اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سال 2020 : درخشش یا رکود بازار طلا ؟

ساکسو بانک در تازه ترین تحلیل خود پیش بینی کرده است که طلا در سال 2020 میلادی نیز یک سرمایه گذاری مطمئن خواهد بود.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک بر این باور است که نرخ بهره منفی اوراق قرضه موجب ادامه درخشش طلا در بازارهای جهانی در سال 2020 خواهد شد.

وی افزود: افزایش چشمگیر بدهی های جهان به یک نگرانی بزرگ در بین بانکهای مرکزی غربی تبدیل شده و طلا می تواند تاحد زیادی موجب برطرف شدن این نگرانی شود.

هانسن تصریح کرد: به نظر من بانکهای مرکزی اروپایی طی سال 2020 میلادی به خرید طلا ادامه خواهند داد و طلا می تواند به عامل برقراری ثبات در بازارهای بین المللی تبدیل شود.

روسای بانکهای مرکزی آلمان و هلند طی ماه های اخیر از تبدیل طلا به یک پشتوانه مهم سیاست های پولی حمایت کرده اند. در سال 2018 میلادی لهستان نخستین کشور اروپایی شد که در 20 سال اخیر اقدام به خرید طلا کرده است. لهستان امسال 16.4 تن طلا خریداری کرده است.

خرید طلا از سوی لهستان می تواند سرآغاز یک روند جدید در اروپا باشد.

هانسن افزود: برخی کشورها واقعا با چالش نرخ بهره منفی روبرو هستند. این مساله واقعا موجب نابودی سرمایه می شود. چه شما یک بانک مرکزی باشید یا سرمایه گذار خصوصی، طلا همواره یک سرمایه گذاری جذاب در جهانی است که نرخ بهره منفی باشد.

هانسن معتقد است که قیمت طلا در بلندمدت تا زمانی که سطح حمایتی 1380 دلاری حفظ شود، صعودی خواهد بود.

در شرایطی که قیمت طلا در محدوده 1450 تا 1500 دلاری تثبیت شده، هانسن معتقد است که سال آینده پتانسیل زیادی برای افزایش بیشتر قیمت طلا وجود دارد. از سوی دیگر نگرانی های مجدد درباره رکود اقتصادی آمریکا نیز می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا شود. نگرانی درباره رکود اقتصادی آمریکا می تواند موجب اتخاذ سیاست های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو شود.

انتهای پیام /

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد