اونس طلا2207.89
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ثبت بیش‌ترین صعود دلار پنج هفته اخیر

شاخص دلار با افزایش ۰.۳ درصدی به بالاترین رشد خود در پنج هفته اخیر رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از ایسنا، در معاملات روز سه‌شنبه بازارهای ارز، فضای معاملات بار دیگر کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین قرار گرفت. در روزهای اخیر، مواضع پکن و واشنگتن بر سر مقدمات اولیه امضای فاز نخست توافق تجاری به یکدیگر نزدیک‌تر شده است و طبق ادعای نشریه فایننشیال تایمز، مقامات آمریکایی در حال بررسی معافیت موقت بخشی از محصولات وارداتی خود از چین هستند. از سوی دیگر چین نیز موافقت کرده است که امضای فاز نخست توافق تجاری در خاک آمریکا صورت بگیرد.

چین و آمریکا درگیر یک جنگ تجاری طولانی مدت بوده‌اند که اکنون وارد شانزدهمین ماه خود شده است و از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش رشد اقتصادی جهان نام برده می‌شود تا جایی که بانک جهانی زیان این جنگ برای اقتصاد جهانی را حدود ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است. دو طرف طیف گسترده ای از محصولات وارداتی یکدیگر را مشمول تعرفه های اضافی کرده اند.

مینوری اوچیدا- مدیر بخش تحقیقات بازارهای جهانی در بانک میتسوبیشی - گفت: در حال حضار فضای پرریسکی بر بازارها حاکم است و سرمایه گذاران نیز با احتیاط دست به معامله می‌زنند. اکنون شاهد انتشار اخبار مثبتی از جنگ تجاری هستیم و این اخبار تقاضا برای دلار را افزایش داده است. این روند ممکن است ادامه پیدا کند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۳ درصد افزایش در مقایسه با روز گذشته و در سطح ۹۷.۵۹۹ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۱۱ دلار اعلام شد.

در حوزه برگزیت نیز پس از مدت‌ها کش و قوس، مجلس این کشور سرانجام با خواسته دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرده است. انتخابات پارلمانی دوازدهم دسامبر که نخستین انتخابات مجلس انگلیس در ماه دسامبر طی یک قرن اخیر نیز محسوب می‌شود، احتمالا به سه سال جنجال بر سر مساله برگزیت خاتمه خواهد داد. اتحادیه اروپا نیز با ارسال نامه‌ای به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که تصمیم گرفته است مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تا پایان ماه ژانویه سال آینده میلادی تمدید کند.

در معاملات امروز، پوند با کاهش قیمت نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۸۸۲ دلار مبادله شد. همچنین هر یورو به ۱.۱۱۲۶ دلار افزایش یافت تا مجددا یورو از بازپس گیری کانال ۱.۱۲ دلاری دور شود.

از طرف دیگر معامله‌گران منتظر انتشار آمار مربوط به تولیدات صنعتی آمریکا هستند. رشد بخش صنعت آمریکا در ماه‌های اخیر دچار افت محسوسی شده است و این مساله می‌تواند به تداوم چرخه کاهش نرخ بهره منجر شود.

سامومیتو میتسوئی، استراتژیست ارزی در موسسه " میتسوئی دی اس است منیجمنت" گفت: معامله‌گران به دنبال مشخص‌تر شدن موضع فدرال رزرو در خصوص چشم انداز سیاست های پولی هستند. احتمالا بانک مرکزی از رفتاری که منجر به هیجانی شدن بیش از حد بازارها شود، خودداری خواهد کرد و تا زمانی که شاهد یک ریسک واقعا بزرگ نباشیم، شاهد تغییر محسوسی در سیاست‌های فدرال رزرو نیز نخواهیم بود.

هم چنین در معاملات روز سه‌شنبه، هر دلار آمریکا به ۱.۳۱۴۸ دلار کانادا افزایش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۵۸۰ دلار سنگاپور مبادله شد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۰۸.۷۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۴۹۰ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۱۷۷ یوان چین اعلام شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد