اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیشرفت در مذاکرات برگزیت، دلار را پس زد

با افزایش امیدواری‌ها به حصول توافق بین انگلیس و اتحادیه اروپا، ارزش پوند تقویت شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از ایسنا، برخی از منابع آگاه در جریان مذاکرات برگزیت اعلام کردند که مذاکره کنندگان انگلیس و اتحادیه اروپا به توافق نهایی در خصوص چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نزدیک شده اند. این خبر همان‌طور که انتظارش می رفت باعث تقویت ارزش پوند شد تا جایی که هر پوند با ثبت رقم ۱.۲۷۴ دلار به بالاترین سطح خود در برابر اسکناس سبز از ماه می تاکنون رسید.

در معاملات روز چهار شنبه بازارهای ارزی، هر یورو به ۱.۱۰۴۵ دلار رسید تا جایگاه خود را در کانال ۱.۱۰ دلاری تقویت کند. مورتن لوند، تحلیل گر ارشد بازار ارز در موسسه " نوردیا" گفت: عکس العمل بازارها به تحولات اخیر نشان دهنده تمایل آن ها به رسیدن یک توافق بر سر چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود.

با این حال از مقامات اتحادیه اروپا گفته اند که خواهان تمدید مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند چرا که زمان باقی مانده را برای رسیدن به یک توافق کافی نمی‌دانند. نخست وزیر انگلیس اما گفته است کماکان ترجیح می دهد در پایان اکتبر انگلیس را از اتحادیه ای که در سال ۱۹۷۳ بدان پیوست خارج کند.

پیش‌تر بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور گفته بود انگلیس را تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا در سی و یکم اکتبر خارج خواهد کرد. مجلس این کشور شدیدا با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالف است و لایحه‌ای را در این خصوص برای الزام دولت به حصول توافق با اتحادیه اروپا پیش از ترک این اتحادیه تصویب کرده و به تایید ملکه رسانده است.

استفان گالو، تحلیل‌گر ارز در موسس " بی ام او" گفت: بعد از درخشش اخیر دلار، اکنون سرمایه‌گذاران در حال ارزیابی مجدد برآورد خود از چشم انداز کوتاه مدت اقتصاد جهانی هستند و توجهات از حوزه جنگ تجاری به برگزیت منتقل شده است.

در دیگر معاملات بازار ارز، ارزش دلار آمریکا در برابر همتای کانادایی کاهش و در برابر همتای سنگاپوری افزایش یافت تا جایی که هر دلار آمریکا به ترتیب به ازای ۱.۳۲۱۰ و ۱.۳۷۱۴ دلار کانادا و سنگاپور معامله شد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، هم چنین هر دلار بار دیگر به رکورد ۲.۵ ماه اخیر در برابر ین نزدیک شد و به ۱۰۸.۷۲۷۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا با ۰.۱۷ درصد افزایش به ازای ۱.۴۸۳۴ دلار مبادله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۰۶۵ درصد کاهش در مقایسه با روز قبل به سطح ۹۷.۹۴ واحد رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد