اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

هزینه خروج انگلستان از اتحادیه اروپا چقدر است؟

تحقیقات صورت گرفته از سوی موسسه ملی اقتصاد و جامعه انگلیس نشان می‌دهد که خروج این کشور از اتحادیه اروپا طبق توافق جدید دولت «بوریس جانسون»، ۷۰ میلیارد پوند به اقتصاد این کشور خسارت می‌زند.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبر انلاین بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته، رونق اقتصادی انگلیس ظرف ۱۰ سال آینده در قیاس با ادامه حضور این کشور در اتحادیه اروپا ۳.۵ درصد کاهش خواهد یافت.

یک سخنگوی موسسه ملی اقتصاد و جامعه انگلیس عنوان کرد: تصویب توافق جدید دولت جانسون از سوی پارلمان، اگر چه می تواند ضریب خروج نامنظم این کشور از اتحادیه اروپا را کاهش می دهد اما امکان تجارت نزدیک با اتحادیه اروپا را از بین می‌برد.

وی افزود: به رغم اینکه توافق جدید برگزیت مشکلات گمرکی برای تبادل کالا میان انگلیس و اتحادیه اروپا را بر طرف می‌کند اما در مجموع همکاری های تجاری در قیاس با ادامه حضور لندن در بروکسل با مشکل روبرو خواهد شد.

طبق پیش‌بینی این انگلیسی، اگر این کشور بدون دستیابی به توافق از اتحادیه اروپا خارجی شود، ۵.۶ درصد از رونق اقتصادی خود را از دست خواهد داد. به همین دلیل زمانی که بوریس جانسون تلاش می کرد تا توافق جدید برگزیت را به رای پارلمان بگذارد، نسبت به عواقب منفی برگزیت بدون توافق هشدار داد.

هرچند اکنون اوضاع متفاوت شده و با برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام عملا طرح او در مقابل توقف یا اجرای برگزیت نرم قرار گرفته و به رای مردم گذاشته خواهد شد.

جانسون پس از آنکه نتوانست طرح جدید برگزیت را به رای پارلمان بگذارد خواهان برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام در ۱۲ (۲۱ آذر) دسامبر شد. او گفت: رای دهندگان انگلیسی اعتماد خود را به پارلمان برای اجرای برگزیت از دست داده‌اند؛ اما دولت قصد دارد تا کار را تمام کند.

نخست وزیر انگلیس افزود: زمان آن رسیده تا پارلمان راه را برای نمایندگان جدید و تازه نفس باز کند که رای مردم اجرا شود.

پس از موافقت اتحادیه اروپا با تمدید مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، نمایندگان مجلس عوام این کشور دیروز در یک رای گیری تاریخی، با برگزاری انتخابات زودهنگام در ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) موافقت کردند.

به گفته ناظران سیاسی انتظار می‌رود این انتخابات بعد از سال ۱۹۲۳ به یکی از پیچیده ترین انتخابات تاریخ انگلیس تبدیل شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد