اونس طلا2206.57
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پرواز شاخص‌های جهانی/ ارزش سهام اپل به بالاترین سطح تاریخ رسید

رسیدن آمریکا و چین به فاز نخست توافق تجاری با استقبال کم سابقه بورس‌های جهانی همراه شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از ایسنا، بروز نشانه‌های مثبت از تحولات جنگ تجاری و برگزیت باعث جهش نیرومند شاخص‌های بورسی در سراسر جهان شد. پس از پایان دیدار لیو هه، معاون نخست وزیر چین با رابرت لایت هایزر، وزیر بازرگانی و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، دو طرف اعلام کردند به فاز اول توافق بر سر مسائل تجاری رسیده‌اند و طرف آمریکایی نیز اعلام کرد در نتیجه این توافق از تصمیم قبلی خود برای اعمال تعرفه‌های جدید بر محصولات چینی منصرف شده است.

چین و آمریکا اکنون ۱۵ ماه است که درگیر یک جنگ تجاری تمام عیار شده‌اند و هر کدام از طرفین، طرف دیگر را مقصر وضعیت کنونی معرفی می‌کند. این جنگ که به گفته بانک جهانی تا ۷۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهان خسارت وارد کرده، در ماه‌های اخیر اصلی‌ترین عامل تعیین مسیر حرکت بازارهای مالی بوده است.

مایک بل، استراتژیست بازارهای جهانی در موسسه " جی پی مورگان است منیجمنت" گفت: شاهد یک مذاکره مثبت بودیم و ممکن است طرفین آهسته آهسته به توافقات بیشتری برسند که فضا را برای رسیدن به توافق نهایی هموار کند.

در وال استریت شاخص‌ها به شدت افزایشی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" ۱.۲۱ درصد جهش کرد و به ۲۶ هزار و ۸۱۶.۵۹ واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۱.۰۹ درصد افزایش تا سطح ۲۹۷۰.۲۸ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با صعود ۱.۳۴ درصدی در سطح ۸۰۵۷.۰۴ واحدی بسته شد.

این هفته داوجونز و اس‌اندپی به ترتیب، ۰.۹ درصد و ۰.۶ درصد رشد کردند و شاخص نزدک هم با رشدی ۰.۹ درصدی به کار خود پایان داد. داو و اس‌اندپی به توالی افت سه هفته‌ای خود پایان دادند.

ترامپ به خبرنگاران حاضر در دفتر خود گفت: فاز اول توافق تجاری اساسی با چین ظرف ۳ هفته نوشته خواهد شد. شاخص‌های سهام بلافاصله بعد از این اظهارات به بالاترین سطح میان‌جلسه‌ای خود رسیدند. طی این توافق، چین مقادیر قابل‌توجهی از محصولات کشاورزی آمریکا را وارد خواهد کرد.

در دیگر مناطق جهان و در معاملات بازارهای بورس در اروپا، روند صعودی کاملا محسوس بود تا جایی که شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با جهش ۰.۸۴ درصدی تا ۷۲۴۷.۰۸ واحد بالا رفت، دیگر شاخص‌های مهم بورسی در اروپا نیز صعودی بودند؛ به گونه‌ای که شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۱.۷۳ درصدی در سطح ۵۶۶۵.۴۶ واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با پرش ۲.۸۶ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۵۱۱.۶۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۱.۸۶ درصد بالا رفت و به ۹۲۷۳.۸۰ واحد رسید.

اسکات براون، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در موسسه " ریموند جیمز" گفت: در طول ماه‌های اخیر شاهد وجود یک فضای مه آلود و نامطمئن بر سر بازارها بوده‌ایم و اکنون سرنخ‌هایی داریم که نشان می‌دهد این فضا در حال از بین رفتن است. هنوز زود است بگوییم به آخر خط جنگ تجاری رسیده‌ایم اما چیزی که مشخص است این است که وضعیت بهتر شده است.

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۱.۱۵ درصدی تا سطح ۲۱ هزار و ۷۹۷.۸۷ واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با جهش ۲.۳۴ درصدی به ۲۶ هزار و ۳۰۸.۴۴ واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای کامپوزیت " با پرش ۰.۹۶ درصدی در سطح ۳۹۱۱.۷۲ واحد بسته شد.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۱.۱۵ درصد افزایش به ۵۴.۷۰ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افزایش ۱.۴۱ درصدی به ازای ۶۰.۵۱ دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۰.۸۱ درصدی به ۱۴۸۸.۷۰ دلار رسید. هر اونس نقره با کاهش ۰.۳۳ درصدی به ازای ۱۷.۵۴ دلار مبادله شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد