اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترامپ مهاجرت قانونی را ۶۵ درصد کاهش داد

ترامپ با انتشار اعلامیه در جمعه گذشته ، رویاهای مشاور خود استفان میلر برای کاهش مهاجرت قانونی به واقعیت تبدیل کرد. این اعلامیه برای مهاجرت تحت حمایت اعضای خانواده، ورود به ایالات متحده را دشوار خواهد کرد

ترامپ مهاجرت قانونی را ۶۵ درصد کاهش داد

به گفته جولیا گلات تحلیل گر ارشد سیاست در موسسه سیاست مهاجرت براساس پیش بینی داده های مالی سال۲۰۱۷ این اعلامیه میتواند سالانه ۳۷۵۰۰۰ مهاجرت به آمریکا را کاهش دهد.

این اعلامیه مهاجران را که تحت سیاست های قانونی به ایالات متحده آمده اند مورد هدف قرار میدهد.

همچنین ترامپ لاتاری و مهاجرت زنجیره ای را عامل دو حمله تروریستی دردسامبر سال ۲۰۱۷ میدانست. وی در سخنرانی دیگری در ژانویه ۲۰۱۸ گفت: مهاجرت زنجیره ای یک فاجعه است و برای کشور ما بسیار ناعادلانه است.

ترامپ قبلا درحال انجام یک اقدام آرام و موثر برای کاهش مهاجرت قانونی کلی بوده است .اما اعلامیه جمعه میتواند شدیدترین این اقدامات باشد.

تغییر شکل سیستم مهاجرت درامریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ دقیقا همان محدویت هایی است که خواستار آن بوده است .در حالی که این اعلامیه در مورد مراقبت های بهداشتی صورت گرفته است.

فرانک شری مدیر اجرایی گروه حمایت از مهاجرین صدای امریکا در بیانیه ای گفت : که این بهشی از دستور کار مراقبت های بهداشتی نیست بلکه دستور کار مهاجرت است .این چیزی کمتر از ممنوعیت مهاجرت قانونی نیست.

این قانون چگونه کار میکند ؟

برخی از مهاجران ، بیشتر بیشتر اعضای خانواده شهروندان امریکا یا دارندگان گرین کارت میتوانند برای اقامت دائم قانونی در خواست کنند و بلافاصله گرین کارت دریافت کنند.درغیر این صورت مهاجران میتوانند به دو نوع ویزا به امریکا بیاییند: آن دسته از مهاجرانی که قصد دارند به طور دائم در امریکا مستقر شوند و در نهایت گرین کارت دریافت کنند و دسته دیگر مهاجرانی که موقت اجازه ماندن در آمریکا را دارند .

برای دریافت گرین کارت، باید مهاجر به افسر کنسولی ثابت کند که ظرف مدت ۳۰ روز از ورود به امریکا میتواند بیمه درمانی را دریافت کند ،اگر نتواند باید ثابت کند که قادر به پرداخت هزینه های پزشکی خود است .

در این اعلامیه روش های مشخصی برای تعیین عدم پذیرش مهاجران مشخص نشده است .این وظیفه مربوط به افسران کنسولی برای ارزیابی درخواست ویزا و وزارت امور خارجه خواهد بود و انتظار می رود که راهنمایی های لازم را صادر کنند .

براساس انستیتوی سیاست مهاجرت ؛ ۳۴ درصد از دریافت کنندگان اخیر گرین کارت بیمه نشده اند و۳۱ درصد دیگر دارای مزایای مراقبت های بهداشتی دیگر هستند که تحت عنوان اعلام بیمه نمیشوند از جمله medicaid (بیمه بهداشت مستمندان) و(لایحه) مراقبت مقرون به صرفه است .

خانواده ها تا زمانی که درامد خانوارشان حداقل ۴ برابرخط فقر فدرال نباشد، واجد شرایط دریافت یارانه های بیمه انفرادی نمی شوند. (حداقل درامد برای یک خانواده ۴ نفره ۱۰۳۰۰۰دلار و برای یک فرد تقریبا ۵۰۰۰۰دلار ) براساس مرکز تحقیقات پیو درآمد یک خانواده مهاجر در ایالات متحده ۵۶۰۰۰هزار دلار است .

این اعلامیه برای کلیه متقاضیان دریافت ویزا در کنسولگری خارج از ایالات متحده با هدف زندگی دائم در امریکا ، اعمال میشود .

روش های مهاجرت

استثنائات محدودی وجود دارد: مهاجرانی که قبلا ویزا های معتبری داشته اند، فرزندان شهروندان امریکایی، کودکان بی سرپرست ، ساکنان دائمی که بیش از یک سال خارج از امریکا بوده اند و گیرندگان (ویزای ویژه مهاجرت) برای افغانی ها وعراقی هایی و خانواده هاشان که دولت امریکا مورد حمایت قرارشان داده است.

دولت همچنین میتواند استثنائات موردی را ایجاد کند. والدین، همسر وimmediate family (خانواده هایی که علاوه بر پدر، مادر و فرزندان شامل : پدر بزرگ و مادر بزرگ نیز میشوند) ساکنان دائمی و قانونی امریکا شامل این اعلامیه می شوند.

این قانون برای مهاجرانی که از طرف خانواده حمایت میشوند یا از طریق لاتاری قادر به دریافت ویزا شده اند بسیار سخت و دشوار خواهد بود .

مهاجران با پیشنهادات شغلی شرایط آسانتری خواهند داشت زیرا احتمالا بیمه درمانی را از طریق کارفرمای خود دریافت میکنند.

در این مرحله مشخص نیست اعلامیه چه میزان درآمد را برای تایید ویزا تعیین کرده است.

یک مقام وزارت خارجه روز دوشنبه اعلام کرد که افسران کنسولگری براساس اطلاعات موجود هنگام درخواست ویزا، تصمیم میگیرند که آیا متقاضیان واجد شرایط ویزا تحت اعلامیه هستند یا خیر.

سخنان ترامپ بر مهاجرت غیر مجاز تمرکز دارد .اما او همچنین مهاجرت قانونی را کاهش داده است.

در حالی که اقدامات وی برای مسدود کردن پناهجویان در مرز جنوبی بیشترین توجه را به خود جلب کرده است، ترامپ همچنین برای محدود کردن مهاجرت قانونی به آمریکا اقداماتی را انجام داده است . وی ورود شهروندان ایرانی، لیبی، کره شمالی، سوریه، ونزوئلا، یمن و سومالی را به امریکا منع کرده است و توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.

او فرایند مهاجران قانونی را کند کرده است و تقریبا دو برابر زمان انتظار برای کسانی است که متقاضی دریافت گرین کارت ، ویزای اشتغال، تابعیت هستند.

داماد ترامپ و مشاور ارشد جارد کوشنر همچنین گفته است که روی یک برنامه اصلاحات مهاجرتی کار میکنند که سطح مهاجرت را افزایش نمیدهد این امبر بر سیستم مبتنی بر نقاط حرکت میکند که براساس آن مهاجران با سطح تحصیلات بالاتر مهارت های زبان انگلیسی و پیشنهادات شغلی از شرکت های امریکایی نسبت به خانواده های شهروندان آمریکایی در الویت قرار میگیرند.

پیش بینی میشود وکلا در هفته ی آینده چالش های حقوقی این اعلامیه را مطرح کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد