اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

معرفی 4 هکر برتر دنیا

هک کردن یکی از جذاب‌ترین مباحث روز کامپیوتر بوده و صحبت درباره برترین هکرهای دنیا همیشه داستان‌های هیجان‌انگیزی را به همراه دارد.با معرفی 4 هکر برتر دنیا همراه ما باشید.

معرفی 4 هکر برتر دنیا


هکر ها از باهوش ترین افراد دنیای فناوری بوده و اموری را انجام میدهند که بسیاری قادر به انجام آن نیستند.

هکرها که انواع متفاوتی دارند دنیای خاص خود را داشته و در برخی مواقع با یکدیگر رقابت خاصی هم دارند!حتما راجع به هک کردن، هکرها و نفوذ به شبکه‌های کامپیوتری شنیده‌اید اما، شاید ندانید که همه هکرها به دنبال نقض قوانین نیستند. به طور کلی هکرها بر اساس ماهیت کارهایشان به سه دسته تقسیم می‌شوند که در این مقاله می‌خواهیم با 4 هکر برتر دنیا، کارها و زندگی کنونیشان آشنا شویم.


اگر نگاهی به سایت های مختلفی که در رابطه با معروف ترین هکرها مطالبی نوشته اند بیاندازید، متوجه می شوید که تمامی سایت ها بسیار سلیقه ای عمل کرده و هر یک افراد متعددی را به عنوان معروف ترین هکر دنیا معرفی نموده اند. در حقیقت تعداد این هکرها آنقدر زیاد بوده و تنوع پروژه های آنان آنقدر گسترده است که به راحتی نمی توان گفت کدامیک از بقیه برتر بوده و به عنوان بهترین هکر شناخته می شود.

همچنین همه هکرها مخرب و بد نیستند. هکرهای خوب «هکرهای کلاه سفید» نامیده می‌شوند و از هک برای بهبود امنیت رایانه‌ها استفاده می‌کنند. هکرهایی که فقط به دنبال سرگرمی هستند «هکرهای کلاه خاکستری» نامیده می شوند. پس به نوع مخربشان چه می‌گویند؟

به آنها «هکرهای کلاه سیاه» می‌گویند. همانطور که در تاریخ نیز دیده‌ایم با وجود اینکه این هکرها در کارشان بهترین هستند می‌توانند دردسرهای زیادی ایجاد کنند. در این لیست برخی از بدنام ترین و شرورترین «کلاهبرداران سیاه» را معرفی کرده و توضیح داده‌ام که برای به دست آوردن شهرت خود چه کاری انجام داده اند و امروز کجا هستند.

1. کوین میتنیک (Kevin Mitnick)

Kevin Mitnick

میتنیک در لیست بزرگترین هکرهای دنیا شماره یک را به خود اختصاص داده و وزارت دادگستری آمریكا او را «بزرگترین مجرم رایانه‌ای تحت تعقیب در تاریخ ایالات متحده» نامیده است. داستان کوین میتنیک آنقدر جذاب است که حتی بر اساس آن فیلمی به نام ترَک دَون (Track Down) نیز ساخته شد.

میتنیک چه کرد؟
کوین میتنیک به سیستم‌های کامپیوتری بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری و مخابرات نفوذ کرد و کارهای خراب‌کارانه‌ای در این سیستم‌ها انجام داد. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت نوکیا، فوجیتسو و موتورولا اشاره کرد که توسط میتنیک هک شد. کوین میتنیک به خاطر هک کردن شبکه شرکت تجهیزات دیجیتال، به مدت سه سال در آزادی مشروط بود اما در اواخر این دوره فرار کرد و دو سال و نیم مشغول هک کردن شبکه‌ها و سایت‌های مختلف از جمله نفوذ در سیستم هشدار دفاع ملی آمریکا و سرقت اسناد شرکت‌ها بود.

در حال حاضر کجاست؟
میتنیک سرانجام در سال 1995 میلادی پس از تعقیب و گریزهای فراوان توسط اف بی آی (FBI) دستگیر و به پنج سال زندان محکوم شد. پس از گذراندن دوران محکومیت خود مشاور و سخنگوی عمومی امنیت رایانه شد و اکنون شرکت مشاوره امنیت را اداره می کند.


2. جاناتان جیمز (Jonathan James)

Jonathan James

دومین هکر در لیست بزرگترین هکرهای دنیا جاناتان جیمز است. داستان جاناتان جیمز معروف به c0mrade داستانی غم‌انگیز است. او هك كردن را از سنین پایین شروع كرد و موفق به هك كردن چندین شبكه تجاری و دولتی شد و به همین دلیل با اینکه هنوز کم سن و سال بود به زندان رفت.

او چه کرده بود؟
جیمز شبکه ناسا را هک کرد!! و به اندازه‌ای کد منبع بارگیری کرد (دارایی‌ای برابر با ۱.۷ میلیون دلار در آن زمان) تا یاد بگیرد که ایستگاه فضایی بین‌المللی چگونه کار می‌کند. ناسا مجبور شد زمانی که به دنبال شکاف امنیتی بودند شبکه را سه هفته كامل تعطیل كند و همین کار برایشان ۴۱۰۰۰ دلار هزینه اضافی در برداشت.

جیمز در حال حاضر کجاست؟
در سال ۲۰۰۷ به شبکه‌های چندین شرکت بزرگ و مشهور چندین حمله شد. حتی با وجود اینکه جیمز هرگونه دست داشتن در این حملات را تکذیب کرد، پلیس به او مظنون شد و در مورد او تحقیق کرد. او که معتقد بود به جرم‌هایی كه مرتكب نشده محكوم شده است در سال ۲۰۰۸ خودکشی کرد.

3. آلبرت گونزالز (Albert Gonzalez)

Albert Gonzalez

سومین جایگاه در لیست بزرگترین هکرهای دنیا به آلبرت گونزالز (Albert Gonzalez) تعلق دارد. او به عنوان رهبر گروهی از هکرها به نام ShadowCrew شروع به کار کرد. علاوه بر سرقت و فروش شماره کارت‌های اعتباری ShadowCrew به خاطر گذرنامه‌، کارت‌های بیمه درمانی و گواهی‌های تولد جعلی جرایم سرقت هویت نیز مرتکب شد.

گونزالز چه کرده بود؟
آلبرت گونزالز بیش از ۱۷۰ میلیون کارت اعتباری و شماره کارت‌های خودپرداز را در مدت زمان دو سال جمع آوری کرد. سپس پایگاه داده‌های شرکت‌های TJX و سیستم‌های پرداخت Heartland را هک کرد تا تمام شماره کارت‌های اعتباری ذخیره شده آنها را نیز سرقت کند.

در حال حاضر کجاست؟
گونزالز به 20 سال زندان محکوم شد (دو حکم 20 ساله همزمان) و قرار است در سال 2025 آزاد شود.

4. کوین پولسن (Kevin Poulsen)

Kevin Poulsen

جایگاه چهارم در لیست بزرگترین هکرهای دنیا به کوین پولسن می‌رسد. کوین پولسن، معروف به «دانته تاریک» با استفاده از دانش خود در مورد سیستم‌های تلفنی، در عرض ۱۵ دقیقه مشهور شد! او در یک لحظه، خطوط تلفن یک ایستگاه رادیویی را هک کرد و خود را به عنوان کسی که برنده شده معرفی کرد و یک پورشه کاملا صفر برنده شد!!! رسانه‌ها لقب «هانیبال لکتر جرائم رایانه‌ای» را به او نسبت داده بودند.

پولسن چه کرده بود؟
پولسن با هک کردن سیستم‌های فدرال و دزدیدن اطلاعات از طریق استراق‌سمع تلفنی، اسم خود را وارد لیست تحت تعقیب FBI کرد. بعدها پولسن را در یک سوپرمارکت دستگیر کردند و او به ۵۱ ماه زندان و پرداخت ۵۶۰۰۰ دلار محکوم شد.

او در حال حاضر کجاست؟
در سال ۱۹۹۵ پولسن پس از آزادی از زندان راه خود را تغییر داد. او به عنوان روزنامه نگار مشغول به کار شد و هم اكنون دستیار سردبیر مجله ویِرد است. در سال ۲۰۰۶ حتی به منظور اجرای قانون در جهت شناسایی ۷۴۴ مجرم جنسی در MySpace کمک کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد