اونس طلا2394.45
مظنه15,966,000
18 گرم3,685,700
ارزش سکه35,971,398
قدیم (بهار)40,100,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

پنج غذای عالی برای بهبود عملکرد مغز

بسیاری از مواد غذایی هستند که در بهبود فرآیندهای مغزی و عملکرد مغز بسیار موثر هستند اما این 5 ماده غذا پر فایده ترین ها برای مغز هستند که به بررسی آنها میپردازیم.

ماهی


ماهی های روغنی
ماهی ها یا بهتر بگوییم, ماهی های روغنی یکی از بهترین مواد غذایی برای مغز هستند که منابع بسیار غنی از امگا 3 هستند و بهتر است حتما هفته ای دو مرتبه در رژی های غذاییتان بکارشان ببرید. از جمله این ماهی ها میتوان به سالمون, ساردین, شاه میگو و ماهی خال خالی اشاره کرد.
نکته جالب اینکه نوع تازه و یخ زده آنها, هر دو دارای ارزش غذایی بالایی هستند و اگر نمیتوانید ماهی تازه فراهم کنید, از نوع یخ زده آنها استفاده نمایید.

بلوبری


بلوبری پر از آنتی اکسیدان
این میوه لوکس البته در ایران, دارای میزان آنتی اکسیدان بشدت بالایی است و از جمله این آنتی اکسیدان ها ویتامین ث میباشد که بلوبری یکی از بالاترین مواد از نظر دارا بودن ویتامین ث میباشد که در بسیاری از تست های انجام گرفته, یکی از بهترین مواد در مقابله با ضعف در حافظه کوتاه مدت است. بلوبری به تنظیم سایر موارد مربوط به ذهن نیز کمک فراوانی میکند.

تخم کدو

سرشار از امگا3
یکی دیگر از منابع غنی روغن امگا3 و روی, تخم کدو است که میتواند جایگزین خوبی برای کسانی باشد که نمیتوانند از ماهی و سایر منابع دریایی گفته شده استفاده نمایند. تخم کدو به عملکرد ذهن در کارکردهای حسی حرکتی نیز کمک شایانی میکند.

آووکادو


آووکادو به مغز خونرسانی میکند
اغلب بخاطر داشتن مقادیر بالایی از چربی ها و کلسترول از آووکادو دوری میکنیم اما جالب است بدانید که مواد مغذی آووکادو باعث تسهیل شریان خون در رسیدن به مغز میشود که یکی از موارد بسیار ضروری در هوشیاری مغز و افزایش قدرت تمرکز در شرایط پر تنش میباشد. آووکادو باعث تنظیم فشار خون نیز میشود.

شکلات

بهترین غذای مغز
خبر خوب اینکه شکلات واقعا به سلامت مغز شما کمک میکند اما خبر بد این که فقط شکلات های تلخ یا شیری با درصد بالایی از دانه های کاکائو حساب هستند و باقی آنها خیر. خوردن چند تکه کوچک شکلات تلخ در روز میتواند به شما بسیاری از آنتی اکسیدان های تقویت کننده حافظه را برساند, و خوردن همین میزان شکلات شیری تقویت کننده عملکر ها و عکس العمل های ذهن شماست.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد