اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی وضعیت بازار بورس با گران شدن بنزین در سال آینده

شاخص کل بورس ابتدای سال ۱۳۹۶ در محدوده ۷۷ هزار واحد قرار داشت که تا مهر ماه امسال به ۳۳۰ هزار واحد رسید و این افزایش بیش از ۳۰۰% بازدهی را برای این شاخص به ارمغان آورد ولی با توجه با گران شدن بنزین بورس ایران به کدام سمت می رود ؟!


مورخ 25 آبان 98

پیش بینی وضعیت بازار بورس با گران شدن بنزین در سال آینده

شاخص کل بورس ابتدای سال ۱۳۹۶ در محدوده ۷۷ هزار واحد قرار داشت که تا مهر ماه امسال به ۳۳۰ هزار واحد رسید و این افزایش بیش از ۳۰۰% بازدهی را برای این شاخص به ارمغان آورد .

در یک ماه اخیر شاخص کل روند کاهشی داشته و امروز به ۳۰۲ هزار واحد رسید ، این روند کاهشی میتواند تا مهر ماه سال ۱۳۹۹ ادامه یابد .

امروز مدیر عامل بورس کالای ایران اظهار داشت: کشف منصفانه قیمت، مدیریت ریسک نوسان قیمت، تسهیل تامین مالی، تسهیل مبادلات فیزیکی، تنظیم بازار، انتشار اطلاعات بازار و تضمین اجرای تعهدات از عمده‌ترین کارکردهای بورس‌های کالایی به شمار می‌رود.

‫سلطانی نژاد در ادامه با اشاره به آمار معاملات محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی در بورس کالای ایران گفت: در سال ۹۷، ۴میلیون و ۶۹۶هزار تن محصول به ارزش ۳۰۷هزار و ۱۲۲میلیارد ریال در بازار محصولات پتروشیمی معامله شد که رشد قابل توجهی در حجم و ارزش معاملات نسبت به سال‌های گذشته داشت که این روند مطلوب امسال نیز ادامه دارد.‬

‫وی همچنین به روند معاملات فرآورده های نفتی در بورس کالای ایران اشاره کرد و توضیح داد: در سال ۹۷ نیز ۱۰میلیون و ۳۵۹هزار تن محصول به ارزش ۲۱۹هزار و ۱۹۰میلیارد ریال در این بازار معامله شد.‬

پیش بینی وضعیت بازار بورس در یک سال آینده

پیش بینی وضعیت بازار بورس در یک سال آینده

شاخص کل بورس به نوعی میانگین وزنی شرکتهای موجود در این بازار است به این معنی که تغییرات قیمت شرکتهای بزرگتر تاثیر بیشتری بر روی شاخص کل دارد.

این شاخص که در فروردین سال ۱۳۶۹ فقط ۱۰۰ واحد بود تا اوایل سال ۱۳۹۶ به ۷۷ هزار واحد رسید و مهر ماه امسال به بالاترین میزان خود یعنی ۳۳۰ هزار واحد هم رسید .

این شاخص در یک ماه اخیر با کاهش همراه بود و امروز ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۸ به ۳۰۲ هزار واحد رسیده ، این روند کاهشی یک ماه اخیر بسیاری از سرمایه گذاران را در این بازار دچار سردرگمی نموده و پیش بینی آینده آن در شرایط فعلی از اهمیت بالایی برخوردار است .

در بازارهای مالی افزایش و کاهش قیمتها همیشگی بوده و جزء لاینفک آن است ولی اینکه بتوانیم زمان شروع روندهای افزایش و کاهش بازار را پیش بینی کنیم باعث بازدهی و جلوگیری از زیان احتمالی در بازار خواهد شد .

موسسه خانه تدبیر و اندیشه سالهاست که با استفاده از روش تحلیل تکنیکال بصورت محض دوره های آموزشی خود را ارائه می نماید و همچنین تحلیل ها و پیش بینی های مختلفی نیز با همین روش از بازارهای مالی ارائه داشته است .

روند کاهشی یک ماه اخیر به احتمال بسیار ادامه خواهد یافت و حداقل تا پایان شهریور سال آینده شاخص کل در روند نزولی خواهد بود ، تحلیل ها نشان می دهد که میزان این کاهش می تواند تا ۲۳۰ هزار واحد برسد و حتی تا کمتر از ۲۰۰ هزار واحد هم ادامه یابد .

با توجه به اینکه شاخص کل از شرکتهای بزرگ بازار بیشتر تاثیر می پذیرد به نظر می رسد این کاهش شاخص بیشتر خود را در شرکتها و صنایع بزرگ بازار بورس نشان دهد و میتوان حدس زد که در این مدت شرکتهایی از صنایع کوچکتر همچنان به افزایش قیمت ادامه دهند یعنی اینکه کاهش شاخص کل لزوما به معنای کاهش قیمت در همه شرکتهای بازار بورس نیست و نمی توان آنرا به همه شرکتها و صنایع در این بازار نسبت داد .

همواره توصیه می شود برای سرمایه گذاری در این بازار مهارت خود را ارتقاء دهید و بدون داشتن مهارت سرمایه گذاری در بازارهای مالی با ضرر همراه خواهد بود و این موضوع در ماههای آینده از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود و احتمال زیان برای افراد بدون مهارت در این زمان بسیار بالا خواهد بود.

نتیجه گیری:

پیش بینی وضعیت بازار بورس در یک سال آینده:روند کاهشی شاخص کل بورس به احتمال بسیار ادامه خواهد یافت و تا پایان شهریور سال آینده شاخص کل در روند نزولی خواهد بود ، تحلیل ها نشان می دهد که میزان این کاهش می تواند تا ۲۳۰ هزار واحد ادامه یابد .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد