اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا امروز 9 آذرماه 1398

قیمت طلا در پایان مبادلات هفته ای که گذشت بار دیگر تحت تاثیر تنش های موجود در روابط آمریکا و چین با افزایش روبرو شده است.

حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اعتراضات هنگ کنگ موجب شده است تا توافق تجاری موقت بین واشنگتن و پکن با تهدید روبرو شود و این مساله موجب افزایش قیمت جهانی طلا شده است.

ترامپ روز چهارشنبه قانون مصوب کنگره در حمایت از معترضان هنگ کنگی را تصویب کرده است. این اقدام با واکنش منفی و شدید دولت چین روبرو شد.

این قانون به ایالات متحده اجازه می دهد تا تحریم هایی را علیه چین اعمال کند، اگر دولت پکن به خودمختاری هنگ کنگ احترام نگذارد.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 6.31 دلار افزایش به بیش از 1464 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت رشد 0.1 درصدی را تجربه کرده است.

در پی اقدام مداخله جویانه ترامپ در امضای این قانون جنجالی، وزارت خارجه چین، سفیر آمریکا را فراخوانده است.

لی یوچنگ معاون وزیر خارجه چین ، تری برنستاد سفیر آمریکا در پکن را احضار کرد تا از او بخواهد واشنگتن هرچه سریعتر به مداخله در امور داخلی هنگ کنگ پایان دهد.

چین در ضمن ایالات متحده را به اتخاذ اقدامات تلافی جویانه تهدید کرده است. وزارت خارجه چین هشدار داده است که دخالت در هنگ کنگ محکوم به شکست خواهد بود.

قانون جدید وزارت خارجه آمریکا را موظف می‌کند تا سالیانه تایید کند که هنگ‌ کنگ به اندازه‌ کافی در امور تجاری خودمختار است و بتواند بعنوان یک مرکز مالی جهانی رشد کند.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد