرگی از کرسی‌ها را به دست بیاورد.

با اعلام نتایج اولیه و برآوردی که از سرنوشت انتخابات شده پوند در برابر ارزهای خارجی تقویت شده است.

با اعلام نتایج ۶۰۵ حوزه انتخابیه حزب محافظه‌کار به ۳۳۳ کرسی رسیده است.

حزب کارگر بیش از ۵۰ کرسی خود را از دست داده و تنها ۱۹۷ نماینده به مجلس فرستاده است.

حزب ملی اسکاتلند ۴۵ کرسی و حزب لیبرال دموکرات تنها ۸ کرسی گرفته‌ است.

هنوز نتایج نهایی ۴۵ حوزه دیگر اعلام نشده است.
در میان رهبران جهان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و از حامیان نخست وزیر بریتانیا نخستین کسی بود که به نتایج اولیه انتخابات سراسری بریتانیا واکنش نشان داد. آقای ترامپ با انتشار توییتی نوشت:«به نظر می‌رسد پیروزی بزرگی برای بوریس در انتخابات بریتانیا حاصل شده!»

تشدید شکاف میان اسکاتلند و بریتانیا
نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند که گمان می‌رود حزب متبوعش اکثر کرسی‌های اسکاتلند را کسب کرده باشد، در واکنش به پیروزی حزبش گفت که نتیجه انتخابات نشان می‌دهد که باید به اسکاتلند حق انتخاب داد.
خانم استورجن سپس از نتایج کلی انتخابات که گویای پیروزی حزب محافظه‌کار است ابراز ناخرسندی کرد و این نتیجه را «تیره و تار» توصیف کرد.

او تصریح کرد: «رای رهندگان به حزب محافظه‌کار به آقای جانسون ماموریت دادند که بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج کند ولی رای دهندگان دولت بوریس جانسون را نمی‌خواهند، آنها خواستار حضور در اتحادیه اروپا هستند.»
در مقابل، جو سوینسون، رهبر حزب لیبرال دموکرات بریتانیا که حامی برگزاری رفراندوم دوم در مورد برکسیت بود، کرسی خود در مجلس عوام را به نامزد حزب ملی اسکاتلند واگذار کرد. او با وحشتناک توصیف کردن نتیجه انتخابات، گفت:«عده‌ای از موج ملی‌گرایی استقبال می‌کنند ولی برای بسیاری دیگر این نتیجه ناراحت کننده است.»
همچنین ترزا می، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، ضمن استقبال از پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات پارلمانی هشدار داد که همه‌پرسی استقلال اسکاتلند دیگر نباید برگزار شود.

انتخابات و بریگزیت

منابع حزب محافظه‌کار می‌گویند اگر برآوردهای اولیه از نتیجه انتخابات درست باشند و این حزب اکثریت بزرگی به دست بیاورد، طرح توافق بوریس جانسون با اتحادیه اروپا به سرعت برای تصویب به پارلمان برده خواهد شد.

در صورت تصویب طرح توافق، بریتانیا می‌تواند کمتر از دو ماه دیگر از اتحادیه اروپا خارج شود.

پس از ماه‌ها عدم توافق سیاسی درباره بریگزیت، این انتخابات زودهنگام با هدف خروج پارلمان از بن‌بست برگزار شده است. بوریس جانسون محافظه‌کار امیدوار است که در این انتخابات اکثریت آرا را به دست آورد تا توافق بریگزیت که درباره آن با بروکسل گفت‌وگو کرده است را اجرایی کند. از سوی دیگر، جرمی کوربین، نامزد حزب کارگر و رقیب جانسون در انتخابات وعده داده بود که در صورت پیروزی در این انتخابات یک رفراندوم دیگر درباره بریگزیت برگزار خواهد کرد.

مردم انگلیس در همه پرسی ۲۰۱۶ میلادی با ۵۲ درصد رای موافق در مقابل ۴۸ درصد رای مخالف، از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کردند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد