اونس طلا2209.1
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت جهانی طلا امروز 26 مهر 98

تحلیل تکنیکال و فاندمنتال بازار طلا جهانی

قیمت جهانی طلا امروز 26 مهر 98

تحلیل تکنیکال و فاندمنتال بازار طلا جهانی

روز گذشته طلا نزول داشت و پس از رسیدن به سطح کلیدی ۱۴۹۰ شروع به نوسان حول این سطح نمود. بالاتر از قیمت سطح کلیدی ۱۵۰۰ دلار قرار دارد که میتواند در برابر صعود قیمت اندکی مقاومت کرده و باعث اندکی بازگشت از این سطح شود.
بازگشت قیمت از سطح ساپورت الگوی مثلث میتواند نشانه صعودی شدن قیمت باشد. در صورت قرار گرفتن قیمت بالاتر از سطح ۱۵۰۰ در انتظار صعود قیمت تا سطح ۱۵۴۰ خواهیم بود.
پایین تر از قیمت سطح ساپورت ۱۴۵۰ قرار دارد که در صورت شکست سطح ساپورت الگوی مثلث شاهد نزول قیمت تا این سطح خواهیم بود.

قیمت طلا به متغیرهای مختلفی وابسته است. بسیاری از افراد شاخص دلار امریکا را عامل اصلی تعیین کننده قیمت می دانند. این استندلال درست است اما فقط برای بلندمدت! در کوتاه مدت نمی توان تنها بر اساس شاخص دلار به پیش بینی مناسبی از طلای جهانی دست یافت. در حقیقت زمانی که افراد قصد سرمایه گذاری کوتاه مدت دارند متغیرهای دیگری را در نظر می گیرند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که تصمیم گیری های کوتاه مدت بیش تر از اینکه منطقی باشند بر اساس احساسات هستند.

در یک سال گذشته چهار عامل مختلف باعث رشد قیمت طلا شدند: (۱) جنگ تجاری. جنگ تجاری امریکا و چین منجر به کم شدن بازده سرمایه گذاری های تجاری شد. کم شدن این بازده باعث شد که سرمایه گذاران به دارایی های امنی مانند طلا، نقره، ین ژاپن و فرانک سوییس علاقه پیدا کنند. (۲) خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا. در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، میانگین رشد اتحادیه می تواند کاهش یابد و این کاهش بازدهی مشابه مثال قبل عمل می کند. (۳) نرخ بهره امریکا. به دلایل مختلفی از جمله هجوم خریداران برای خرید اوراق خزانه امریکا، نرخ بهره اوراق خزانه بلندمدت امریکا از کوتاه مدت آن کم تر شده و بانک مرکزی ایالات متحده برای خنثی کردن این شرایط اقدام به کاهش نرخ بهره کرد. کاهش نرخ بهره منجر به افزایش قیمت طلا می شود. (۴) افزایش تقاضای دولتی طلا. بانک های مرکزی کشورهای مختلف جهان به دلیل وجود ریسک رکود اقدام به خرید طلا و افزایش ذخایر خود نموده اند. بارزترین نمونه های این اقدام کشورهای روسیه و چین هستند. این دو کشور تقریبا در حال جابجا کردن تمامی رکوردهای خرید طلا توسط بانک های مرکزی می باشند.

در چند هفته گذشته هیچ کدام از ۴ مورد گفته شده حذف نشد اما مقداری تغییر کرده اند. امریکا و چین در حال مذاکره برای تعدیل جنگ تجاری هستند. بریتانیا و اروپا در حال مذاکره برای جدایی توافقی هستند و بانک مرکزی امریکا شرایط اقتصادی این کشور را مناسب اعلام کرده. البته عامل چهارم یعنی خرید طلا توسط روسیه و چین همچنان به قوت خود باقیست.

بنابراین، اصلاح قیمت طلا دور از انتظار نیست اما نمی تواند انتظار ریزش خاصی را داشت. چشم انداز قیمت فلز زرد همچنان صعودی است.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد