اونس طلا2211.94
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دود جنگ تجاری به چشم دلار رفت

پدیدار شدن آثار منفی جنگ تجاری روی اقتصاد آمریکا، ارزش دلار را با کاهش مواجه کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از ایسنا، برخی از منابع آگاه در جریان مذاکرات برگزیت اعلام کردند که مذاکره کنندگان انگلیس و اتحادیه اروپا به توافق نهایی در خصوص چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نزدیک شده اند. این خبر همان‌طور که انتظارش می رفت باعث تقویت ارزش پوند شد تا جایی که هر پوند با ثبت رقم ۱.۲۸۱۷ دلار به بالاترین سطح خود در برابر اسکناس سبز طی پنج ماه اخیر رسید و بازدهی خود در برابر دلار از زمان شروع دور جدید مذاکرات برگزیت را به پنج درصد رساند.

در معاملات روز پنج شنبه بازارهای ارزی، هر یورو با ۰.۱ درصد افزایش به ۱.۱۰۷۵ دلار رسید تا جایگاه خود را در کانال ۱.۱۰ دلاری بیش از پیش تقویت کند.

نیک ویدال، مدیر معاملات ارزی موسسه " ایکس چین" گفت: فکر می کنم همه ما از این که مذاکرات برگزیت امیدوارکننده تر شده است دلگرم شده‌ایم. هر چیزی که به یک خروج سخت ختم نشود برای پوند و بازارهای اروپایی خوب خواهد بود.

با این حال از مقامات اتحادیه اروپا گفته اند که خواهان تمدید مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند چرا که زمان باقی مانده را برای رسیدن به یک توافق کافی نمی‌دانند و حتی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت شاید روند مذاکرات برگزیت بدتر شود. نخست وزیر انگلیس اما گفته است کماکان ترجیح می دهد در پایان اکتبر انگلیس را از اتحادیه ای که در سال ۱۹۷۳ بدان پیوست خارج کند.

پیش‌تر بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور گفته بود انگلیس را تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا در سی و یکم اکتبر خارج خواهد کرد. مجلس این کشور شدیدا با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالف است و لایحه‌ای را در این خصوص برای الزام دولت به حصول توافق با اتحادیه اروپا پیش از ترک این اتحادیه تصویب کرده و به تایید ملکه رسانده است.

از سوی دیگر رشد بخش خرده فروشی آمریکا در ماه سپتامبر به یکی از پایین‌ترین سطوح ۱۰ ماه اخیر رسید که نشان می دهد پیامدهای جنگ تجاری با چین بر روی بزرگ ترین اقتصاد جهان به تدریج در حال آشکار شدن هستند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز گفته است تا زمانی که همتای چینی خود را دیدار نکند حاضر به امضای توافق جدیدی با چین نیست.

تحلیل‌گران بانک " دی بی اس" سنگاپور در گزارشی نوشتند: حتی اگر یک توافق امضا شود، هنوز مشخص نیست که بتواند هر دوطرف را راضی نگه دارد.

در دیگر معاملات بازار ارز، ارزش دلار آمریکا در برابر همتای کانادایی و سنگاپوری کاهش یافت تا جایی که هر دلار آمریکا به ترتیب به ازای ۱.۳۲۰۸ و ۱.۳۶۸۷ دلار کانادا و سنگاپور معامله شد. هر فرانک سوئیس نیز به ۱.۰۰۶۳ دلار رسید.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، هم چنین هر دلار بار دیگر به رکورد ۲.۵ ماه اخیر در برابر ین نزدیک شد و به ۱۰۸.۷۵۷۳ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا با ۰۳۴ درصد کاهش به ازای ۱.۴۷۳۸ دلار مبادله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۳درصد کاهش در مقایسه با روز قبل به سطح ۹۷.۷۵۹ واحد رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد