اونس طلا2208.29
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

افزایش قیمت طلا در پی تشدید نگرانی های سیاسی؟

تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری Murenbeeld & Co پیش بینی می کند که قیمت جهانی طلا طی سال 2020 میلادی تحت تاثیر نگرانی های سیاسی با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

Chantelle Schieven رئیس تحقیقات بازار موسسه سرمایه گذاری Murenbeeld & Co در مصاحبه ای تاکید کرد: نااطمینانی سیاسی یکی از مهمترین ریسک هایی است که بازارهای مالی را تهدید می کند و می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت جهانی طلا در سال 2020 باشد.

بر اساس این گزارش وی افزود: پیش بینی من این است که قیمت جهانی طلا می تواند تا پایان سال آینده 100 دلار دیگر افزایش یابد و به مرز 1550 دلار در هر اونس برسد. نگرانی های سیاسی موجب نوسانات شدید بازارهای مالی جهان طی ماه های آینده خواهد شد و طلا یکی از بهترین سرمایه گذاری ها خواهد بود. نگرانی و نااطمینانی سیاسی همچنان ادامه خواهد یافت و این بهترین عامل برای افزایش تقاضا و قیمت طلا به شمار می رود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: به دلیل آنکه نااطمینانی سیاسی رشد اقتصادی جهان را تهدید می کند، بانک های مرکزی بزرگ جهان مجبور خواهند بود تا نرخ بهره را همچنان پایین نگه دارند و نقدینگی بیشتری را به بازارهای مالی تزریق کنند.

تازه ترین نظرسنجی CME FedWatch نشان می دهد که سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی می کنند فدرال رزرو آمریکا سال آینده تنها یک بار نرخ بهره را کاهش خواهد داد. ولی از سوی دیگر فدرال رزرو آمریکا خرید اوراق قرضه و تزریق پول به بازارهای مالی را به سرعت افزایش داده و تراز پرداخت های فدرال رزرو اکنون به بالاترین سطح خود از بحران مالی 2008 رسیده است.

به اعتقاد این تحلیلگر ارشد اقتصادی، سیاست های انبساطی پولی بانک های مرکزی مهم جهان طی ماه های آینده نیز ادامه خواهد یافت. کاهش نرخ بهره و افزایش هزینه های دولت، موجب ایجاد فضای مثبتی برای بازار طلا خواهد شد.

وی تصریح کرد: نه تنها افزایش هزینه های دولتی موجب رشد نرخ تورم می شود، بلکه پایین بودن نرخ بازدهی اوراق قرض نیز به معنای پایین بودن نرخ بهره واقعی است و این مساله می تواند هزینه فرصت طلا را کاهش دهد.

به اعتقاد این کارشناس اقتصادی، تنها عاملی که می تواند دردسر و مانع بزرگی برای رشد قیمت طلا در سال 2020 میلادی باشد، تقویت ارزش دلار و بهبود بازار سهام آمریکا است. به نظر می رسد وضعیت اقتصادی آمریکا اکنون بهتر از سایر قدرت های بزرگ اقتصادی است. تنها مساله ای که می تواند تاثیر منفی بر رشد اقتصادی آمریکا طی سال آینده داشته باشد، جنگ تجاری با چین است.

پیش بینی می شود ترامپ برای پیروزی در انتخابات نوامبر 2020، هر اقدامی را برای تقویت وضعیت اقتصادی آمریکا انجام دهد.

از سوی دیگر با توجه به پایین بودن نرخ بازدهی اوراق قرضه، زمینه لازم برای سرمایه گذاری در بازار طلا فراهم خواهد شد.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد