اونس طلا2394.45
مظنه15,916,000
18 گرم3,674,200
ارزش سکه35,858,748
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

ریسک پذیری چه نقشی در موفقیت انسان دارد

آیا شما فرد ریسک پذیری هستید؟ درباره اهمیت ریسک پذیری چه می دانید؟ راه کارهای ساده برای تقویت ریسک پذیری!

ریسک پذیری چیست؟

واقعیت این است که همه ما ذاتاً به میزانی ریسک پذیر هستیم. وقتی از ریسک پذیری بالا یا پایین خودمان یا دیگری صحبت می کنیم، در مورد یک ویژگی شخصیتی حرف می زنیم.

کودکان قدرت ریسک پذیری فوق العاده ای دارند. شاید ساعت ها وقت خود را صرف انجام کاری کنند و بعد از هر بار عدم موفقیت دوباره و دوباره آن کار را تکرار خواهند کرد.

به عنوان مثال، اولین باری را فرض کنید که می خواستید راه رفتن را بیاموزید.
یک کودک ممکن است بارها زمین بخورد. ولی هرگز از ترس آسیب دیدن، از ادامه راه، دست نمی کشد.
اگر هر یک از ما در زمان کودکی ریسک پذیر نبودیم، الان نمی توانستیم حتی راه برویم. پیشرفت ما انسان ها در گرو پذیرش خطرها و ریسک پذیری است.

ریسک کردن به یک دوره خاص از زندگی انسان ها محدود نمی شود. یعنی حتی انسان های اولیه هم ریسک می کردند. مثلاً زمانی که برای کشف دنیای جدید یا شکار، تا کیلومترها از غار خود دور می شدند. امن ترین محل برای زندگی آنها غار بود. آنها می دانستند که بیرون از آن با خطر حمله حیوانات وحشی مواجه می شوند. ولی این خطر را می پذیرفتند.

به طور کلی ریسک پذیری، تحمل ریسک یا اشتهای پذیرش ریسک، یک صفت شخصیتی است؛ به این معنی که شما مایل هستید که چه مقدار از ریسک را برای یک سطح پیش‌بینی شده از سود مالی و یا غیرمادی بپذیرید.

ریسک پذیری تا حدودی با ریسک کردن متفاوت است. ریسک کردن یک مهارت است؛ هر کس می‌تواند بسته به نیاز خود، در مورد آن مطالعه، تمرین و تجربه کند و آن را در کار و زندگی خود به کار ببرد. در حالیکه ریسک پذیری یک ویژگی شخصیتی است و ذاتاً در هر انسانی، کم و بیش وجود دارد.

مردها ریسک پذیرتر از زن ها هستند!

تحقیقات نشان داده، مردها بیش از زن ها به خطر کردن تمایل نشان می دهند. مردها وقتی تحت فشار روحی و استرس قرار می گیرند، بیش از زن ها خطر می کنند. تفاوت رفتاری زن ها و مردها ژنتیک و ناشی از تکامل و بقای انسان است. مردهای دوران انسان های اولیه برای تامین غذای خانواده مجبور به شکار بودند. به همین دلیل ریسک پذیری بیشتری داشتند. زن ها نیز با رفتارهای محتاطانه و هوشیارانه باید خانواده را کنار یکدیگر حفظ می کردند.

استفاده از هوش و تفکر در کنار ریسک پذیری و نداشتن ترس از شکست از ویژگی های افراد موفق است.

به یاد داشته باش: اگر چیزی تو را به چالش نکشد، تو را تغییر نخواهد داد!

راه کارهای رسیدن به موفقیت

راه های تقویت ریسک پذیری

۱- از شکست نترس!

شکست اجتناب ناپذیر است. هر چه قدر هم محتاطانه رفتار کنی، باز هم ممکن است شکست بخوری. پس از شکست هراس نداشته باش!

۲- اهداف کاملاً روشن داشته باش!

لازم است اهدافتان کاملاً شفاف باشد؛ باید بدانید که در هر زمانی، از کدام مسیر حرکت می کنید. زیرا اگر شکست بخورید و ندانید که باید از چه مسیری حرکت کنید، می ترسید و ادامه نمی دهید. ولی اگر از قبل بدانید که راه شما در رسیدن به هدفتان چیست، شکست خود را می پذیرید و ریسک پذیری به شما کمک می کند تا از این مرحله عبور کنید.

۳- به مخالفت اطرافیان توجه نکن!

حرف های ناامیدکننده آنها، شاید به علّت عدم آگاهی از اهمیت ریسک پذیری باشد. شاید هم خطرات را بیش از آنچه هستند، می بینند و آنها را خیلی بزرگ جلوه می دهند.

۴- از ریسک های کوچک شروع کن!

در ابتدا ، ذهن نیمه آگاه تان، در برابر پذیرش ریسک مقاومت نشان می دهد. برای افزایش قابلیت ریسک پذیری، از پذیرش ریسک های کوچک شروع کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد