اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مهم‌ترین اصول برای کسب موفقیت در بورس

تحلیل تکنیکال یکی از مهم‌ترین اصول برای کسب موفقیت در بورس می‌باشد. چرا که با بررسی نوسانات قیمتی سهام و نوع رفتار آن‌ها، می‌توانیم رفتار بعدی آن‌ها را تا حدودی تشخیص دهیم. در واقع در این خصوص، این نمودار است که می‌تواند اطلاعات مهمی را در مورد نوسانات بعدی سهم مدنظر در اختیار ما قرار دهد.

مهم‌ترین اصول برای کسب موفقیت در بورس

تحلیل تکنیکال کاربردی

در عمل وقتی قصد داریم از تحلیل تکنیکال استفاده کنیم، باید چند فاکتور اصلی را مدنظر داشته باشیم. اول از همه این که در تحلیل تکنیکال کاربردی، کار ما بررسی قیمت بر روی چارت‌ مربوط به سهم است. یعنی بالا و یا پایین رفتن‌های قیمتی را باید به دقت دنبال نماییم.

در این خصوص در نظر داشته باشید که در چارت قیمتی یک سهم بخصوص، قیمت آن سهم اگر در حال افزایش باشد، این سهم، حرکت خود را در روند مثبت ادامه خواهد داد تا وقتی که با یک عامل و یا تأثیر خارجی مواجه شود و قیمتش سیر نزولی پیدا کند.

برای سیر نزولی نیز به همین شکل است؛ یعنی اگر قیمت یک سهم با کاهش رو به رو شود، این کاهش تا زمانی که با یک تأثیر و عامل بیرونی مواجه نشود، به روند حرکتی خود ادامه خواهد داد. پس در تحلیل تکنیکال کاربردی به دنبال یافتن این الگوها و دلایل شکل‌گیری آن‌ها هستیم.

همچنین در تحلیل تکنیکال کاربردی، توجه داشته باشید که نوسانات قبلی که برای یک سهم به وجود آمده‌اند، بی‌تردید در آینده نیز تکرار خواهند شد. یعنی این مورد یک واقعیت درباره نوسانات قیمتی است و باید همیشه در نظر داشت که الگوهای نوسانات قبلی در آینده تکرارپذیر هستند.

موارد مهم در یک تحلیل تکنیکال کاربری

اصولاً فاکتورهای مهمی در یک تحلیل تکنیکال کاربردی دخیل هستند. بدین صورت که با نگاه کردن به چارت‌های قیمتی یک سهم، باید این الگوهای بارز را تشخیص دهیم.

در زیر به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم:

سطح مقاومت

منظور از سطح مقاومت در چارت قیمتی یک سهم، این است که اگر بنا به دلایلی قیمت سهم مدنظر از این سطح بالاتر رود، بی‌تردید شاهد افزایش قیمت قابل توجهی در مورد آن سهم خواهیم بود.

سطح شکست

در درون چارت‌های قیمتی، محدوده‌هایی به صورت سطح شکست قابل تشخیص هستند. بدین صورت که اگر نوسانات قیمتی سهم مدنظر ما از این محدوده پایین‌تر بیاید، با یک نوسان منفی و رو به پایین قابل توجهی رو به رو خواهد شد. به این سطوح مهم، سطح شکست گفته می‌شود.

نقاط مقاومت و حمایت

اصلاح

وقتی با یک افزایش قیمت سهم در نمودار رو به رو می‌شویم، در برخی موارد یک کاهش نسبی درست بعد از این افزایش قیمت رخ می‌دهد. این کاهش قیمت‌‌ها به صورت واضحی در چارت‌های قیمتی قابل مشاهده هستند.

در کل به این نوع از کاهش قیمت‌های صورت گرفته بعد از یک افزایش مشخص در ارزش سهم، اصلاح گفته می‌شود. در نظر داشته باشید که این نوسان صورت گرفته در راستای بخشیدن ثباتی بیش‌تر به قیمت سهم انجام می‌گیرد.

مومنتوم

اگر در چارت، نمودار به صورت شدید به طرف پایین در حرکت باشد در این شرایط فشار شدید برای فروش سهم اتفاق افتاده و یا اگر در چارت، نمودار به صورت شدید به طرف بالا در حرکت باشد، فشار شدید برای خرید سهم در بازار به وقوع پیوسته است.

مفهوم Time frame

منظور از time frame، میزان نوسانات قیمت در واحد زمان است. این زمان ممکن است یک هفته باشد و یا یک روز، یعنی به صورتی قابل تنظیم است و می‌توانیم چارت‌های خود را بر این اساس تحلیل کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد