اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ساعت هوشمند شیائومی واچ+قیمت

یکی از جدیدترین دستاوردهای شرکت چینی شیائومی که همیشه رویکردی رو‌به‌جلو در تولید محصولات جدید دارد، ساعت هوشمند شیائومی می واچ (Mi Watch) است که 5 نوامبر 2019 (14 آبان 1398) معرفی شد. درواقع، می واچ اولین ساعت هوشمند شیائومی محسوب می‌شود. به‌گفته شیائومی، می واچ درواقع همچون موبایل هوشمند در دست کاربران خواهد بود.

ساعت هوشمند شیائومی می واچ

ساعت هوشمند شیائومی می واچ (Xiaomi Mi Watch) در واقع دستبند هوشمند یا یک گجت پوشیدنی تمام عیار است و کارایی و ظاهر آن مانند اپل واچ است.

اگر به یاد داشته باشید گوگل در ادامه نارضایتی از پراکندگی تجربه اندروید روی موبایل، با عرضه اندروید ور اجازه شخصی سازی آن را به هیچ شرکتی نداد. این خود مسبب جدا شدن مسیر سامسونگ، ال جی، هواوی و دیگر برندها از سیستم عامل گوگل شد. حالا اما گوگل به شیائومی اجازه داده تا رابط کاربری مخصوص خود را روی اندروید ور شیائومی می واچ ارایه کند.

مشخصات فنی ساعت هوشمند شیائومی می واچ :

نمایشگر و ظاهر :
شیائومی می واچ (دستبند هوشمند) مجهاز به یک نمایشگر ۱.۷۸ اینچی AMOLED است که از ویژگی Always-On هم پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر در بدنه‌ای ۴۴ میلی‌متری قرار دارد. بخش پشتی ساعت هم از سرامیک ساخته شده و سنسورهای مربوط به ضربان قلب در آن قسمت قرار گرفته‌اند. در لبه سمت راست این ساعت شاهد یک پیچ چرخان دیجیتالی هستیم و در زیر آن، یک دکمه دیگر قرار گرفته است. در بخش سمت چپ هم بلندگوی دستگاه و میکروفون قرار گرفته‌اند.

شاید برخی بگویند که طراحی می واچ شبیه به اپل واچ است مخصوصا نمایشگر آن با گوشه‌های گرد و جاگیری پیچ چرخان دیجیتال. نمی توان این را منکر شد اما این ساعت می تواند زبان طراحی خود را داشته باشید و از نظر طراحی با اپل واچ کاملا متمایز و قابل تشخیص است. دلیل این قابل تشخیص بودن لبه های آلومینیومی مسطح می واچ در مقابل لبه های گرد اپل واچ است. (مثل تفاوت آیفون ۵ با آیفون ۶)

ساعت هوشمند شیائومی می واچ

بلوتوث و سیم کارت :
شیائومی می واچ همچنین از بلوتوث، NFC و eSIM نیز پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از eSIM به این معنی است که شیائومی می واچ می‌تواند مستقلا به شبکه مخابراتی متصل شده و از گوشی بی‌نیاز باشد.

سیستم عامل :
روی ساعت شیائومی می واچ شاهد سیستم عامل گوگل یعنی Wear OS هستیم. البته همانطور که گفتیم رابط اختصاصی شیائومی یعنی MIUI هم روی این ساعت نصب شده تا شاهد اولین ساعت مبتنی بر Wear OS باشیم که از رابط کاربری جداگانه‌ای بهره می‌برد. MIUI استفاده شده در این ساعت، بیش از ۴۰ اپلیکیشن از پیش نصب شده دارد و شیائومی یک فروشگاه اختصاصی نصب اپلیکیشن هم روی این ساعت قرار داده است.

پردازنده و باتری :
در زیر پوسته می واچ، شیائومی از پردازنده Snapdragon Wear 3100 4G در کنار 1 گیگابایت رم و حافظه داخلی 8 گیگابایتی استفاده کرده است. شیائومی می‌گوید باتری این ساعت در حالت 4G روشن، قادر است به صورت مداوم تا 36 ساعت دوام بیاورد. شیائومی می واچ به باتری 570 میلی‌آمپری مجهز شده که بزرگترین باتری به‌کارگرفته شده در بین اسمارت‌واچ‌های دنیا به حساب می‌آید.

Xiaomi Mi Watch

قیمت :
در حال حاضر این ساعت فقط مخصوص به بازار چین خواهد بود و هنوز نمی‌دانیم که آیا این محصول را در بازارهای جهانی هم خواهیم دید یا خیر. زمان عرضه شیائومی می واچ هم 14 آبان ماه تعیین شده و قیمت آن هم تنها ۱۸۵ دلار خواهد بود که معقول به نظر می‌رسد.

همچنین شیائومی یک نسخه خاص از این ساعت را عرضه خواهد کرد که شیشه رویی ساعت از نوع یاقوت کبود خواهد بود و بدنه و بند نیز قرار است از جنس استیل ضد زنگ باشند. این مدل رده بالا، قرار است صد دلار گران‌تر باشد و با قیمت ۲۸۵ دلار عرضه شود. زمان عرضه آن نیز دقیق مشخص نیست اما گفته شده تا پایان سال جاری میلادی، عرضه خواهد شد.

ردیابی فعالیت‌های ورزشی و عملکردهای مربوط به سلامتی از ویژگی‌های ساعت هوشمند شیائومی می واچ محسوب می‌شود. علاوه‌بر‌این، امکان تحلیل عملکرد ضربان قلب با استفاده از Firstbeat در این ساعت مهیا شده است. با‌این‌حال، می‌توانیم از این ساعت هوشمند به‌عنوان گجت مربوط به سلامتی نیز یاد کنیم که می‌تواند فعالیت‌های ورزشی خارج از فضای بسته مانند دویدن، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و 10 حالت ورزشی دیگر را ردیابی کند. علاوه‌بر‌این، ساعت هوشمند شیائومی ضدآب است و تا عمق 45 متری دربرابر نفوذ آب مقاوم است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد