اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ترفند مهم برای خرید گوشی جدید

گوشی‌های موبایل هر روز مدل‌هایشان عوض می‌شود و فناوری‌های جدیدی را به بازار عرضه می‌کنند. مشخصات فنی گوشی‌ها هر روز عجیب و غریب‌تر می‌شود و بعضی از گوشی‌های رده‌بالا را حتی می‌توان با کامپیوترها نه‌چندان قدیمی مقایسه کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از اقتصاد انلاین ؛ خریدن گوشی جدید برای اکثر مردم یک وسوسه همیشگی است. اما یک‌بار با خودتان فکر کنید چقدر از امکانات گوشی فعلی‌تان استفاده می‌کنید؟ همه فوت و فن‌های لازم برای کار با آن مثلا گرفتن عکس‌های بهتر را بلدید؟ وقتی می‌خواهید گوشی‌تان را عوض کنید باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. سایت Android Authority، ۴ مسئله را به کاربرانش در جهان گوشزد کرده تا هنگام خرید گوشی از آنها اجتناب کنند!

گوشی‌های قدیمی‌تر را نادیده نگیرید

همیشه به‌دنبال خرید آخرین مدل گوشی‌های عرضه شده به بازار که معمولا قیمت‌های نجومی هم دارند نباشید. شاید گوشی هوشمندی که سال قبل عرضه شده است، مشخصه‌های مورد نظر شما را داشته باشد. علاوه بر این، قیمت چنین گوشی‌هایی معمولا از گوشی‌های جدید پایین‌تر است. جدیدترین گوشی‌های هوشمند معمولا تفاوت فاحشی با گوشی‌های نسل قبل خود ندارند. در بعضی موارد، در گوشی‌های جدید می‌توانید تغییراتی را در زمینه طراحی مشاهده کنید که الزاما همیشه هم خوب نیستند! ازلحاظ عملکرد هم تا حدی گوشی‌های جدید بهبود پیدا می‌کنند. اگر خرید جدیدترین گوشی موجود در بازار برای شما اهمیتی ندارد، با خرید گوشی هوشمند کمی قدیمی‌تر، می‌توانید صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها داشته باشید.

ولخرجی نکنید

به هیچ عنوان برای خریدن یک گوشی بیشتر از استطاعت مالی خود خرج نکنید. قبل از اینکه بخواهید دنبال گوشی جدیدی بگردید، حتما سقفی را برای بودجه‌ این خرید مشخص کنید. مشخص کردن یک بودجه شاید کار چندان خوشایندی نباشد اما یک مزیت بسیار مهم دارد؛ چنین کاری به شما کمک می‌کند که انتخاب‌هایتان را محدود کنید. اگر به‌طور مثال فقط 3میلیون تومان پول دارید، پس دیگر به‌دنبال مدل‌های گران‌قیمت‌تر نمی‌روید و تمرکزتان را روی گوشی‌هایی در همین محدوده‌ قیمت قرار می‌دهید. سعی کنید به سقف بودجه درنظر گرفته شده برای خودتان پایبند بمانید. مطمئن باشید ارزش ندارد برای داشتن گوشی گران‌قیمت زیر بار قرض و وام بروید! درست است که همه ما دوست داریم جدیدترین و قدرتمندترین گوشی را داشته باشیم اما اولویت‌های دیگری هم وجود دارند. شاید هم شما از امکانات گوشی گران‌قیمت اندازه یک گوشی معمولی استفاده کنید!

دنبال چه هستید؟

اگر قصد خرید گوشی جدید را دارید، تکلیف‌تان را با خودتان روشن کنید. ببینید چه ویژگی‌هایی برای شما اهمیت بیشتری دارد. اگر این کار را نکنید، انتخاب گوشی به یک کار بسیار سخت و طاقت‌فرسا تبدیل می‌شود.

یک برگ کاغذ بردارید و مشخصه‌هایی را روی آن بنویسید که برای شما اهمیت بسیار زیادی دارند. به‌طور مثال دوربین عالی، باتری بزرگ، شارژ بی‌سیم، حافظه قابل افزایش و نمایشگر کم‌حاشیه. با مشخص کردن اولویت‌ها، انتخاب‌ها محدودتر و کار شما راحت‌تر می‌شود.

بودجه‌ هیچ‌کدام از ما نامحدود نیست و برای همین باید پول‌مان صرف خصوصیاتی کنیم که بیشتر مورد نیازمان است. هنگام نوشتن مشخصه‌های مورد نظرتان یادتان باشد، آنها را به‌ترتیب اهمیت بنویسید.

تعصب به برند نداشته باشید

دعوای اپلی‌ها و اندرویدها را همه‌مان می‌شناسیم. واقعیت این است که خیلی‌ها با تعصب نسبت به برندها برای خرید گوشی تصمیم می‌گیرند و خیلی وقت‌ها هم گول تبلیغات را می‌خورند. این تعصب باعث می‌شود شما فقط گوشی‌های برندهای خاصی را مدنظر قرار ‌دهید و برندهای کمتر شناخته‌شده را نادیده بگیرید. در واقع به گوشی‌های برندهای دیگر اصلا نگاه هم نمی‌کنید.

برخی از شرکت‌های کوچک‌تر گوشی‌هایی را ارائه می‌دهند که نه‌تنها در مقابل گوشی‌های شرکت‌های بزرگ کم‌نمی‌آورند، بلکه قیمت بسیار مناسب‌تری هم دارند. شاید با کمی جست‌وجو بتوانید گوشی‌ای پیدا کنید که مشخصات فنی بالای گوشی مشهوری را داشته باشد اما قیمت آن نصف باشد!

وقتی می‌خواهید گوشی جدید بخرید، با ذهن باز به بازار نگاه کنید. فکر نکنید که هرچه شرکت بزرگ‌تر باشد، محصولات آن بهتر است؛ زیرا هم‌اکنون شرکت‌های کوچک هم گجت‌های فوق‌العاده‌ای را روانه بازار می‌کنند. اگر یکی از گوشی‌های شرکت‌های کمتر شناخته شده نظرتان را جلب کرد و درباره آن مشورت‌های لازم را هم گرفتید دلیلی برای نخریدن آن وجود ندارد.

تعیین سقف بودجه

حتما سقفی را برای بودجه‌ این خرید مشخص کنید. مشخص کردن یک بودجه شاید کار چندان خوشایندی نباشد اما یک مزیت بسیار مهم دارد؛ چنین کاری به شما کمک می‌کند که انتخاب‌هایتان را محدود کنید

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد