اونس طلا2387.57
مظنه16,297,000
18 گرم3,762,100
ارزش سکه36,717,141
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,300,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

تفاوت ثروتمند شدن و پولدار شدن در چیست؟

در این مقاله قصد بررسی یک سوال خیلی اساسی را داریم. تفاوت ثروتمند شدن و پولدار شدن در چیست؟ آیا این دو اصلا باهم تفاوتی دارند؟ آیا پول زیاد شما را ثروتمند می کند؟

تفاوت ثروتمند شدن و پولدار شدن در چیست؟

در این مقاله قصد بررسی یک سوال خیلی اساسی را داریم. تفاوت ثروتمند شدن و پولدار شدن در چیست؟ آیا این دو اصلا باهم تفاوتی دارند؟

آیا پول زیاد شما را ثروتمند می کند؟

هنگامی که یک پسر بچه ی کوچک بودم ، پدر ثروتمندم در مورد تفاوت بین ثروتمندان و افراد پولدار با من بسیار صحبت می کرد.

او می گفت: “بسیاری از مردم فکر می کنند ثروتمند بودن و پولدار بودن مشابه هستند.” “اما تفاوت ثروتمند شدن و پولدار شدن را درک نمیکنند: افراد پولدار ،پول زیادی دارند اما ثروتمندان نگران پول نیستند.”

منظور پدر ثروتمندم این بود : در حالی که افراد پولدار ممکن است پول زیادی داشته باشند ، اما در عین حال ممکن است هزینه های زیادی نیز داشته باشند یا ممکن است شغل پردرآمدی داشته باشند اما هر روز سر کار بروند و ترس از اخراج شدن داشته باشند.

از طرف دیگر ثروتمندان ، این نگرانی ها را ندارند. چرا؟ تفاوت در چیست؟

تفاوت ثروتمند شدن و پولدار شدن چیست؟

درک تمایز بین این دو از مهمترین امور در تغییر دیدگاه در مورد نحوه مدیریت پول است.

همیشه در طول زندگی ، می خواهیم پولدار شویم. دلمان می خواهد یک خانه بزرگ داشته باشیم ، با یک ماشین لوکس رانندگی کنیم و لباس های گران قیمت بخریم. در مسابقات ورزشی در بهترین صندلی ها بنشینیم و هر وقت دلمان می خواهد سفر کنیم و اگر بخواهیم صادقانه بگویم ، برخی از این موارد هنوز هم به گوش ما خوب به نظر می رسد!

اما زمانی که در مورد امور مالی بیشتر بیاموزیم ، متوجه می شویم که اولویت ما باید ثروتمندشدن باشد – نه”پولدار شدن”.

البته ، هیچ مشکلی نیست که هم بخواهیم پولدار باشیم و هم ثروتمند ، اما چیزی که مهم است این است که تفاوت این دو را بدانیم و تشخیص دهیم که کدام یک بر دیگری ارجحیت دارد.

در این مقاله ، شما با تعاریف ثروتمند بودن و پولدار بودن آشنا می شوید و درک می کنید که چرا یکی از آنها آسان تر دیگری است و چگونه می توانید فردی ثروتمند شوید؟

چه کسی پولدار تلقی می شود؟

اگر بخواهید فردی پولدار را تصور کنید. چه چیزی در ذهن شما نقش می بندد؟

معمولاً به یک فرد یا خانواده فکر خواهید کرد که درآمد و همچنین هزینه های بالایی دارند.

افرادی که پولدار به حساب می آیند ، معمولاً افرادی هستند که کالاهای لوکس خریداری می کنند. آنها ، به سادگی خواسته ها و نیازهای خود را فراهم می کنند و بدون ترس از عواقب ، تصمیمات مالی گران قیمتی می گیرند.

فقط به این دلیل که کسی رفتارهای “غنی” ای از خود نشان می دهد ، به این معنی نیست که برنامه ی مالی خوبی دارد.

بعضی اوقات ، این افرادی که شما پولدار می دانید در واقع غرق در چک یا بدهی هستند.

بسیاری از افرادی که می گویند “من می خواهم پولدار شوم” به دنبال امنیت مالی نیستند – آنها فقط می خواهند وضعیت اجتماعی و منزلتی را که با میلیون ها دلار به دست می آید ،داشته باشند.

بنابراین چه نوع درآمدی لازم است تا شخصی جزو افراد پولدار طبقه بندی شود؟

فرض کنیم که پولدار بودن بستگی به درآمد شما داشته باشد. (همانطور که در بالا ذکر شد ، بسیاری از افراد پولدار در واقع تمام یا بیشتر از آنچه درآمد دارند را هزینه می کنند.)

برای اینکه به عنوان یک فرد پولدار شناخته شوید در سن ۲۵ سالگی ، باید سالانه ۱۶۰،۰۰۰ دلار و در سن ۵۰ سالگی ، ۴۷۰،۰۰۰ دلار درآمد داشته باشید.

شما اکنون می دانید که یک فرد “پولدار” چقدر درآمد دارد ، بنابراین اکنون بیایید به تعریف ثروتمند بودن بپردازیم.

درواقع ثروت شما، ارزش داراییتان می باشد. به بیان دیگر ثروت شامل حساب های پس انداز و حساب های سرمایه گذاری می شود.

اگر می خواهید ثروت چند نسلی ایجاد کنید ، دارایی های شما باید چیزی شبیه به ملک یا یک بیزینس باشد.

اگر می خواهید ثروتمند شوید ، هدف شما باید ساختن یا به دست آوردن دارایی هایی باشد که ارزش خود را حفظ کرده و یا درآمد مداوم ایجاد کنند.

تعریف ثروت تعداد روزهایی است که شما (یا هر کسی که در خانه شما زندگی می کند)می توانید بدون فعالیت جسمی زنده بمانید و هنوز هم سطح رفاه خود را حفظ کنید. ساده است. ثروت مربوط به آنچه شما می توانید خریداری کنید نیست. در مورد توانایی شما در حفظ موجودیت بدون کار کردن است.

به عنوان مثال ، اگر هزینه های ماهانه شما ۵۰۰۰ دلار است و ۲۰،۰۰۰ دلار پس انداز دارید ، ثروت شما تقریباً چهار ماه یا ۱۲۰ روز است. اما اگر ۵۰۰۰ دلار هزینه داشته باشید و سرمایه گذاری انجام داده باشید که ۵۰۰۰ دلار برای شما سود داشته باشد ، بی نهایت ثروتمند هستید.

ثروت با واحد زمان اندازه گیری می شود نه دلار.

تفاوت ثروتمند شدن و پولدار شدن

بنابراین تفاوت بزرگی بین افراد ثروتمند و افراد پولدار وجود دارد.

افراد پولدار این توانایی را دارند که اکنون پول زیادی صرف کند درحالی که ثروتمندان در حال جمع آوری دارایی هستند که این امکان را به آنها می دهد تا پول خود را برای استفاده در آینده حفظ کنند.

چرا ثروتمندان احساس خوبشان را به تأخیر می اندازند و پول خود را برای بعداً حفظ می کنند؟

درواقع ثروتمند شدن باعث می شود پولتان برای شما کار کند!

دارایی شما با کمی کار از طرف شما می تواند برای شما درآمد بیشتری ایجاد کند. دارایی شما می تواند امنیت و آرامش ذهنی شما را برای یک “روز سخت” تامین کند.

چرا همیشه افراد پولدار همان افراد ثروتمند نیستند؟

درست مثل اینکه اگر زود هنگام بیدار شوید ، تضمینی وجود ندارد که روزی پرکار و مفید داشته باشید ، پولدار بودن نیز تضمین نمی کند که شما ثروتمند شوید.

این امکان وجود دارد که پولدار باشید ولی ثروتمند نباشید: داستان هایی از ورزشکاران حرفه ای و افراد مشهور که در آستانه ورشکستگی هستند (زیرا در تلاش بوده اند تا سبک زندگی لوکس خود را ادامه دهند) را شنیده اید که گواه این مطلب است.

برای ما آسان است که سر خود را تکان دهیم و تعجب کنیم که چگونه می توان اینقدر پول را هدر داد.

حتی اگر بدانید که چگونه یک شبه میلیونر شوید ، اگر اصول مالی شخصی را درک نکنید و عادات مدیریت درست پول را نیاموزید هیچ تضمینی وجود ندارد که قادر به نگه داشتن آن پول باشید.

علائم ثروت (و ثروت مخفی)

مشخص کردن کسی که پولدار است آسان است … اما ثروتمندان چگونه به نظر می رسند؟

بسیاری از افراد ثروتمند درخفا “ثروتمند ” هستند.

ممکن است یک فرد میلیونر در خانه ی کناری شما ساکن باشد – در یک خانه که برای نیازهای خودش کافی است زندگی کند و نه یک خانه ی چند صد متری- و یک ماشین قابل استفاده داشته باشد که او را از نقطه A به نقطه B ببرد و نه یک ماشین لوکس.

آنها بیشتر پول خود را برای سرمایه گذاری ها خرج می کنند.

آنها سرگرمی های مقرون به صرفه و لیستی از مکان های تفریحی دارند که به هزینه زیادی نیاز نداشته باشد.

آنها به اندازه ی کافی پول دارند که بتوانند در صورت لزوم خرید های بزرگ را با پول نقد انجام دهند.

آنها می دانند وقتی در میزان درآمدشان افزایشی رخ داد چه کار باید بکنند. آنها به جای افزایش هزینه های خود ، تصمیم می گیرند تمرکز خود را برای دستیابی به دارایی بیشتر و ایجاد درآمد اضافی معطوف کنند.

پولدار و ثروتمند: چرا هر دو نه؟

بله ، تفاوت هایی بین ثروتمندان و افراد پولدار وجود دارد. با این حال ، این دو منحصر به فرد نیستند. با ثروتمند شدن در حال حاضر ، این شانس را دارید که بعداً هم از پول خود و هم ثروت خود لذت ببرید.

یک بنیاد مالی قوی ایجاد کنید که به شما امنیت مالی و آرامش خاطر دهد تا بتوانید به سمت جلو بروید. مهم نیست که چقدر پول بدست آورید،زندگی کردن بین تعداد زیادی چک بانکی تضمین می کند که هرگز ثروتمند نخواهید شد .

قبل از تمرکز بر ساختن ثروت،باید بدانید که چطور:

  1. بودجه بندی کنید و متعهد به پیروی از آن باشید.
  2. بدهی های خود را پرداخت کنید .
  3. یاد بگیرید که چگونه شروع به پس انداز کنید تا بتوانید هزینه های غیرمترقبه را پوشش دهید.

پس از در نظر گرفت مقداری پول به عنوان بودجه اضطراری و عاری بودن از بدهی ، آماده می شوید تا به طور بالقوه برای خود ثروت بسازید.

ثروتمند شدن و پولدار شدن

خانوارهایی با بالاترین ارزش درآمد خالص در این زمینه ها سرمایه گذاری کرده اند:

  1. سهام
  2. اجاره دادن املاک
  3. مالکیت مشاغل کوچک

سرمایه گذاری در بورس کالا ساده ترین مکان برای شروع است. کار خود را پیچیده نکنید و به دنبال انتخاب بهترین سهام نباشید. سرمایه گذاری اولیه را شروع کنید ، به دنبال سرمایه گذاری های کم هزینه باشید و یک چشم انداز بلند مدت داشته باشید.

اگرچه سرمایه گذاری کردن ممکن است به اندازه خرید ماشین جدید یا خانه بزرگتر سرگرم کننده نباشد ، اما ساختن ثروت در حال حاضر به شما این امکان را می دهد که بعداً پولدار شوید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد