اونس طلا2195.6
مظنه14,206,000
18 گرم3,279,400
ارزش سکه32,006,118
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بورس‌های جهانی سقوط کرد

پس از اعلام تحریم‌های جدید آمریکا ضد چین، شاخص‌های بورسی در سراسر جهان با ریزش‌های سنگینی مواجه شدند.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، با وجود آن که قرار است لیو هه - معاون نخست وزیر چین - در پایان این هفته برای گفت‌وگو با مقامات آمریکایی راهی واشنگتن شود تا مذاکرات تجاری بین دو اقتصاد نخست جهان پس از دو ماه وقفه از سر گرفته شود، آمریکا چندین شخصیت حقیقی و حقوقی چینی را به بهانه نقض حقوق مسلمانان اقلیت اویغور به فهرست تحریم‌های خود افزود. این اقدام تازه واشنگتن باعث شد امید معامله گران به حصول توافق تجاری مجددا کم‌رنگ شود و روز بسیار بدی برای بورس‌های جهانی رقم بخورد.

اندرو بالز - کارشناس ارشد سرمایه گذاری در موسسه " پثفیک اینوستمنت منیجمنت" - گفت: جالب خواهد بود که ببینیم این هفته بین آمریکا و چین چه پیش خواهد آمد. در حال حاضر شاهد ثبت تضعیف رشد اقتصادی دو طرف هستیم و پیش‌بینی می شود که این روند برای سال بعد نیز ادامه داشته باشد.

در وال استریت شاخص‌ها به شدت ریزشی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" ۱.۱۹ درصد عقب‌نشینی کرد و به ۲۶ هزار و ۱۶۴.۰۴ واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۱.۵۶ درصد کاهش تا سطح ۲۸۹۳.۰۶ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با سقوط ۱.۶۷ درصدی در سطح ۷۸۲۳.۸۷ واحدی بسته شد.

در دیگر مناطق جهان و در معاملات بازارهای بورس در اروپا، روند صعودی کاملا متوقف شد تا جایی که شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ریزش ۰.۷۶ درصدی تا ۷۱۴۳.۱۵ واحد پایین رفت، دیگر شاخص‌های مهم بورسی در اروپا نیز ریزشی بودند؛ به گونه‌ای که شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با سقوط ۱.۱۴ درصدی در سطح ۵۴۵۶.۶۲ واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۱.۰۵ درصدی و ایستادن در سطح ۱۱ هزار و ۹۷۰.۲۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۱.۱۵ درصد پایین رفت و به ۸۹۴۰.۱۰ واحد رسید.

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۶۶ درصدی تا سطح ۲۱ هزار و ۴۴۵.۷۰ واحدی پایین رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با کاهش ۰.۸۹ درصدی به ۲۵ هزار و ۶۶۲.۳۹ واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای کامپوزیت " با ریزش ۰.۲۲ درصدی در سطح ۳۸۲۹.۰۹ واحد بسته شد.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۵۲.۴۰ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با ریزش ۰.۴۱ درصدی به ازای ۵۸ دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با افزایش ۰.۵۲ درصدی به ۱۵۱۲.۶۰ دلار رسید. هر اونس نقره با افزایش ۰.۶۵ درصدی به ازای ۱۷.۸۲ دلار مبادله شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد