اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رمز ارز ملی چین با پشتوانه طلا تولید خواهد شد

در بازار رقابت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی چین به عنوان اولین بانک مرکزی که از این نوع ارزها پشتیبانی می کند و از همه پیشی گرفته است ...

رمز ارز ملی چین با پشتوانه طلا تولید خواهد شد

بانک خلق چین که به عنوان بانک مرکزی این کشور نیز شناخته می شود در ماه آگوست و پس از اینکه اعلام کرد سال هاست در حال کار کردن بر روی نسخه دیجیتال از یوان چین است دنیا را شگفت زده کرد.

گزارش ها در این زمینه حاکی از مشارکت بانکی بین بانک مرکزی چین و بانک های کشاورزی ، صنایع و بازرگانی این کشور و حتی شرکتهایی تکنولوژی همچون علی بابا و تنسنت به منظور حمایت و پشتیبانی از ارز دیجیتال این کشور می باشد که این امر باعث به وجود آمدن رقبای غربی برای این ارز دیجیتال شده است هر چند که این ترسناکترین چیز درباره یوان دیجیتال نیست.

بر خلاف لیبرای فیس بوک که توسط ارزهای فیات و سرمایه گذاری های کوتاه مدت دولت و دلار آمریکا پشتیبانی می شود که خود دلار هم توسط دولت آمریکا پشتیبانی میشود، یوان دیجیتال توسط چیزی واقعی تر پشتیبانی می شود .

بر اساس گفته های مکس کیسر که از طرفداران برجسته بیت کوین و مجری برنامه گزارش کیسر در کانال تلویزیونی روسیه امروز است ارز دیجیتال چین توسط هیچ کدام از عواملی که از بیت کوین، این نسخه سنتی و ملموس از ارزهای دیجیتال، پشتیبانی می کنند، حمایت نمی شود. کیسر در مصاحبه ای که با کیتکو نیوز داشته است گفته ارز دیجیتال بانک مرکزی چین توسط طلا پشتیبانی می شود.

او گفته است :

“ بدانید که رمز ارز دیجیتال چینی که در حال وارد شدن به بازار خرید و فروش است توسط طلا پشتیبانی و حمایت می شود"

این خبری که توسط بیجینگ اعلام شد یک خبر دو طرفه است. اولین اینکه چین به دنیا اعلام کرده است که آنها دارای 20000 تن طلا هستند و نه 2000 تن که قبل تر گزارش شده بوده است. خود این خبر آخرین میخی بود که بر تابوت دلار آمریکا زده شد و به گفته ای کار دلار امریکا را یکسره کرد. این اقدام حرکت بزرگ چین برای قرن 21 بوده است آنهم در شرایطی که تجارت چین توسط آمریکا به شدت سرکوب شده است.

کیسر اضافه کرد که دومین تاثیر این خبر این بود که عرضه سکه ارز دیجیتال که توسط طلا پشتیبانی میشوند باعث افول و ضرر بیشتر دلار می شود.

هفته گذشته، زمانی که رییس جمهور چین، شی جین پنگ اعلام کرد که این کشور قصد دارد بر روی بلاک چین به عنوان یک تکنولوژی اصلی برای پیشرفت تمرکز کند قیمت بیت کوین در 24 ساعت به سرعت تا 42 درصد افزایش پیدا کرد. کیسر اظهار داشته است که دو عامل به این حرکت دامن زده است یکی تعریفی که شی جین پنگ از بلاک چین کرده است و دیگری پمپاژ کلان اقتصادی توسط صندوق ذخیره فدرال آمریکا که دارای تسهیل کمی بوده است.

بنابراین اظهار نظر اخیر کیسر درباره اینکه طلا به عنوان پشتوانه یوان دیجیتال استفاده خواهد شد و همچنین روی آوردن چین به بلاک چین هم برای طلای سنتی و هم برای طلای دیجیتال ( رمز ارزها) مفید بوده است. کیسر با اشاره به اعتقادات دو قطبی و متضاد درباره این دو دارایی مالی می گوید:

"مشکل اینجاست که مردم بیت کوین را برابر با پول نمی دانند اما طلا را بال پول برابر می دانند . این اشتباه است. بیت کوین هم ارزش پول یا طلا است."

اما کیسر، توسط پیتر شیف به شدت مورد مواخذه قرار گرفت. پیتر شف که به خاطر علاقه به طلا و ضد بیت کوین بودن شهرت دارد کیسر را فردی کم تحرک و بی خبر می نامند. او در اظهار نظری گفت که پشتیبانی چین از یوان دیجیتال باعث می شود تا موقعیتی فراهم شود که طلا رشد قیمتی داشته باشد و بیت کوین نزول قیمت همچنین اشاره کرد که بیت کوین هیچ پشتوانه ای ندارد که این خود برای بیت کوین نکته منفی به حساب می آید.

طبق گفته های کیسر من یک دیوانه هستم زیرا من فکر می کتم که طلا از بیت کوین بهتر است . او همچنین ادعا می کند که چین قصد دارد تا ارز دیجیتالی با پشتوانه طلا را به بازار عرضه کند. این امر باعث رشد طلا و سقوط ارزش بیت کوین می شود. به نظر من رمز ارزی که توسط طلا پشتیبانی می شود بسیار بهتر از رمز ارزی است که توسط چیزی پشتیبانی نمی شود!

رمز ارز ملی چین با پشتوانه طلا

اینکه چین اندوخته طلای خود را برای جهانیان آشکار کرد تمامی شک و شبهه ها را درباره توانایی چین درباره داشتن این میزان طلا بر طرف میکند و تنها مسئله این است که چه زمانی این میزان طلا را به نمایش خواهد گذشت که طبق پیش بینی ها بین 6 تا 9 ماه آینده این اتفاق خواهد افتاد. کیسر با اشاره به اینکه چین بندر مروارید بازار ارز است بگونه ای از احتمال وقوع جنگ ارزی خبر می دهد جنگی که در آن چین از انباشته ای از طلای خود برای پشتیبانی از رمز ارز دیجیتال خود بهره می برد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد