اونس طلا2205.42
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

رئیس‌ شورای اتحادیه اروپا: ترامپ احتمالا بزرگترین چالش اروپاست

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، روز چهارشنبه ۲۷ نوامبر گفت دونالد ترامپ احتمالا یکی از بزرگترین چالش‌های پیشاروی اتحادیه اروپاست چرا که برای فروپاشی این اتحادیه «دعا می‌کند».

آقای توسک در مصاحبه با هفته‌نامه دی‌زایت آلمان گفت: «برای اولین بار در تاریخ، یک رئیس‌جمهور در آمریکا وجود دارد که آشکارا مخالف اروپای متحد است. او حامی برکسیت است و دعا می‌کند تا اتحادیه از هم بپاشد.»

دونالد ترامپ پیشتر از تصمیم بریتانیا برای ترک اتحادیه اروپا پشتیبانی کرده بود و ارزش پیمان دفاعی فراآتلانتیک موسوم به ناتو را زیر سوال برده بود.

رئیس شورای اروپا دونالد ترامپ را مصمم به تضعیف اتحادیه اروپا خواند و گفت احتمالا این «دشوارترین چالش» پیشاروی این نهاد است.

تنش میان دو مقام ارشد اروپا و آمریکا سال پیش نیز زمانی بالا گرفت که دونالد توسک با انتقاد از دونالد ترامپ گفته بود :«با نگاهی به تصمیمات اخیر رییس جمهور آمریکا می‌توان گفت با داشتن چنین دوستانی، چه کسی به دشمن احتیاج دارد؟»

رئیس جمهور آمریکا در واکنش، دونالد توسک را انسانی «سرسخت» خوانده و گفته بود «جز چین و چند کشور دیگر، اتحادیه اروپا با ما بدترین رفتار ممکن را داشته است».

روابط میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ بر سر پیمان‌های تجاری، زیست محیطی و سرانجام خروج یک‌جانبه واشنگتن از برجام با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه شده است.

دوره ریاست دونالد توسک بر شورای اروپا پس از پنج سال در حال اتمام است و انتظار می‌رود شارل میشل نخست‌وزیر بلژیک جانشین او شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد