اونس طلا2383.69
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

چگونه از بودجه سال ۹۹ نفع ببریم؟+بررسی آینده طلا

لایحه بودجه سال ۹۹ دولت در حال تنظیم است و ۱۵ آذر تقدیم مجلس می‌شود. برای اولین بار، این برنامه دو ساله است و چشم‌انداز پیشنهادی سال ۱۴۰۰ نیز در آن وجود دارد. اگر می‌خواهید آینده خوبی داشته باشید بهتر است بدانید این بودجه چه اثری بر شما می‌گذارد و راه استفاده از آن چیست.

چگونه از بودجه سال ۹۹ نفع ببریم؟

لایحه بودجه سال ۹۹ دولت در حال تنظیم است و ۱۵ آذر تقدیم مجلس می‌شود. برای اولین بار، این برنامه دو ساله است و چشم‌انداز پیشنهادی سال ۱۴۰۰ نیز در آن وجود دارد. اگر می‌خواهید آینده خوبی داشته باشید بهتر است بدانید این بودجه چه اثری بر شما می‌گذارد و راه استفاده از آن چیست.

برای رسیدن به این هدف ابتدا به مرور چند پیش‌بینی از آینده ایران در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ می‌پردازیم. بنا بر پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، نه تنها صادرات نفت ما در این بازه زمانی کم‌تر می‌شود بلکه بخش نفتی اقتصاد ایران هم کوچک‌تر خواهد شد. صادرات نفت ایران از میانگین ۲,۰۰۰,۰۰۰ بشکه در روز به ۶۰۰,۰۰۰ افت کرده و پیش‌بینی می‌شود تا ۵۰۰,۰۰۰ نیز افت کند. همزمان بخش نفتی ایران در سال جاری نزدیک به ٪۳۰ کوچک شده و در سال آینده ۵ الی ٪۶ دیگر نیز افت خواهد کرد. تراز تجارت خارجی ایران منفی‌تر خواهد شد. تورم در سطح ٪۳۰ باقی می‌ماند اما وضعیت رشد اقتصادی بهتر می‌شود. رشد امسال ما ٪۹,۵- و سال آینده ٪۰ پیش‌بینی شده.

اما در اتاق فکر دولت چه می‌گذرد؟ به نظر می‌رسد که دولت حساب ویژه‌ای روی درآمدهای مالیاتی باز کرده. همچنین طبق گفته آقای نوبخت قرار است سهم نفت از بودجه جاری سال آینده حتی ۱ ریال هم نباشد و فقط در امور عمرانی از آن استفاده شود. از طرف دیگر گفته شده که در حال بررسی یارانه‌های آشکار و پنهان با هدف اصلاح آن‌ها هستند.

هر آنچه باید در مورد بودجه سال 99 بدانیم

حال ببینیم که چطور می‌توانیم به کمک این گفته‌ها و پیش‌بینی‌ها آینده بهتری برای خود رقم بزنیم. صادرات نفت و بخش نفتی ایران به شدت تحت فشار است و احتمال ادامه‌دار بودن وضعیت وجود دارد؛ ریسک این بخش بالاست. بخش پتروشیمی نیز به دلیل وجود احتمال حذف یارانه‌های انرژی دارای ریسک است. همچنین وخیم‌تر شدن تراز تجارت خارجی علامت افزایش واردات و افزایش فشار بر تولیدکننده داخلی است. به طور کلی به نظر می‌رسد بخش کالایی اقتصاد شدیداً تحت فشار است و ورود به بخش خدمات مناسب‌تر است. در رابطه با کسب‌وکارهای موجود، اگر استفاده شما از یارانه‌ها زیاد است توصیه می‌شود فرآیندهای خود را اصلاح کنید. داشتن تورم بالا به ما می‌گوید که نگهداری نقدینگی بالا در حساب‌های جاری یا کوتاه‌مدت چندان به صرفه نیست. بهتر است بیش از پول نقد ضروری کار خود نقدینگی دیگری نداشته باشید و پول خود را به صورت کالا، حساب‌های بلندمدت و صندوق‌های سرمایه‌گذاری نگهداری کنید.

به طور خلاصه، پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول درباره آینده اقتصاد ایران منفی است و بودجه دولت نیز انقباضی و با حساب ویژه‌ای بر درآمدهای مالیاتی و اصلاح نرخ انرژی پیشنهاد خواهد شد. اگر کسب‌وکار شما به یارانه انرژی با معافیت مالیاتی وابسته است توصیه می‌شود فرآیندهای خود را اصلاح کنید. همچنین بنظر می‌رسد آینده کسب‌وکارهای خدماتی بهتر از کسب‌وکارهای کارامحور باشد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد