اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بازار بورس نزدک چیست ؟

بورس نزدک (NASDAQ) یک بازار بورس در قلب آمریکاست. مقرر اصلی بورس نزدک، نیویورک است. نزدک مخفف National Association of Securities Dealers Automated Quotation است.

بورس نزدک (NASDAQ) یک بازار بورس در قلب آمریکاست. مقرر اصلی بورس نزدک، نیویورک است. نزدک مخفف National Association of Securities Dealers Automated Quotation است.

NASDAQ در هشتم فوریه سال ۱۹۷۱ تأسیس شد. این بازار نزدیک به نیم‌ قرن پیش توسط انجمن ملی معامله‌ گران اوراق بهادار NASD پایه‌ گذاری شد. تا سال 1987 اکثر معاملات از طریق تلفن انجام میشد اما در جریان حادثه اکتبر 1987 ( اشاره به دوشنبه سیاه ) بازاری ها به تلفن ها پاسخ نمی دادند و به همین دلیل سیستم انجام دستورات کوچک که شیوه ای الکترونیکی برای وارد کردن معاملات معامله گران بود برقرار شد.در ادامه فعالیت این بازار، برای تسهیل معامله گری، یک سیستم کامپیوتری توسط نزدک ایجاد گردیده که آخرین قیمت های پیشنهادی خرید و فروش در بازار فرابورس و بازار اصلی را برای معامله گران و کارگزاران تهیه می نماید. نزدک هیچگونه تالار معاملاتی فیزیکی که خریداران و فروشندگان را گرد هم آورد، ندارد. همه معاملات در این شرکت از طریق شبکه های کامپیوتری و یا تلفن انجام می گیرد.

بورس نزدک (NASDAQ)

تاریخچه رویداد های مهم نزدک
در سال 1971 تأ سیس شد.

اولین بازار سهام الکترونیکی در جهان است که قابلیت حمایت بیت کوین را نیز دارد.

بازاری است که وسیله افزایش معاملات فرابورسی را مهیا می کند.

2500 سهام فرابورسی در اولین روز فعالیت نزدک در8 فوریه سال1971 معامله شد.

در سال 1990 به عنوان یک رقیب جدی برای بورس نیویورک محسوب شد.

در سال 1994 از نظر سهم معاملات سالانه از بورس نیویورک پیشی گرفت.

بورس نزدک (NASDAQ)

نزدک بزرگترین بازار بورس معاملات آمریکاست. ارزش بازار بورس نزدک 10 تریلیون دلار بوده و حجم معاملات آن به 982 میلیارد دلار می‌‌رسد. توجه به این نکته مهم است که بازار بورس نزدک آمریکا با بازار بورس نیویورک متفاوت است.

بورس NASDAQ در طول شبانه روز6 ساعت کاری را به خود اختصاص می‌ دهد و از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح به وقت محلی آمریکا (17 به وقت تهران) تا ساعت 16 به وقت محلی آمریکا (30 دقیقه بامداد به وقت تهران) فعالیت خود را ادامه می‌ دهد. در بازار نزدک، این امکان مهیاست که قبل از شروع بازار و پس از اتمام آن نیز سهامداران به خرید و فروش بپردازند، اما زمینه فعالیت این دو بازه زمانی با ساعات اصلی بازار کمی متفاوت است.

بورس سهام نزدک، سایت نزدک را در تایمز اسکور نیویورک برای نشان دادن موجودیت فیزیکی خود احداث کرد. این برج دارای صفحه نمایش بزرگ الکترونیکی در فضای باز است که اطلاعات مالی را در 24 ساعت شبانه روز ارائه می کند.

بازار بورس نزدک یک بستر نرم افزاری باز، شفاف و رقابتی برای خریداران و فروشندگان فراهم می کند که آنها را قادر می سازد تا به طور مؤثردر تعامل با یکدیگر باشند. این بازار به افزایش نقد شوندگی کمک شایانی می کند.

بورس نزدک (NASDAQ)

مزایای سرمایه گذاری در نزدک:


بر اساس تحقیقات مستقل در ماه می 2005 نوسانات نزدک کمی کمتر از بورس نیویورک می باشد.

در زمان های استرس بازار نزدک مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

هزینه های معاملاتی در نزدک به میزان قابل توجهی از بورس نیویورک پایینتر است.

نزدک مرکب چیست؟

زدک مرکب یا نزدک کامپوزیت – تاسیس ۱۹۷۱- نام یک شاخص بازار سهام مهم آمریکا است که شامل بیش از ۴۰۰۰ سهام آمریکایی و غیر آمریکایی معامله شده بر روی نزدک می‌ شود.

NASDAQ-100 چیست؟

نزدک -۱۰۰ شاخص بازار سهام است که شامل بزرگترین ۱۰۰ شرکت غیرمالی نزدک می‌ شود. وزن شاخص هر شرکت بر اساس میزان سرمایه آنها تعیین می‌ شود. شرکت‌ های مالی در این فهرست قرار ندارند و شرکت‌ های خارج آمریکا در آن هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد