اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بحران برگزیت و سقوط ارزش پوند: منتظر هجوم سرمایه گذاران به بازار طلا باشید

سایت طلا : مدیر موسسه سرمایه گذاری Goldex بر این باور است که بحران برگزیت و سقوط ارزش پوند موجب خواهد شد تا سرمایه گذاران زیادی وارد بازار طلا شوند.

به گزارش کیتکو نیوز، "سیلویا کاراسکو " مدیر و پایه گذار موسسه سرمایه گذاری Goldex تاکید کرد: سرمایه گذاران زیادی در حال ورود به بازار طلا هستند تا ارزش پول و ثروت خود را در برابر سقوط شدید ارزش پوند و بحران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، حفظ کنند.

بر اساس این گزارش بریتانیا قصد دارد اواخر ماه جاری میلادی از اتحادیه اروپا خارج شود. برگزیت به بزرگترین و بی سابقه ترین بحران سیاسی انگلیس پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شده است.

نگرانی ها نسبت به تبعات برگزیت بدون توافق موجب شده است تا قیمت طلا بر حسب پوند انگلیس در ماه سپتامبر به رکوردهای جدیدی برسد و سرمایه گذاران را به سوی بازار طلا سوق دهد.

کاراسکو افزود: برگزیت موجب شده تا قیمت طلا بر اساس پوند افزایش یابد. هر زمان که خبری درباره برگزیت بدون توافق منتشر می شود، ارزش پوند سقوط می کند و قیمت طلا بالا می رود. برگزیت بدون توافق به معنای کاهش بیشتر ارزش پوند و افزایش قیمت طلا خواهد بود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: تعداد مشتریان و سرمایه گذارانی که به دنبال خرید طلا برای حفظ ارزش سرمایه خود در برابر کاهش ارزش پوند هستند، به شدت رو به افزایش است.

از ماه ژانویه تاکنون تعداد مشتریان این موسسه سرمایه گذاری 500 درصد رشد داشته و میانگین خرید طلا نیز در این مدت 71 درصد افزایش نشان می دهد.

وی همچنین بر این باور است که احتمال دستیابی به توافق برگزیت با اتحادیه اروپا تا 17 اکتبر بسیار کم است چرا که زمان کافی برای دستیابی به توافق وجود ندارد.

کاراسکو گفت: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس یک فرد بسیار جنجالی و غیرقابل پیش بینی است و این احتمال وجود دارد که ضرب الاجل 31 اکتبر برای خروج از اتحادیه اروپا تمدید شود. شاید بتوان طی 3 تا 6 ماه آینده به توافق برگزیت دست پیدا کرد.

وی در ادامه پیش بینی کرد که سال 2020 میلادی یک دوران عالی برای طلا خواهد بود و قیمت این فلز گرانبها به 1700 دلار خواهد رسید. کاهش رشد اقتصادی جهان و تنش های سیاسی مهمترین عوامل رشد قیمت طلا طی سال 2020 خواهد بود.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد