اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سرمایه گذاران باز هم محتاط شدند/عقب‌گرد بورس های اروپا و آمریکا

بازارهای سهام آسیا، اقیانوسیه پس از جهش دیروز، امروز با پدیدار شدن تردیدهای جدید در مورد توافق تجاری محدود چین و آمریکا، با معاملات محتاطانه سرمایه‌گذاران همراه بودند

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، بروز نشانه‌های جدید منفی از تحولات جنگ تجاری و برگزیت باعث ریزش مجدد شاخص‌های بورسی در اروپا و آمریکا شد. بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش کرده که بر خلاف ادعاهای اولیه، طرف چینی برای امضای فاز اول توافق بر سر مسائل تجاری به جمع بندی نرسیده و خواهان برگزاری یک نشست مشترک دیگر تا پیش از پایان ماه جاری میلادی شده است. طرف آمریکایی نیز اعلام کرد احتمال دارد در ماه دسامبر، تعرفه‌های جدیدی بر محصولات چینی وضع شود.

چین و آمریکا اکنون ۱۵ ماه است که درگیر یک جنگ تجاری تمام عیار شده‌اند و هر کدام از طرفین، طرف دیگر را مقصر وضعیت کنونی معرفی می‌کند. این جنگ که به گفته بانک جهانی تا ۷۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهان خسارت وارد کرده، در ماه‌های اخیر اصلی‌ترین عامل تعیین مسیر حرکت بازارهای مالی بوده است.

در وال استریت شاخص‌ها ریزشی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" ۰.۱۱ درصد ریزش کرد و به ۲۶ هزار و ۷۸۷.۳۶ واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۱۴ درصد کاهش تا سطح ۲۹۶۶.۱۵ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با ریزش ۰.۱ درصدی در سطح ۸۰۴۸.۶۵ واحدی بسته شد.

در دیگر مناطق جهان و در معاملات بازارهای بورس در اروپا، روند نزولی کاملا محسوس بود تا جایی که شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ریزش ۰.۴۶ درصدی تا ۷۲۱۳.۴۵ واحد پایین رفت، دیگر شاخص‌های مهم بورسی در اروپا نیز نزولی بودند؛ به گونه‌ای که شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با عقب‌نشینی ۰.۴ درصدی در سطح ۵۶۴۳.۰۸ واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۲ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۴۸۶.۵۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۰.۲۹ درصد پایین رفت و به ۹۲۴۶.۵۰ واحد رسید.

یک منبع آگاه به سی‌ان‌بی‌سی گفت که چین خواهان این است که قبل از امضای آن‌چه دونالد ترامپ آن را «توافق اساسی فاز اول» خوانده است، یک دور دیگر مذاکره برگزار شود.

وزیر خزانه‌داری استیون منوچین هم به سی‌ان‌بی‌سی گفت اگر هیچ توافقی بین چین و آمریکا به دست نیاید، انتظار میرود در اواسط دسامبر، نرخ تعرفه‌ها افزایش پیدا کنند.

شاخص‌های سهام اروپا با امید به پیشرفت در مذاکرات برگزیت جهش کردند. با باز شدن بازارهای اروپایی، شاخص داکس آلمان ۰.۷۹ درصد، فوتسی انگلیس ۰.۳۱ درصد و کاک فرانسه ۰.۸۶ درصد رشد کردند.

در آسیا شاخص آسیا۱۰۰ سی‌ان‌بی‌سی ۰.۶۶ درصد رشد کرد و نیکی ژاپن، پس از تعطیلی در روز دوشنبه، ۱.۷۸ درصد جهش کرد.

در چین، کامپوزیت شانمگهای ۰.۵۶ درصد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ، ۰.۰۶ درصد افت کردند.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۱۴ درصد و کوسپی کره ۰.۰۴ درصد بالا آمدند.

در بازار ارز، دلار اندکی در برابر ین ژاپن تقویت شد و به نرخ برابری ۱۰۸.۳۶ واحد رسید، در حالی که یوآن اندکی در برابر دلار تضعیف شد و نرخ برابری آن به ۷.۰۷۵۹ واحد رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد