اونس طلا2370.97
مظنه16,601,000
18 گرم3,832,300
ارزش سکه37,402,053
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

هر آنچه باید درباره هارد اکسترنال بدانید!

هارد اکسترنال در واقع همان هارد داخلی کامپیوتر یا لپ تاپ هست که فقط ظاهر و رابط اتصال متفاوتی دارد . اگر قاب هارد اکسترنال رو باز کنید ، در زیر قاب یک هارد معمولی می بینید، ....

هارد اکسترنال (External HDD) چیست؟

هارد اکسترنال در واقع همان هارد داخلی کامپیوتر یا لپ تاپ هست که فقط ظاهر و رابط اتصال متفاوتی دارد . اگر قاب هارد اکسترنال رو باز کنید ، در زیر قاب یک هارد معمولی می بینید، رابط اتصال هارد های داخلی به سبکی طراحی شده است که فقط به مادربورد کامپیوتر یا لپ تاپ متصل می شود ، اما پورت های هارد اکسترنال به صورت USB طراحی می شود که به هر دستگاهی متصل می شود .

هارد اکسترنال (External HDD) چیست؟

چه برندهایی هارد اکسترنال تولید می کنند و در بازار موجود هستند؟

اگر به فروشندگان آنلاین و سنتی دیسک سخت مراجعه کنید با ده‌ها برند مختلف که هارد اکسترنال تولید می‌کنند، مواجه می‌شوید. با این حال در حال حاضر تنها سه شرکت سیگیت، توشیبا و وسترن دیجیتال تولیدکننده دیسک سخت در جهان هستند و تمامی برندهای دیگر، برای تامین دیسک سخت داخل هارد اکسترنال از یکی از این برندها استفاده می‌کنند.

وسترن دیجیتال - ای دیتا - سیلیکون پاور - سیگیت - توشیبا - ترنسند - اپیسر - لسی - ایسوس - ویکومن - آپریکورن - مکستور - ورباتیم - لنوو - سونی - فری کام - پی کیو آی - کانن - بوفالو - هیتاچی - ترکستور - کینگ - مکس - اوریکو - ری دیتا - پایونیر و...

هارد اکسترنال در چه ظرفیتهایی موجود است؟

۱ ترابایت - ۲ ترابایت - ۵۰۰ گیگابایت - ۴ ترابایت - ۳ ترابایت - ۵ ترابایت - ۷۵۰ گیگابایت - ۶ ترابایت - ۸ ترابایت - ۶۴۰ گیگابایت - ۳۲۰ گیگابایت - ۱۰ ترابایت - ۱.۵ ترابایت - ۱۶ ترابایت - ۲۵۰ گیگابایت و ...

ویژگی های هارد دیسک اکسترنال

ویژگی های دیگر هارد دیسک اکسترنال آشنا شوید :

انواع هارد دیسک اکسترنال

  • نوع حافظه :

  • هارداکسترنال قابل حمل - Portable

این نوع هارد ها کوچک و قابل حمل هستند و با یک پورت USB به رایانه متصل می شوند.

  • هارداکسترنال دسک تاپ Desktop

در این مدل در اندازه های بزرگ تری به بازار عرضه می شوند و به دلیل وزن زیاد قابل حمل نیستند و حجم زیادی نیز دارند، این گونه هارد ها توسط کاربران عادی استفاده نمی شود.

  • مقاوم در برابر آب :

مقاوم در برابر ضربه

  • نوع اتصال هارد دیسک ها :

هنگامی که یک هارد اکسترنال خریداری می‌کنید، معمولا یک کابل با طول بسیار کوتاه( معمولا ۲۰ یا ۳۰ سانتی‌متری ) در کنار آن موجود است. علت اینکه کابل ارائه شده با این ابزارها این مقدار کوتاه است، کاهش احتمال ایجاد نویز و آسیب در اطلاعات شما است.

سعی کنید همیشه از کابل ارائه شده همراه دیسک سخت استفاده کنید و از جایگزین کردن آن با کابل‌های طولانی خودداری نمایید.

استفاده از کابل‌های با طول بیشتر یا با کیفیت نامناسب، می‌تواند سبب شود بدون اینکه باخبر شوید، اطلاعات شما در هنگام انتقال آسیب ببینند.

حتی هنگامی که از این کابل استفاده می‌کنید نیز احتمال آسیب اطلاعات به صفر نمی‌رسد و اگر اطلاعات شما حساس و مهم هستند می‌بایست تدابیر لازم برای بررسی صحت و اضافه کردن قابلیت بازیابی اطلاعات را در نظر داشته باشید.

تهیه‌ی نسخه‌های پشتیبان متعدد در محل‌های مختلف و همچنین استفاده از نرم‌افزارهایی اطلاعات شما را با قابلیت تصحیح خطا ذخیره می‌کنند، گزینه‌هایی است که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

  • سرعت هارد دیسک اکسترنال :

اغلب هاردهای اکسترنال که امروزه در بازار قابل خریداری هستند، تنها با یک سیم به سیستم متصل می‌شوند. با توجه به محدودیت توان قابل ارائه توسط سیستم‌های مختلف، این دیسک‌ها می‌بایست این موضوع را در نظر داشته باشند، بنابراین امکان فعالیت دیسک سخت‌های مکانیکی با سرعت‌های بسیار بالا با مشکلاتی مواجه است.

در عوض برخی دیگر از انواع دیسک سخت که درگاهی جداگانه برای تامین انرژی دارند، سرعت‌های بیشتری را می‌توانند در اختیار شما قرار دهند.

مواردی که باید در هنگام جابجایی هارد دیسک ها بدانید :

حتی اگر از کیف‌های مخصوص هارد اکسترنال استفاده کنید، باز هم می‌بایست دقت کافی در زمان حمل و نقل را به عمل آورید. دیسک سخت در مقابل ضربه مقاومت زیادی ندارد و اگر دیسک سخت خود را به صورت مداوم جابجا می‌کنید، بهتر است تهیه‌ی پشتیبان در محلی ثابت از اطلاعات خود را نیز در نظر داشته باشید.

بازیابی اطلاعات هارد های اکسترنال چگونه است ؟

احتمالاً برای شما پیش آمده است که به دلیل برخی اتفاقات غیرقابل پیش بینی یا به دلیل برخی سهل انگاری ها، اطلاعات ذخیره شده در دستگاه را از دست داده و دیگر به آنها دسترسی نداشته باشید. در این مواقع نخستین تصور آن است که آیا امکان بازیابی اطلاعات وجود دارد. در صورت مواجهه با این مشکل و از دست رفتن اطلاعات ذخیره شده در هر یک انواع هارد های اکسترنال و اینترنال و همچنین هر یک از دستگاه هایتان می توانید به مرکز بازیابی اطلاعات مراجعه کرده و تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید. واحدهای ارائه دهنده خدمات در مرکز بازیابی اطلاعات در بخش زیر معرفی گشته اند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد در طول سال های اخیر به دلیل استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات ریکاوری و همکاری با برترین اساتید این حوزه موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات به متقاضیان این سرویس گشته است. بازیابی اطلاعات همانگونه که از نام آن پیداست فرآیندی است که طی آن کارشناسان این حیطه با استفاده از ابزار تخصصی این کار، اطلاعات و داده های از دست رفته را بازیابی نموده و مجدداً در اختیار کاربر قرار می دهند.

انواع هارد دیسک اکسترنال

بازیابی اطلاعات هارد دیسک اکسترنال

چرا هارد اکسترنال برای ما نیاز است و باید بخریم؟

دلایل مختلفی برای خرید هارد اکسترنال وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • هیچ زمانی به هارد دیسک داخلی (HDD) اطمینان نکنید .زیرا به ضربه بسیار حساس می باشند و عمر کمی دارند .

  • اگر اطلاعات خود را در لپ تاپ ویا گوشی موبایل خود ذخیره می کنید ، باید این مسأله را به خاطر داشته باشید که هر زمانی امکان سرقت گوشی موبایل و یا لپ تاپ است و جدای از اینکه اموال خود را از دست داده داده اید ، اطلاعات شما نیز از بین رفته است و امکان بازگشتی وجود ندارد .

  • ظرفیت هارد اکسترنال بسیار بیشتر از ظرفیت فلش مموری و کارت حافظه می باشد . در نتیجه برای جابجایی فایل های حجیم نگران کمبود فضا و مشکلات دیگر نخواهید شد .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد