اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دلار در بودجه ۹۹ چند؟

گرچه هنوز تصمیم نهایی در مورد تعیین نرخ دلار در بودجه سال آینده اخذ نشده، اما احتمالا متفاوت از سال جاری و با تعیین یک نرخ برای تمامی کالاها همراه خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از ایسنا، حدود یک ماه دیگر لایحه بودجه ۱۳۹۹ به مجلس شورای اسلامی می‌رود و این در حالی است که همچنان رایزنی‌ها در مورد ارقام کلان بودجه بین بودجه‌نویسان و سازمان برنامه و بودجه و همچنین دستگاه‌ها و وزاتخانه‌های مربوطه ادامه دارد.

تعیین نرخ دلار در بودجه از اهمیت ویژه‌ای در هر سال برخوردار است، چرا که مبنای تبدیل درآمد نفتی به ریال بوده و از سویی دیگر با توجه به شرایط ارزی کشور در مورد تامین ارز واردات مورد توجه است.

هنوز تصمیم نهایی در مورد وضعیت ارز در بودجه سال آینده گرفته نشده، اما اطلاعات دریافتی از این حکایت دارد که بحث‌هایی در مورد تعیین یک نرخ برای تمامی واردات مطرح است به طوری که احتمالا نرخ ارز سامانه نیما به عنوان مبنای تبدیل دلار به ریال و واردات کالا قرار گیرد و در این بین این موضوع مطرح است که تمامی کالاها با نرخ نیمایی تامین ارز شده و برای کالاهای اساسی و دارو یارانه‌ای اختصاص پیدا کند.

البته این بحث‌ها نیز نهایی نیست و هرگونه تغییری احتمال دارد ایجاد شود.

برای امسال دولت نرخ میانگین موزون ۵۴۰۰ تومان را برای دلار در بودجه تعیین کرد؛ به طوری که کالاهای اساسی و دارو نرخ ۴۲۰۰ تومان دریافت می‌کردند و سایر کالاها با نرخ بازار نیما تامین ارز شدند. اما در همین رابطه نیز بحث‌ها و چالش‌هایی وجود داشت که احتمالا موجب شده برای سال آینده یک نرخ مدنظر قرار گیرد.

در حال حاضر نرخ ارز در سامانه نیما حدود ۱۱ هزار تومان است که فاصله آن با نرخ ۴۲۰۰ تومانی موجب ایجاد رانت و مسائل خاص خود شده بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد