اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

لکسوس سال آینده خودرو تمام الکتریکی عرضه می‌کند

شرکت خودروسازی لکسوس، زیرمجموعه تویوتای ژاپن، قصد دارد، سال آینده میلادی یک خودرو تمام الکتریکی به بازار عرضه کند.

مدیرعامل شرکت خودروسازی لکسوس، تولید کننده مدل‌های لوکس تویوتا، امروز اعلام کرد: در راستای حضور پررنگ‌تر در بازار خودروهای تمام الکتریکی این شرکت سال آینده میلادی یک خودروی تمام الکتریکی با باطری عرضه خواهد کرد.

وی در مراسم رونمایی از یک مدل مفهومی الکتریکی در نمایشگاه خودروی توکیو گفت که رونمایی از این خودرو با هدف فروش در قالب مدل الکتریکی لکسوس انجام می‌شود.

مدیرعامل لکسوس تاکید کرد: یکی دیگر از اهداف این شرکت این است که تا سال 2025 فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی خود را از خودروهای بنزینی بیشتر کند.

مدل تمام برقی لکسوس اولین مدل خودروی سواری برقی تویوتا محسوب می‌شود و تویوتا به دنبال کسب سهم از بازار خودروهای تمام الکتریکی در قالب اجرای این پروژه است.

این شرکت در واقع به دنبال رقابت با خودروساز‌هایی نظیر نیسان و تسلا است که مدت‌هاست در این بازار حضور دارند.

یوشی هیروساوا مدیر عامل لکسوس می‌گوید:‌این خودرو در بازار چین، آمریکای شمالی و دیگر نقاطی که تقاضا برای خودروهای تمام الکتریک عرضه خواهد شد.

برند لکسوس از شرکت تویوتاموتورز اعلام کرده است که می‌خواهد در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین، خط تولید خودروهای تمام الکتریکی را راه اندازی کند و به تبع آن مدل‌های برقی متعددی را به تولید برساند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

این خبر در حالی از سوی این خودروساز لوکس منتشر شده است که فردا، ۲۴ اکتبر، نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹ شروع به کار خواهد کرد و میزبان شرکت‌های خودروسازی جهان علی‌الخصوص ژاپنی خواهد بود و قرار است تا چهارم نوامبر به طول بینجامد.

بر اساس این گزارش، لکسوس تصمیم گرفته است که مدل‌های تمام الکتریکی متعددی را تا سال ۲۰۲۵ میلادی تولید کرده و روانه بازارهای جهانی کند.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو بر این باورند که این اقدام لکسوس به منظور رقابت با رقبای قدرتمندی همچون تسلاموتورز و نیسان موتورز صورت گرفته است که در سال های اخیر به موفقیت های چشمگیری در زمینه تولید و عرضه خودروهای تمام الکتریکی دست یافته اند.

تسلا مدل ۳ و نیسان لیف از جمله محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای برقی عرضه شده در بازارهای جهانی بخصوص آمریکا، اروپا و شرق آسیا به شمار می‌روند.

روشیهیرو ساوا، مدیر بخش بین‌الملل شرکت خودروسازی لکسوس، در ادامه سخنانش خاطرنشان کرده است: ما در ابتدا قصد داریم محصولات خود را در بازار کشورهایی که تقاضای خودروهای الکتریکی در آنها بالاست، همچون چین، ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی عرضه کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد که اطلاعات و جزئیات بیشتر تصمیمات لکسوس در زمینه تولید خودروهای الکتریکی و نام مدل‌های موردنظر را در ماه آینده اعلام و منتشر خواهد کرد.

با اینکه تقاضای خودروهای الکتریکی در سال‌های اخیر سرعت بسیار بیشتری گرفته است، اما هنوز با توجه به قیمت بالای آنها و برخی دیگر از عوامل موثر همچون گستره پیمایش پایین رشد قابل توجهی پیدا نکرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد