اونس طلا2210.39
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بانک مرکزی کره‌جنوبی نرخ بهره را به کمترین سطح تاریخ کاهش داد/داوجونز با ۲۰۰ واحد جهش به بالای ۲۷۰۰۰ واحد بازگشت

بانک مرکزی کره‌جنوبی امروز برای دومین بار در ۳ ماه اخیر نرخ بهره این کشور را کاهش داد و آن را به پایین‌ترین سطح تاریخ خود رساند. اغلب سهام آسیا اقیانوسیه در معاملات امروز با خوش‌بینی به توافق برگزیت و کاهش نرخ بهره کره‌جنوبی، جهش کردند.

به گزارش سایت طلا به نقل ازمهر، بانک مرکزی کره‌جنوبی امروز، چهارشنبه برای دومین بار در ۳ ماه اخیر، نرخ بهره این کشور را کاهش داد و آن را به پایین‌ترین سطح تاریخ خود رساند.

رییس بانک مرکزی کره‌جنوبی، لی جو یئول و شش عضو دیگر هیات‌مدیره این بانک، تصمیم گرفتند نرخ بهره خود را با ۰.۲۵ درصد کاهش، از ۱.۵۰ درصد به ۱.۲۵ درصد برسانند.

مدیران بانک مرکزی، در ماه جولای هم ۰.۲۵ درصد از نرخ بهره کاسته بودند.

این کاهش نرخ بهره با انتظارات بازارهای مالی مطابقت داشت. طبق نتایج نظرسنجی اتحادیه سرمایه‌گذاری مالی کره (کی‌اف‌آی‌ای)، از ۲۰۰ اقتصاددان متخصص درآمدهای ثابت، ۶۵ درصد از آنها پیش‌بینی کرده بودند که سیاست مالی تسهیل شود (کاهش نرخ بهره)

سهام آمریکایی نیز سه شنبه شب در حالی به شدت رشد کردند که فصل اعلام درآمدهای ۳ ماهه شرکت‌ها شروع قدرتمندی داشت.

میانگین صنعتی داوجونز ۲۳۷.۴۴ واحد یا ۰.۹ درصد جهش کرد تا در ۲۷۰۲۴.۸۰ واحد بسته شود. این اولین بار پس از ۱۹ سپتامبر تا کنون است که داوجونز به بالای سطح ۲۷۰۰۰ واحد بازگشته است.

اس‌اندپی۵۰۰ هم ۱ درصد جهش کرد و به ۲۹۹۵.۶۸ واحد رسید، در حالی کامپوزیت نزدک ۱.۲ درصد بالا آمد و به ۸۱۴۸.۷۱ و تنها ۱ درصد پایین‌تر از بالاترین رکورد تاریخ خود، رسید.

روز سه‌شنبه ۳۴ شرکت تحت اس‌ان‌پی درآمدهای ۳ ماهه خود را اعلام کردند و از این میان ۲۹ شرکت عملکردی بهتر از آن‌چه اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند، گزارش دادند.

پس از این که درآمد ۳ ماهه جی‌پی مورگان فراتر از انتظارات تحلیل‌گران اعلام شد، سهام این بانک ۳ درصد جهش کرد و رکورد زد

از طرفی در پایان معاملات روز سه‌شنبه، اکثر بورس‌های آسیای غربی در حالی افت کردند که افت سهام بانکی به شاخص‌های بورس عربستان فشار آورد.

شاخص بورس عربستان سعودی در حالی ۰.۵ درصد افت کرد که سهام ریاض بانک ۲.۱ درصد سقوط کرد و سهام بانک تجاری ملی عربستان هم ۱.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

شرکت معدن‌کاری عربستان سعودی، «معادن»، که قرارداد همکاری جدیدی با شرکت «فوس‌آگرو» از روسیه امضا کرده است، ۱.۲ درصد پایین آمد.

شاخص بورس قطر در حالی ۰.۱ درصدرشد کرد که سهام بانک مصرف الریان ۱.۶ درصد جهش کرد.

شاخص بورس دوبی با افت سهام شرکت‌های املاک، ۰.۴ درصد پایین آمد. سهام شرکت املاکی امار ۱.۱ درصد از ارزش خود را از دست داد و سهام زیرمجموعه آن، «شرکت توسعه امار»، هم ۲.۷ درصد سقوط کرد.

شاخص بورس ابوظبی با افت ۰.۷ درصدی بانک اول ابوظبی، که بزرگترین بانک این کشور است، ۰.۴ درصد پایین آمد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد