اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چشم انداز بازار طلا نگران کننده است؟

یک تحلیلگر تکنیکال بر این باور است که موج صعودی قیمت بار دیگر به بازار طلا باز خواهد گشت و چشم انداز بازار این فلز گرانبها نگران کننده نیست.

فواد رزاق زاده تحلیلگر تکنیکال موسسه سیتی ایندکس تاکید کرد: قیمت طلا در دو ماه گذشته در حال تثبیت بوده و به ثبات خوبی رسیده است. دو ماه گذشته کمک زیادی به برقراری ثبات در بازار طلا کرده است. اکنون تنها مساله این است که چه زمانی روند صعودی مجدد قیمت طلا آغاز خواهد شد.

وی افزود: قیمت طلا پس از رشد 200 دلاری در تابستان، از منظر تکنیکال در حال اشباع خرید بوده است. به نظر من رالی جدید افزایش قیمت طلا در پیش خواهد بود.

این تحلیلگر بازارهای بین المللی اظهار داشت: گرچه قیمت طلا اکنون به زیر 1500 دلار رسیده و نخستین سطح حمایتی را از دست داده است ولی بازار هنوز توانسته است بخش مهمی از افزایش قیمت از ماه ژوئن تاکنون را حفظ کند. به نظر من روند بلندمدت افزایش قیمت طلا به زودی آغاز خواهد شد. این فلز گرانبها اکنون در الگوی پرچم صعودی قرار دارد.

رزاق زاده گفت: گرچه قیمت طلا در بلندمدت صعودی است ولی ممکن است در کوتاه مدت بازار با ضعف قیمت روبرو شود. طلا باید در کوتاه مدت سطح مقاومتی 1520 دلاری را با قدرت بشکند تا به روند صعودی ادامه دهد.

وی گفت: نیروهای ساختاری بازار طلا نیز از افزایش قیمت در بلندمدت حمایت می کند. سیاست های انبساطی پولی بانک های مرکزی جهان به همراه تنش های سیاسی و تجاری می تواند به روند صعودی قیمت طلا کمک کند.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد