اونس طلا2379.33
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

11 قانونی که باید در مبادلات بیت کوین و ارزهای دیجیتال رعایت کرد

معامله گران با تجربه و کهنه کار از تجربیات گذشته خود درس می گیرند و یک سری قوانین برای انجام مبادلات خود وضع می کنند تا از تکرار دوباره یک اشتباه جلوگیری کنند. آنها به قوانین خود، هر چقدر هم که عوامل وسوسه کننده برای شکستن آنها وجود داشته باشد...

11 قانونی که باید در مبادلات بیت کوین و ارزهای رمزنگاری رعایت کرد

معامله گران با تجربه و کهنه کار از تجربیات گذشته خود درس می گیرند و یک سری قوانین برای انجام مبادلات خود وضع می کنند تا از تکرار دوباره یک اشتباه جلوگیری کنند. آنها به قوانین خود، هر چقدر هم که عوامل وسوسه کننده برای شکستن آنها وجود داشته باشد، پایبند خواهند بود. هر معامله گر یک لیست متفاوت برای خود دارد. در زیر به برخی از قوانین مهمی که توسط یکی از معامله گران با تجربه و قدیمی به نام اسکات ملکر(Scott Melker) استفاده می شود و توصیه می کند همیشه قبل از انجام مبادلات آنها را در نظر داشته باشید، اشاره می شود.

هرگز قصد تلافی ضرر یک مبادله را نداشته باشید

وقتی یک مبادله را انجام می دهید، چه سود کرده باشید و چه ضرر، قانونی وجود دارد که باید آن را رعایت کنید. پس از اتمام مبادله، نمودار را ببندید و 24 ساعت به آن نگاه نکنید. این کار مانع از انجام مبادله برای جبران ضرر می شود. هیچ دلیلی برای ورود مجدد به این مبادله وجود ندارد.

انجام مبادلات با هدف جبران، توسط تاجران احساسی و برای جبران بخشی از خسارت وارد شده انجام می شود. هیچ دلیل منطقی برای تلاش جهت جبران خسارات، با سرمایه گذاری در دارایی که از آن متضرر شده اید وجود ندارد. این که بتوانید با سرمایه گذاری در ارز یا دارایی دیگری سود کسب کنید، احتمال بیشتری دارد. رعایت این نکته به ویژه هنگام تبادل و مقایسه ارزش یک ارز با بیت کوین بسیار مهم است. معامله گران ارزهای رمزنگاری در روز، ساعت ها نوسانات بیت کوین را نگاه می کنند. رها کردن یک مبادله و عدم ورود مجدد به آن پس از ضرر کردن بسیار سخت است.

آخر هفته ها از انجام مبادلات خودداری کنید

آخر هفته ها، اکثرا بازار رمزنگاری بسیار بی ثبات است و این نوسانات با حجم های کم مبادلات اتفاق می افتد. این بی ثباتی، پیش بینی عملکرد قیمت را سخت می کند. نهنگ ها، زمانی که حجم مبادلات پایین است، می توانند با حجم نقدینگی پایین تری قیمت ها را جابجا کنند. این روند برای مبادله گران خرد یک نقطه ضعف است. علاوه بر این، آخر هفته ها زمان مناسبی برای رها شدن از فشار انجام مبادلات و راحت شدن از نمودارها است.

هرگز در روزهای جمعه در فارکس مبادله انجام ندهید

روزهای جمعه، به دلیل وجود نوسانات اضافی در بازار فارکس معروف شده است. این نوسانات بیشتر به دلیل حضور معامله گران حرفه ای برای کسب سود است و این که آنها می خواهند برای پرهیز از بازار بی ثبات آخر هفته، در این روز تمام مبادلات خود را انجام داده و موقعیت خود را ببندند. مانند نکته قبلی، در اینجا نیز نوسانات می تواند به ضرر شما باشد.

در ساعات خاصی مبادلات خود را انجام دهید

به طور مثال این مبادله گر می گوید، من فقط زمانی مبادله می کنم که کاملا متمرکز باشم و روی میز کار خود بنشینم. مبادلات در بازار ارزهای رمزنگاری در تمام ساعات شبانه روز و تمام ایام هفته در حال انجام است و بنابراین بررسی و رهگیری آن در هر لحظه غیرممکن است. ساعات انجام مبادلات را برای خود تعیین کنید و مانند یک شغل با آن برخورد نمایید. اگر یک مبادله را ثبت کنم و آن را بازنگه دارم، حتما آن را تنظیم می کنم و تا زمانی که در ساعت کاری به دفتر خود مراجعه نکنم، آن را بررسی نخواهم کرد. این کار اجازه می دهد تا بتوانم با خانواده وقت بگذرانم و به کارهای دیگر خود نیز رسیدگی کنم.

روش های معامله روی ارزهای دیجیتال

هرگز به یک ارز یا دارایی دل نبندید

اگر عاشق یک دارایی یا ارز هستید و فقط آن را مبادله می کنید، تصمیم گیری تجاری ناقصی دارید. به عنوان یک مبادله گر، شغل شما این است که سرمایه گذاری کارا و درستی داشه باشید. تجارت بدون احساسات به معنای تجارت بدون دلبستگی نیز هست. افراد از نظر عاطفی تمایل دارند تا به تیم ها، عکس ها یا پروژه های خاص دل ببندند. این روش برای سرمایه گذاران خوب است، اما برای یک معامله گر فاجعه خواهد بود.

حفظ احمقانه موقعیت

این یکی از قوانین ثابت و مهم است. مبادله گران مبتدی برای انجام یک مبادله چندین شاخص را بررسی می‌کنند، اخبار را دنبال کرده و سعی می کنند ضررهای قبلی را سریعتر جبران نمایند. این تجزیه و تحلیل بیش از حد باعث فلج شدن می شود. این تحلیلگر می گوید، زمانی که ببینم یک نمودار متناسب با سیستم مورد نظر من است، مبادله خود را انجام می دهم. مسلما حد ضرر و حفظ سرمایه من مهمتر از ورود و خروج های من به مبادلات است.

فقط زمانی مبادله کنید که ذهنیت مناسبی دارید

این یک نکته کلیدی است. وقتی عصبانی یا خسته هستید و یا زمانی که استرس دارید، مبادله نکنید. باید با تمرکز و آرامش مبادلات خود را انجام دهید تا امکان اشتباه و ضرر را کاهش دهید. گذراندن بخشی از زندگی خارج از انجام مبادلات، به داشتن ذهنی آرام کمک می کند. ورزش کردن، کتاب خواندن و گذراندن وقت با خانواده می تواند به موفقیت تجاری شما کمک کند.

ثبت گزارش را فراموش نکنید

ممکن است این کار خسته کننده باشد. اما ضروری است، زیرا به شما کمک می کند تا یک اشتباه را دوبار مرتکب نشوید. باید زمان بیشتری را برای ثبت هر چه بیشتر اطلاعات مربوط به معاملات خود بگذارید.

مبادلات روزانه مجازی یا غیر واقعی را انجام دهید

سعی کنید هر روز یک سری از استراتژی های خود را در مبادلات غیر واقعی انجام دهید و نتیجه را بررسی کنید. برخی از مبادله گران با تجربه حتی مبادلات غیرواقعی و مجازی بیشتری نسبت به مبادلات حقیقی خود انجام می دهند. به این ترتیب می توانید ایده ها و استراتژی های خود و یا شاخص های جدید را آزمایش کنید، تا زمانی که نیاز داشتید بتوانید در مبادلات واقعی از این ابزارها استفاده نمایید.

سعی نکنید که یک چاقوی در حال سقوط را بگیرید

عبارت “گرفتن چاقوی در حال سقوط” در توصیف مبادله گرانی به کار می رود که برای خرید یک دارایی دیجیتال در حال سقوط، در پایین ترین نقطه تلاش می کنند. این مورد اغلب در شرایطی رخ می دهد که شخصی تلاش می کند تا در کمترین نقطه قیمتی ارزی را خریداری کند تا پس از چرخش افزایشی قیمت آن ارز، بتواند حداکثر سود را کسب نماید. این که بتوانید یک ارز را دقیقا در سطح کف خریداری کنید، غیرمنطقی و غیرعقلانی است. امن ترین کار این است که منتظر رسیدن و ثبت یک سطح حمایت برای یک دارایی باشید و تا رسیدن به سطح مقاومت از آن سود ببرید. تجارت و مبادله در یک بازه نوسانی بسیار کم خطر تر از خرید در پایین ترین سطح و فروش در بالاترین سطح است.

بیش از حد مبادله نکنید

این مبادله گر می گوید که هر چه کمتر مبادله انجام می دهد، سود بیشتری کسب می کند. وی می گوید، حتی وقتی بازار فرصت های مختلفی ارائه می دهد، من سعی می کنم در هر زمان، بیشتر از سه سفارش مبادله باز نداشته باشم. مدیریت ریسک در سفارش های مبادله ای بیشتر، بسیار دشوارتر است. زیرا اگر اکثر مبادلات ثبت شده روندی برخلاف میل شما داشته باشند، متحمل ضرر بزرگی می شوید.

این قوانین درس هایی است که در شرایط مبادلاتی سخت و ضررهای ناشی از مبادلات اشتباه کسب شده. شما نیز باید لیستی از قوانین خود تهیه کنید، زیرا این قوانین به شما در تصمیم گیری های درست و سودآور کمک می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد