اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

روش های کاهش افت قیمت خودرو

برای تخمین افت قیمت خودرو در هر سال، باید درک و شناخت صحیحی از حرکت قیمتی بازار خودرو داشته باشید. البته ماجرا به همین جا ختم نمی شود و فاکتورهای دیگری نیز در افت قیمت خودرو، موثر هستند ....

روش های کاهش افت قیمت خودرو

برای تخمین افت قیمت خودرو در هر سال، باید درک و شناخت صحیحی از حرکت قیمتی بازار خودرو داشته باشید. البته ماجرا به همین جا ختم نمی شود و فاکتورهای دیگری نیز در افت قیمت خودرو، موثر هستند. در صورتی که خودروی شما در شرایط ایده آل به سر برده و کیلومتر زیادی نیز طی یک سال با آن نپیمایید، تخمین افت قیمت خودرو در خصوص آن، کمی ساده تر شده و می توان تنها به ازای یک سال مدل پایین تر، قیمت گذاری آن را انجام داد.

تخمین افت قیمت خودرو

به ازای هر سال گذشتن از مدل تولید خودرو، با افت قیمت آن روبرو خواهیم بود. به این صورت حتی اگر اتومبیل هیچ خسارتی ندیده، در تصادفی شرکت نداشته و یا مشکلات فنی دیگر نیز نداشته باشد، باز به دلیل گذشتن از مدل آن، افت قیمت خودرو را شاهد خواهیم بود.

این فرمولی است که در مورد تمامی خودروهای خارجی و داخلی صدق کرده و حتی موتورسیکلت ها نیز شامل آن می شود. به واقع با گذشت یک سال دیگر از زمان تولید یک خودرو و تولید مدل های جدیدتر آن، افت قیمتی مشمول خودروی قدیمی تر خواهد شد.

کاهش افت قیمت خودرو بر اثر گذشت سال تولید

با این وجود روش هایی برای کاهش افت قیمت خودرو بر اثر گذشت سال تولید، وجود دارد که می توان با استفاده از آن، میزان افت ارزش خودرو را کاسته و ارزش آن را در قیاس با سایر خودروهای جدیدتر، معادل سازی نمود.

رسیدگی های فنی به خودرو

در صورتی که مایل باشید خودروی شما از افت قیمت بر اثر گذشت سال تولید دور مانده و نرخ آن در قیاس با سایر خودروهای تازه تولید، قابل رقابت باشد؛ باید میزان رسیدگی های فنی به خودروی خود را افزایش دهید. با انجام دادن سرویس های دوره ای و تعویض به موقع حتی زودتر قطعات مصرفی خودرو، می توانید از شدت افت قیمتی آن بکاهید. به این صورت کافی است که قطعات مصرفی خودرو چون فیلترهای هوا، فیلتر روغن، فیلتر سوخت و غیره را به موقع تعویض کنید. کارشناسان قیمت گذاری خودرو توصیه می کنند که حتی برای تعویض این قطعات، زودتر از زمان گفته شده در دفترچه راهنمای خودرو، اقدام نمایید. همچنین تعویض به موقع روغن، واسکازین، ریختن ضدیخ و ضدجوش و ... بسیار کمک کننده خواهند بود. به این ترتیب سرویس های دوره ای منظم و به موقع به شما کمک می کنند تا اتومبیلی سر حال تر داشته و حین قیمت گذاری آن، حتما این مورد لحاظ شده و از شدت افت قیمتی خواهد کاست. به طور مثال در صورت گاز خوردن ماشین بدون دلیل، باید منتظر یک شوک کاهش قیمت دیگر باشید.

پولیش بدنه خودرو

برای نو و تمیز نگاه داشتن بدنه خودرو، لازم است که از سرویس های کارواش حرفه ای به موقع استفاده کنید. در نظر داشته باشید که کثیف و خاکی ماندن بدنه خودرو، به ایجاد خط و خش های ریز روی آن منجر خواهد شد. بنابراین اگر خودروی در اختیار شما، دارای بدنه ای تمیز و براق باشد، خریدار هیجان زده شده و تاثیر افت قیمتی مدل خودرو، کاهش خواهد یافت. همچنین استفاده از پولیش نرم بدنه خودرو، می تواند در حفاظت از رنگ بدنه موثر واقع شده و جلوه بیشتری به وجود بیاورد.

پولیش بدنه خودرو

رسیدگی داخل کابین خودرو

همان اندازه که بخش بیرونی و بدنه خودرو در قیمت گذاری آن موثر بوده و شدت تاثیر مدل قدیمی را روی افت قیمت کاهش می دهد، داخل کابین خودرو نیز اهمیت زیادی دارد. از روکش های جدید بر صندلی های خودرو استفاده کرده و هرگز استفاده از اتومبیل را با روکش های فابریک آن ادامه ندهید. نظافت همیشگی و استفاده از واکس و پولیش داشبورد نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد.

رسیدگی داخل کابین خودرو

نصب آپشن

یکی از بهترین روش هایی که می تواند تاثیر سال تولید خودرو بر افت قیمتی را کاهش دهد، نصب آپشن های گوناگون بر اتومبیل است. به طور مثال اگر از یک سیستم ضبط و باند حرفه ای استفاده کنید، این به افزایش قیمت خودروی شما منجر شده و از بار افت قیمتی بابت سال تولید، خواهد کاست. همچنین دودی کردن شیشه های خودرو (البته تا حدودی که مغایر با مقررات آورده شده در جدول کد تخلفات رانندگی نباشد)، نیز می تواند به افزایش قیمت خودرو منجر شود.

آپشن های دیگر اضافه شده بر خودرو، مانند نصب کولر دوال یا دوگانه، گرمکن صندلی و ... همگی به افزایش قیمت آن خودرو انجامیده و به این شکل، از بار افت قیمتی می کاهند. به این ترتیب موازنه قابل توجهی به وجود آمده و می توانید خودروی خود را با قیمت بهتری به فروش برسانید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد