اونس طلا2394.45
مظنه15,976,000
18 گرم3,688,000
ارزش سکه35,993,928
قدیم (بهار)40,100,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

شرایط مردم در ۲ سال آینده بهبود می‌یابد/ هر ماه یارانه نقدی تعدادی از افراد حذف می‌شود

سخنگوی دولت گفت: مطلعیم که دهک‌های مختلف چه سختی‌هایی را در سالهای اخیر داشته‌اند و در دو سال آینده رو به جلو پیش می‌رویم و شرایط بهبود خواهد یافت.هر تصمیمی برای قیمتهای حاملهای انرژی گرفته شود روی دهک‌های پایین جامعه استوار خواهد بود و دهک‌های بالای جامعه دیگر مشمول نخواهند شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از تسنیم علی ربیعی سخنگوی دولت امروز در همایش ملی صندوق‌های خرد محلی افزود: مسئله فقر امروز مسئله جهانی و درازمدت است؛ سیاستگذاری‌های فقرزدایی درکشور بسیار مورد اهمیت است که این جلسات می‌تواند در رفع این مشکل مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم تلاش‌های خاص خود را برای از بین بردن فقر به کار بسته است، گفت: بیش از 90 درصد روستاهای کشور تا پایان سال به گاز دسترسی خواهند داشت همچنین روستاهای بالای 10 خانوار برقدار خواهند شد.

سخنگوی دولت افزود: هر هفته چند روستای کشور به نعمت آب آشامیدنی مجهز می‌شوند هرچند که در این زمینه در مقایسه با دیگر موارد کمی عقب هستیم.

ربیعی اظهار داشت: گسترش آی‌سی‌تی در روستاهای کشور از محل اشتغال روستایی کشور ایجاد می‌شود و توزیع تکنولوژی‌های ارتباطی برای اشتغال در روستاها اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه سیاست فقرزدایی و توانمندسازی روستائیان و جوامع محلی مورد توجه است گفت: در جلسات مختلف شورای رفاه و اشتغال و دیگر شوراهای مختلف توسعه زیرساختهای روستایی یکی از عواملی که برای رفع فقر در روستاها به کار گرفته می‌شود مورد توجه است.

* شرایط مردم در دو سال آینده بهبود می‌یابد

سخنگوی دولت گفت: مطلعیم که دهک‌های مختلف چه سختی‌هایی را در سالهای اخیر داشته‌اند و تحریمها چه تأثیری بر زندگی آنها گذاشته است؛ در دو سال آینده رو به جلو پیش می‌رویم و شرایط بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به فعالیتهای انجام شده دولت در ارتباط با فقرزدایی در زمینه سلامت گفت: ارزش دفترچه‌های بیمه برای ارائه خدمات در روستاهای کشور افزایش یافته است، دولت همچنین به دنبال آن است که بازماندگی از تحریم به خاطر فقر وجود نداشته باشد.

علی ربیعی سخنگوی دولت امروز درباره اینکه چه افراد و دهک‌هایی از دریافت یارانه حذف می‌شوند آیا شاخص دولت تنها ماشین 200میلیون تومانی به بالا است، اظهار داشت: شاخص ماشین 200میلیون تومانی تنها یکی از شاخصهای دولت برای حذف یارانه‌بگیران است و موارد دیگری شامل قیمت مسکن، درآمد افراد و... نیز شامل می‌شود.

وی افزود: در جامعه افرادی داشتیم که ماهانه یک میلیارد تومان درآمد داشتند و ما به‌دنبال حذف یارانه افراد ثروتمند هستیم.

سخنگوی دولت گفت: کار حذف یارانه افراد ثروتمند در حال انجام است و هرماهه یارانه تعدادی از افراد قطع می‌شود اما به‌طور قطع به‌دنبال قطع یارانه دهک‌های متوسط جامعه نیستیم.

دهکهای بالای جامعه مشمول یارانه حاملهای انرژی نخواهند بود

ربیعی در پاسخ به این سؤال که در مجموع چه‌تعداد از افراد یارانه‌شان حذف می‌شود گفت: اجازه دهید این موضوع را وزیر کار اعلام کند اما اینکه گفته می‌شود به یک باره یارانه 30 میلیون نفر حذف می‌شود منطقی و شدنی نیست زیرا جامعه به‌هم می‌ریزد.

وی ادامه داد: هر تصمیمی برای قیمتهای حاملهای انرژی گرفته شود روی دهک‌های پایین جامعه استوار خواهد بود و دهک‌های بالای جامعه دیگر مشمول نخواهند شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد